Is de jeugd/ouders nou echt zo veranderd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

minajtje

Is de jeugd/ouders nou echt zo veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 17:06

Ik ben echt benieuwd, of ik de enige ben die vindt dat de jeugd zo veranderd is..

Als ik uit ga, kom je overal kinderen van 15 jaar tegen. De diskotheek heb ik maar opgegeven, ik ga wel naar de kroeg. Daar zitten tenminste mensen van mijn leeftijd :+
De diskotheet zit stampvol kinderen, waarvan er een heel aantal zijn die zeker niet ouder dan 16 zijn.
Laatst was ik bij een vriendin, en haar dochter ging uit. Dat meisje was net 15 en mocht tot half 3 uit. Haar moeder riep haar nog na, "Als ze ontdekken dat je je id vervalst hebt en je krijgt een boete, betaal je het zelf he schat!". Ik stond versteld, een moeder die haar kind van net 15 haar ID laat vervalsen? Waardoor dat kind dus overal naar binnen kan en overal drank kan halen ..
Of bij een festival laatst, kinderen van 14/15 jaar liepen stom dronken met een grote bek rond en kregen overal de drank mee zonder ook hun ID maar te laten zien.

Volgens mij was dat vroeger echt niet zo, of ligd het echt aan mij en valt het me nu pas op? Ik ga nu de laatste jaren meer uit, misschien een beetje laat maar toen ik de 'uitga' leeftijd had, was ik zwanger en had ik m'n kleine meid rondlopen.

Ik heb niks tegen kinderen, echt niet! (Ik had zelf een kind). Tja, volgens mij zijn het vooral de ouders die veranderd zijn. Een heel aantal gaan een stuk makkelijker er mee om. (En nee, echt niet iedereen. Ik wil niet iedereen over één kam scheren ;) )

Anoli

Re: Is de jeugd/ouders nou echt zo veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:08

10 jaar geleden liepen ze er ook al rond hoor van 14/15 jaar :j
Maar ik denk dat het er nu veel meer zijn van die leeftijd...
Maar vroeger was dat ook niet ondenkbaar hoor :n

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:09

Wat is vroeger? Ik ben nu 25 en ik ging ook al uit toen ik 14/15 jaar was, controle op leeftijd was er toen naar mijn idee bijna niet.

SuzanLarissa

Ik ben nu 21 dus niet echt al ouder te noemen.
Maar toen ik 14 was kreeg ik ook al passoa jus :+
Toen ik 15 was ging ik soms uit als het lukte binnen te komen.
Toen ik 17 was kwam ik binnen bij de 21+ zaken.
Denk dat het niet veel anders is dan nu, behalve dat de jeugd vind dat ze ouder zijn
En zich kunnen gedragen dan dat ze al zijn

capopjekop

Het valt je nu pas op denk ik. 10 jaar geleden was dat al precies zo :Y)

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 17:12

Vroeger is voor mij niet echt lang geleden, ik ben nu 26 :+

Dan ligt het dus toch aan mij :+ Het valt me gewoon nu pas op :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:12

Ik ging op mijn 14e ook tot diep in de nacht uit hoor, en ik ben 34 jaar :+
En ik was lang de enige niet. Overigens ook geen enkel probleem geweest, want op mijn 16e vond ik uitgaan, roken, drinken etc. helemaal niet stoer of interessant want ik mocht dat allemaal. Ik rook en drink nu nog steeds niet (drinken nauwelijks).
Mijn vriendin die zelfs toen ze 16 was strak aan de ketting werd gehouden door haar ouders, die ging in het geniep helemaal los en deed achter de rug van haar ouders om echt van alles qua roken, drank, softdrugs en seks... :=

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:12

Toen ik vijftien was ging ik ook naar plaatsen waar het zestien jaar en ouder was en toen ik zestien en zeventien was, waren de plaatsen voor 18+ juist heel aantrekkelijk. :) Nu ik 18 ben, is het de grootste uitdaging om binnen te komen bij de plaatsen waar het 21+ is, dus ik snap best waarom vijftienjarigen graag uit willen en ik denk dat dat iets van alle tijden is :P

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik vind het percentage 'kinderen' hier enorm meevallen, het is me nog nooit opgevallen. Misschien omdat ik er zelf uitzie alsof ik veertien ben. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:14

Mijn vader is 48. Maar die zat op zijn 14e ook al dronken in de dorpskroeg. Vriend van mijn moeder (is nu helemaal veranderd, wil niet als tokkie overkomen :') ) zat toen al regelmatig op het politie bureau.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 17:16

Grappig om te lezen, ik heb echt altijd het idee gehad dat dat nu pas is :+
Nu ik ouder ben dan veel mensen die ik tegenkom tijdens het uitgaan valt het me pas op denk ik :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:28

Ik denk dat het vroeger ook al zo was inderdaad. Nu is dat voor mij nog maar 5 jaar geleden maar goed. Maar als ik die verhalen altijd van m'n ouders of me broer zus hoor.. dan denk ik altijd "en dan zeuren ze op de jeugd van tegenwoordig...."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:32

Ik ga maar niet veel uit, ik voel me net oma inmiddels in de meeste kroegen, uitzonderingen daargelaten. Maar ik ging vroeger ook gewoon uit toen ik 15 was hoor en kwam ook wel eens bezopen thuis.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:42

SuzanLarissa schreef:
Ik ben nu 21 dus niet echt al ouder te noemen.
Maar toen ik 14 was kreeg ik ook al passoa jus :+
Toen ik 15 was ging ik soms uit als het lukte binnen te komen.
Toen ik 17 was kwam ik binnen bij de 21+ zaken.
Denk dat het niet veel anders is dan nu, behalve dat de jeugd vind dat ze ouder zijn
En zich kunnen gedragen dan dat ze al zijn

Dat doe je dan beter als mij :')
Ik moet mij nu nog met 27 jaar legitimeren voor een kroeg van 18+ _O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:46

Ik ben 12 en ga al uit :+ Qua karakter en uiterlijk zou ik eerder iemand van 15 lijken denk ik,
maar ik zie dit ook al vaker. Tegenwoordig zijn mensen van 14/15 al gauw qua karakter gelijk
aan mensen van 16/17. Tenminste dat is wat in opmaak. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:48

20 jaar geleden was dat ook al zo :j
Disco's waren voor 14-17, de 20ers gingen naar de kroeg of naar speciale disco's met leeftijdsgrens.
Van de locale buurt disco gingen ook pendelbussen omdat de meeste nog geen rijbewijs hadden.
Ze keken toen ook nog niet/amper naar je leeftijd want je had nog geen officiele ID plicht.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:52

Ohh toen ik 12 was ginge sommige klasgenootjes van 13 'al' naar Hollywood. Dat was 16/17+ haha
Ken ook mensen die toen ze 12/13 waren uit hun stekker op hardcore feesten rondliepen. En die zijn nu 15 jaar verder en nu zie je het heel sporadisch.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 22-08-13 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:53

Wat uitgaan betreft is er denk ik niet veel veranderd. Wat imo wel is veranderd zijn de normen en waarden. Vind kinderen tegenwoordig hondsbrutaal en te weinig kind. geld natuurlijk niet voor ieder kind, maar de jeugd is wel degelijk anders geworden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:55

Ligt er aan waar je komt. Als je uit de stad komt, en dan ineens veel op het platteland komt.. kom je meisjes van 16 tegen die met 13jarigen met de pony,s spelen of motorcrossen en helemaal onder de blubber zitten. Zie je die stadsmeisjes al?? Ik niet hoor :D die zijn meer bezig met manicures en extensions

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:59

Lieshorses schreef:
Ik ben 12 en ga al uit :+ Qua karakter en uiterlijk zou ik eerder iemand van 15 lijken denk ik,
maar ik zie dit ook al vaker. Tegenwoordig zijn mensen van 14/15 al gauw qua karakter gelijk

Dat denkt elk 12 jarige :') Ik was daar ook schuldig aan O:)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:00

Ik ben beide :D Ik hou ervan om lekker paard te rijden en dan boeit het me niks als ik vies word, ik hou ook van quad rijden,
maar als ik naar school/een feest of naar de stad ga loop ik er het liefst ook bij met make up en exstantions :D

Poiuytrewq schreef:
Ligt er aan waar je komt. Als je uit de stad komt, en dan ineens veel op het platteland komt.. kom je meisjes van 16 tegen die met 13jarigen met de pony,s spelen of motorcrossen en helemaal onder de blubber zitten. Zie je die stadsmeisjes al?? Ik niet hoor :D die zijn meer bezig met manicures en extensions

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:01

Poiuytrewq schreef:

Euhh over welke platteland heb jij het? Hier hangen ze al vanaf 14 jaar in de keten en werken ze alle jongens af. Ik was 1 van de uitzonderingen. Maar heb vriendlief wel ontmoet in een keet.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:01

Ik hoor het eigenlijk ook altijd, daardoor kwam het een beetje. Dat ik dat begon te denken. :)

love_western schreef:
Lieshorses schreef:

Dat denkt elk 12 jarige :') Ik was daar ook schuldig aan O:)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:17

Haha nou hier valt dat wel mee volgens mij. Ik vond het ook niet erg om vies te worden maar ik vond het ok erg leuk om op te maken enz en 3x in de week uit te gaan.
En zo zijn er nog wel meer hoor.
Maar het 'verschil' valt hier in d omgeving wel op. Als je vanuit den haag komt haha.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:22

Toen ik 30 jaar geleden ging stappen waren er discotheken die we meden omdat de gemiddelde leeftijd daar 15 was :D

Ik kom uit een heel behouden gezin maar mocht met 15 ook al soms naar de disco, werd wel gebracht en gehaald door papa en 00.00 uur stipt moest ik buiten staan anders kwam paps naar binnen en dat is er genant als je 15 bent :o

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:35

Hier ook hoor, mocht pas uit toen ik 16 was en moest om half 1 thuis zijn, zoniet dan kwam vader me wel effe zoeken of kreeg ik een preek bij binnenkomst,en ben nu 39. Denk dat het enige verschil is dat ze tegenwoordig gelijk de hele nacht weg mogen blijven, tot 5 uur stappen is schijnbaar normaal op je 16e