Al dagen zenuwachtig, geen rust vinden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Al dagen zenuwachtig, geen rust vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 08:43

Hoi,

ik loop al dagen zenuwachtig en ik word er echt lastig van...
Er staat niets speciaals te gebeuren, maar heb al dagen/weken het gevoel dat alles MOET en niks MAG. Het gevoel dat ik MOET presteren.
(op vlak van paard, werk, huishouden en vooral een echtgenoot die al 2 weken geen aandacht krijgt omdat ik geïrriteerd rondloop).

Ik moet tegen volgende week wel een soort van examen binnen brengen en als ik daar nog maar aan denk schiet het zweet al op het lijf, misschien faalangst?

Dit is echter de laatste dagen geëscaleerd en ik kan er niet echt meer mee omgaan.

Ik loop een hele dag zo zenuwachtig dat ik tegen dat ik thuiskom doodmoe ben en de fut niet meer vind om ook maar iets te doen.

Koken is er teveel aan, poetsen ook, liefst van alles kruip ik gewoon in mijn zetel met een deken en val graag zo snel mogelijk in slaap.

Ik voel me ellendig, een beetje alsof ik op elk vlak faal, wat niet zo is eigenlijk.

Het is een rotgevoel en ik wil er van af geraken, maar weet niet goed hoe.
Iemand tips om zenuwen onder controle te krijgen en innerlijke rust terug te vinden?

SAKKIA

Re: Al dagen zenuwachtig, geen rust vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:48

Even naar de huisarts en je bloeddruk laten controleren.

Ik liep ook elke dag zenuwachtig rond en had altijd een gejaagd gevoel. Mijn bloeddruk was echt te hoog.

Geen last van hyperventilatie verder?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:51

Hoi, ik heb dit in zekere mate altijd :) Je maakt om de een of andere reden adrenaline aan wat je niet kwijt kan. Wat heel goed kan werken is een stuk te gaan hardlopen. Dat zorgt ervoor dat je lijf die adrenaline afvoert. Wat bij mij ook heel goed helpt is magnesium slikken. Gewoon te halen bij de drogist. Bij mij werkt die met Calcium erbij heel goed. Magnesium voert afvalstoffen af en het klinkt alsof dat geen kwaad kan. Voor je zenuwen...ik heb de laatste dagen voor mijn examen in juni bach rescue druppels geslikt. Drie keer per dag ofzo. Het leek alles wel ietsjes rustiger te maken. Er zijn vast nog heel vele tips (ga het dus in de gaten houden hier ;) ) maar dit weet ik. Oh ja, wat een collega tegen mij zei om even te aarden....houd je wijs en middelvinger even in contact met je duim. Heel stom, maar je voelt je dan even aarden. Geen idee hoe dat werkt, maar het is echt zo :) Succes ermee, het is heel vervelend. En ja ik gok dat het toch door je examen komt :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:53

SAKKIA schreef:
Even naar de huisarts en je bloeddruk laten controleren.

Ik liep ook elke dag zenuwachtig rond en had altijd een gejaagd gevoel. Mijn bloeddruk was echt te hoog.

Geen last van hyperventilatie verder?

Bloeddruk zal wel omhoog zijn gegaan door je zenuwen, denk niet andersom.

Faalangst kan dit zeker veroorzaken! Heb er ervaring mee en voel me soms net zo als
jij nu. Het rottige is dat faalangst iets is wat niet met een pilletje weg te nemen is.
Heb je dit wel eens eerder gehad?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:57

Mediteren en yoga en dat veel herhalen :j
Doe alles met een rust gevend muziekje en sluit af met een lange warme douche doe dit zo vaak als je het nodig hebt. Voor goede voorbeelden is you tube je beste vriend...Google kan je ook een eind op weg helpen!

TS ik wens je veel geduld en zen toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:38

moet je mss ongesteld worden :o :o :o ?
Ik heb het wel eens tijdens mijn PMS namelijk... Dat ik ook niet meer durf paard te rijden en dat soort gekkigheid :') .

En ik weet niet of je medicijnen slikt, maar ik had precies wat jij omschreef toen ik nog ritalin slikte :)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:46

ik heb chronische hyperventilatie en heb het helaas nog niet onder controle.
Ik gebruik ook magnesium en vitamine D en mijn contante spanningen zijn wel weg. Soms heb ik nog wel een aanval en moeit met mijn ademhaling onder controle te krijgen maar mede hierdoor ben ik wel iets rustiger

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 12:50

Moet niet ongesteld worden, die periode ben ik een echte vod :')

Nu ben ik relax maar als ik denk aan wat er allemaal nog moet gebeuren: paniek.

En het gekke is, het MOET niet gebeuren, maar toch flip ik er helemaal van!
Alle rust van de wereld lijkt niet genoeg momenteel.

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:53

Begin bij ademhalen! het klinkt heel cliché maar het werkt ontzettend goed. ik heb zelf ook erg dat ik vaak op mijn tenen loopt, wil presteren en echt teveel van mezelf vraag. bang om fouten te maken. Dan moet ik even terug naar de basis zodra ik het merk. Even op ademhaling letten, schouders ontspannen en vanuit je buik ademen. even daar boven bij het koppie loslaten.