Ik haat mijn beugel..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik haat mijn beugel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:39

Ik moet even mijn gezeur hier kwijt.
Gister naar de ortho geweest en heb nu een nog dikker draad en elastieken.. het doet zooooon pijn! Ik kan wel janken!
Mijn maag knort omdat het enige wat ik vandaag heb gehad is appelmoes en een paar aardappel kroketjes, ik kan gewoon niet eten van de pijn en ik word er ook misselijk van pff.
En ik heb zon honger.. |(

Oke ik overdrijf misschien een beetje maar dit was mijn gezeur, meer mensen met een beugel die gek worden? :(:)

charysa

Re: Ik haat mijn beugel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:40

Ja in begin heel erg ,later niet meer.
Noodles al geprobeerd? Of Breakers.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:41

Morgen is het minder. Pijnstiller slikken en lekker gaan slapen.. dat helpt bij mij. Vla kan je ook eten, drinkontbijt, ijs?
T komt wel goed schatje :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:41

Ik heb er eentje gehad. Als het strakker was gezet oid dan at ik soep waar ik brood in weekte, en vla met jam etc. Misschien helpt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:45

Bedankt allemaal!

JNY024: Noodles goede tip! Wat zijn breakers?
Fry: Ja ik hoop het! Ik heb al een paar paracetamols gehad maar ik mag niet te veel hebben want dan krijg ik een allergische reactie.. :') I hope so! :')
Vjestagirl: Bedankt voor de tips!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:47

Ik moet over 2 weken weer. Ook strakker grmpf.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:47

Ik ken het :p
Paar jaar terug ook vergaan van de pijn :(
Je kunt yoghurt eten ed, neem een paracetemol, helpt ook.
Sterkte :(:)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:53

Oh bah, trauma's aan mijn beugel. NOOIT meer. Oh oh oh wat een pijn! Baby hapjes eten of pap, ijs om de pijn te verzachten etc.. succes!!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:02

Inderdaad vla, mijn redding in nood als ik naar de ortho ben geweest. Soep gaat ook grotendeels prima lekker met brood zoals iemand hierboven zei. En smoothies drinken, die vullen lekker (:
Helaas zit ik al een paar jaar aan mn beugel vast en moet ik waarschijnlijk nog een paar jaar (tanden werken niet bepaald mee) maar zo kom ik de ergste dagen door. Gelukkig doet het niet altijd zo'n pijn...
Sterkte verder, ik moet morgen weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:14

Gewoon even doorbijten en desnoods een paar dagen vloeibaar eten.
Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden, na 5 jaar met ijzer in m'n mond rond gelopen te hebben (en een date met de kaakchirurg), weet ik zeker dat de pijn echt het resultaat waard was. Ik heb soms een half uur over 1 boterham gedaan omdat ik echt niet kon eten en alles moest opsabbelen, maar, ach. achteraf ben je er blij om.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 06:25

Mijn redding was soep. En ijsklontjes om op te zuigen :j Ik heb ruim 8 jaar beugels gehad maar ben nu zeker 10 jaar later nog dankbaar voor t feit dat mijn ouders stug door hebben gezet :)) want heb nu n mooi recht gebit:) en ik kon ze toen wel wat aan doen haha en die ortho ook met zn elastiekjes :')

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 06:31

Ik heb al 5 dagen bijna niet gegeten door pijn in mijn mond, niet door een beugel maar toch!
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:06

Bedankt!
Het gaat wel iets beter, gister avond nog 1 paracetamol genomen voor het slapen en toen ik wakker werd had ik wel wat minder pijn maar het voelde als spierpijn in mijn hele mond.
Ik heb vanmiddag een pizza gegeten haha die mijn moeder niet zo hard had gemaakt en ik heb de randen eraf gesneden, en de pizza in mini stukjes gesneden en dat ging best goed!
Misschien is dit wel eens een goede manier om kilo's kwijt te raken, heb voor de rest behalve 1 pizza niks weer gehad vandaag.. :')

En ik lees dingen over 5 en 9 jaar lang een beugel? Ik heb hem nu een half jaar en hoef hem nog maar een jaartje geloof ik!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:08

Ik heb dat ook gehad, in het totaal 3 jaar, dikkere draad, elastieken, nog dikkere draad, ... het was verschikkelijk, en dat voor 2 tanden die 3mm (!) over elkaar groeiden.

gewoon veel appelmoes en yoghurtjes eten, mijn elastieken deed ik pas aan als de pijn van de beugel (het aanspannen dan) weg was :j

edit: nu heb ik een nachtbeugel (gewoon zo'n plastiek afdruk van mijn gebit) en die moet ik voor de rest van mijn leven dragen en dat ding kan ook wel beroerd spannen als ik hem een nacht vergeten ben :Y)
Laatst bijgewerkt door LOLLYYwood op 21-08-13 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:12

Ik ga nu mijn 7e jaar in met mijn 5e beugel mijn blokjes beugel is er al uit gelukkig, maar ik zit er nu wel lang mee maarik ben bijna klaar en mijn blokjes beugel was een ramp ik.kreeg elke keer een dikkere draad tot de dikste draad. Ik heb een operatie en alles gehad

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:18

Ik at altijd Breakers. W
Van die yoghurt pakjes zijn dat