Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 09:43

Jawel, het is weer zover! Gister een grote puist op mn hoofd en met heel veel tegenzin mijn bed uit, vervolgens al beginnen te huilen om een paar aangespoelde dolfijnen en vanmorgen opstaan en dan begrijpen waarom ik zo'n emotioneel wrak ben;

Het maandelijkse "helaas ik ben een vrouw-feest" is weer begonnen!

En waar ik vroeger weinig last had van krampen, spierpijn, rugpijn en wisselende stemmingen lijkt het wel alsof ik dat tegenwoordig twee keer zo hard moet inhalen.
Spierpijn alsof ik een marathon heb gelopen (was ik maar zo fit!) rugpijn alsof ik een week lang op de grond heb geslapen en moodswings alsof ik in de overgang ben.
Tot overmaat van ramp wordt ik deze week ook nog eens 27 en wijst een vriendin me daar net haarfijn op door te zeggen dat "mijn ongesteldheid vast erger is nu ik ook een "dagje ouder" word. En bedankt lieve vriendin _-:(

Als Eva vroeger niet zo'n muts was geweest en gewoon nee had gezegd tegen die slang met die appel, dan hadden we nu geen pijn gehad en waren bevallingen en ongesteldheid niet zo pijnlijk,
Maar nee Eva, was duidelijk een typische vrouw en wilde datgeen wat ze niet kon krijgen. -:(-
Toch typisch dat dit de grondslag is van de vrouw, verlangen naar het onbereikbare en pijn lijden voor het mannelijke geslacht...

Afijn, zoals je al ziet ben ik vandaag totaal niet bitter en dus ben ik gewoon braaf naar het werk gegaan.
Als er nog 1 klant vervelend tegen me doet vandaag (de dag is net begonnen en het lijkt wel alsof ik ze vandaag aantrek, normaal zijn ze zo lief!) dan barst ik echt in tranen uit.

Gelukkig zitten we hier met zoveel vrouwen dat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben die gewoon wil wegkruipen in bed, met een stapel wijvenfilms en wil huilen bij iedere zielige film tot mijn tranen op zijn. Daarom een topic voor alle vrouwen die zich voelen zoals ik me voel, die gewoon even willen klagen of misschien zelfs wel heel dankbaar of juist verdrietig zijn dat ze ongesteld zijn.

Lotgenoten? Kom maar op!

EngeltjeS

Re: Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:51

Gewelig geschreven TS, sorry maar dat moet ik echt even zeggen :P

Een week voor "de feestweek" schijn ik behoorlijk nukkig te kijken. Al maanden sta ik iedere week voor de spiegel, om te kijken of ik het ook zie. Helaas...
Hierdoor kan een collega van mij vertellen, wanneer ik het feest heb haha.
(Ik slik geen pil, waardoor het nog weleens wilt schommelen)
Wel merk ik het zelf aan mijn gedrag en gedachten.

De ene maand is de andere niet.
Als ik de ene maand er bijna geen last van heb gehad, dan kan ik me de volgende maand maar schrap zetten. Gats, wat kan ik er dan onwijs veel last van hebben.
Zo kan ik dan 6 dagen hele erge hoofdpijn hebben (migraine?) en dat kan zomaar ineens weg zijn.

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:01

Haha idd erg leuk geschreven TS :D

Om al jouw redenen heb ik een halfjaar geleden besloten om een spiraaltje te plaatsen om van alle ellende af te zijn. Terwijl ik moet toegeven dat ik eigenlijk nooit echt last had van al die ellende zoals buikpijn, puistjes, etc. Voelde me wel altijd erg vies, had echt het gevoel dat iedereen om mij heen aan mij kon zien dat ik ongesteld was.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 10:05

Dat gevoel heb ik ook, dat iedereen het kan zien, maar dat komt meer omdat ik normaal altijd een spontaan, aanwezig persoon ben en ik nu echt verander in een nukkige oude trien!
Spiraaltje lijkt me ideaal, maar ik ben dus zo'n mietje met dat soort dingen... En ehm, hoe zit dat met de kosten? Is zoiets niet erg duur?

Zou er aardig wat voor over hebben om van deze ellende af te komen!

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:09

Ik ken ook het gevoel, 1 week voor, in, en na de week ben ik echt emotioneel. Kan dan al in tranen uitbarsten als iemand lelijk naar me kijkt haha! Ook sla ik dan regelmatig dubbel van de buikkrampen en de eerste twee nachten zijn ook geen pretje met een tampon superplus, nachtmaandverband en een luier om het doorlekken te voorkomen pfff...

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:10

De kosten lijken erg hoog doordat je het hele bedrag in een keer betaald (130 euro volgens mij) maar je betaald in principe voor de komende 5jaar vooruit.

Het zetten is redelijk pijnlijk ja. Maar dat is een kwestie van even een paar minuutjes op je tanden bijten en dan ben je er van af. Heb me de rest van de dag nog wat draaierig gevoeld maar de volgende dag had ik er al geen last meer van. Als ik over 4,5 jaar nog geen kinderwens heb, kies ik zeker nog een keer voor een spiraaltje. Voor mij nooit meer de pil.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:11

Hell ja, ik meld me! Gisteren een serie met mijn man kijken waarbij een jongen afscheid nam van zijn hond. Ik ben huilend tegen mijn hond aangekropen en mijn man zat echt van "oke...." :?
Opzich ben ik niet heel dramatisch, maar standaard de nacht voor ik ongesteld wordt hondsberoerd de hele nacht op het toilet en idd de moodswings.
Ik slik dan ook best wel regelmatig een maand die pil door. Deze maand even niet voor mij :n

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:12

Hihi, smakelijk gelachen om je verhaal. Leuk geschreven.
Lotgenoot ben ik inmiddels niet meer maar heb het wel altijd ook zo ervaren :j

Ik vierde een klein feestje toen ik merkte dat ik steeds minder bloeding kreeg en mijnn hormonen steeds minder opspeelden. Ik ben nu 45 en overal vanaf *\o/*
Beetje vroeg, dat wel, maar dat hele gedoe kon me echt gestolen worden.

Dus wie weet begint bij jou de overgang ook wel heel vroeg ;)

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:12

Wel hallo dubbelganger!

Hier zowat net hetzelfde, lekker chagrijnig, overal pijn en emotioneel ten top! En ik moet helaas studeren voor mijn tweede zit.. Lekker getimed >;)
Maar blijkbaar ben ik niet alleen, Hoera! -O-

Ik moet wel zeggen dat ik vind dat je dat heel erg leuk hebt neergepend, dat zou ik nu niet kunnen. Er zouden niet teveel mooie woorden neergeschreven staan :p

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:14

Gelukkig zijn mijn nukken wel wat minder geworden na het gebruik van de pil. Maar ik ben nogsteeds een feeks die bij het minste of geringste gezeik het liefst iemand zijn strot doorbijt :+. De eerste 2 dagen ben ik niet aanspreekbaar en ik sluit mezelf die 2 dagen ook het liefst op thuis. Dan heb ik geen last van anderen, en nog belangrijker, zij geen last van mij :') .
Mijn moodswings zijn ook gigantisch, huilen en vooral heel kwaad kunnen zijn. Gelukkig weet vriendlief mij altijd wel er doorheen te slepen.
Omdat mijn week altijd dus zwaar voor mij en mijn omstanders is, slik ik de pil 3 maanden door. Menstruatie is nogsteeds even zwaar, maar heb ik dan wel maar 1 keer in plaats van 3 keer.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:18

Pfft hier kan ik ook over meepraten. Vorige week begon mijn week, ben er gelukkig bijna weer van af. Ben vorige week echt pissed geworden omdat vriendinnetje mijn hoofdstel geleend had (wat ze regelmatig doet en eigenlijk ook niet erg is :+). Maar op zo'n moment. Later heb ik ook tegen haar gezegd dat ze dat soort dingen maar gewoon niet moet zeggen in deze tijd van de maand :')

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 10:19

Blijft dat ding serieus 5 jaar?! zitten? Wow, ik dacht dus echt dat het 6 maanden ofzo was.
Zeker de moeite waard om dat eens te overwegen.

Mirranda, ik zou heel blij zijn met een vroege overgang! Ik heb ook geen kinderwens, dus voor mij voelt het echt als compleet nutteloos wanneer ik ongesteld ben.
Ik heb overigens ook vaak krampen en lichte pijn tijdens mijn ovulatie, ik grap altijd dat ik het eitje kan voelen springen, maar in de praktijk is dat best wel pijnlijk.

@secricible, heerlijk :') Om jouw verhaal kan ik dan ook gewoon lachen en bij mijzelf lach ik er ook meestal naderhand heel hard om. Maar nu voel ik me echt even in een serieuze dip, terwijl als ik voor mezelf mn leven op een rijtje zet ik eigenlijk niks te klagen heb!

Tjee, wat een reactie's!

Wat doen jullie of eten jullie om je beter te voelen?
Ik denk op t dit moment aan 1,5 kilo melkchocola met hazelnoten als avondeten.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:21

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:26

ik ben heel chago als ik ongesteld ben :+ mijn vriend krijgt dan wel wat te verduren :o maar ik waarschuw hem altijd :P

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 10:27

@oomens, je hebt gelijk! Dit topic was echter meer bedoeld om gewoon even te zeiken en je pijn te delen en elkaar een beetje op te vrolijken!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:29

Ik wil tóch even zeggen dat het niet de slang was in het paradijs, maar Bert:

Afbeelding

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 10:33

hahahaha, geweldig :)
Je hebt me gewoon aan het lachen gemaakt, dat is best een applausje waard! _O_

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:34

Ik meld me ook.!!

Babel ik slik altijd asprines. Maar dat is bij mij omdat ik anders 3 dagen dubbel geklapt lig van de buikpijn.. :+ Sinds ik aan de pil ben is dat trouwens wel minder geworden.. :P

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:34

Trouwens, ik heb ook een spiraal zitten, maar ik word nog gewoon ongesteld. Wel minder heftig als met de pil. Is dus niet dat een spiraal standaard voor zorgt dat je niet meer ongesteld wordt.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 10:35

Dat zag ik inderdaad ook net Jitske, dat het verminderd maar het niet perse wegneemt.
Misschien toch maar zwanger worden dan :+

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:37

Waarom denk je dat die ene van tv 17 kinderen heeft? :+

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:37

En dan nog die helse gewichtstoename.. Pff ik voelde me net een biggetje zo dik dat ik was.
Gelukkig 2 dagen na het feest is er al weer 2 kilo af en pas ik mijn kleren weer :+
Verder vermijd ik die week zo veel mogelijk ( lang leven de pil strips!! ) aangezien ik nog steeds een licht trauma heb van mijn bevalling en bij elk krampje wat ik voel een hartslag krijg waar je eng van word en spontaan begin te zweten en heel hard wil huilen. Hopelijk slijt dat nog een beetje..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 10:41

Oef, misschien toch maar geen kinderen dus Merlinde.Sjonge, er zijn maar weinig oplossingen voor dit probleem! Was je bevalling echt zo erg? :(:)

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:48

Ik heb soms last van buikpijn maar het ergste probleem bij mij is doorlekken |o

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:49

Hoe kun je zoiets verschrikkelijks (want zo ervaar ik het ook) zo prachtig omschrijven! :')

Kennen jullie die reclame van een koekje met chocola (of andersom) waar het chocolaatje 'mama' zoekt? Ik heb werkelijk zitten janken bij die reclame! Leuk hoor hormonen...
Een vriend die er een beetje begrip voor heeft is inderdaad wel erg fijn. Ik zou mezelf ook niet in mijn omgeving willen hebben op zulke momenten namelijk :+