Is jeugdzorg echt zo vrijwillig als t lijkt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mariekekroon

Is jeugdzorg echt zo vrijwillig als t lijkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 17:21

de titel zegt het al :o

arizonagreen

Re: Is jeugdzorg echt zo vrijwillig als t lijkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:24

En hoe bedoel je die vraag? Dat de jeugd vrijwillig met jeugdzorg in aanraking komt, of de mensen vaan jeugdzorg met de jeugd??

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 17:29

ze zeggen altijd dat jeugzorg vrijwillig is, maar ik zit nu met jeugdzorg, en ik word overal tot gedwongen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:30

Nee jeugdzorg is niet vrijwillig.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:31

:+ je zegt het zelf al, je wordt gedwongen. Dus nee, het is niet vrijwillig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:32

Ik snap je vraag niet?
Jeugdzorg bestaat uit meerdere onderdelen; waarbij er een verschil is tussen veel vrijheid en eigen keuze (bv ondersteuning thuis) en gedwongen uit huisplaatsing/opname.

arizonagreen

Jeugdzorg kan vrijwillig zijn, maar ze kunnen er wel druk op leggen zal zij 'nood' zien in jou situatie

spoekie

Hangt er helemaal vanaf wat de problemen zijn :)
Als het geen problemen zijn die de ontwikkeling van het kind ernstig bedreigen, dan is het hartstikke vrijwillig.
Wordt er ingeschat dat het kind 'gevaar' loopt (in zijn ontwikkeling), dan is het vrijwillig zolang de ouders en het kind meewerken. Wanneer ze niet meewerken, is het mogelijk dat ze naar de rechter stappen. Dit laatste is wel alleen wanneer de situatie echt ernstig is.

Joyce_

Ik wil best wat vragen voor je beantwoorden, ik werk er. Maar met deze vraag kan ik niet zoveel, eerlijk gezegd.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:33

mariekekroon schreef:
ze zeggen altijd dat jeugzorg vrijwillig is, maar ik zit nu met jeugdzorg, en ik word overal tot gedwongen

Hoe heeft het dan zover kunnen komen?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:34

jeugdzorg is zo ongeveer de organisatie die er het grootste zooitje van maakt in Nederland.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:38

Ceriadwen schreef:
jeugdzorg is zo ongeveer de organisatie die er het grootste zooitje van maakt in Nederland.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Joyce daar tegenaan kijkt.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:38

Ceriadwen schreef:

Mee eens...

T heeft bij mij meer kwaad dan goed gedaan.
Overigens bij meerdere die ik ken.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 17:39

Aryana schreef:
mariekekroon schreef:

Hoe heeft het dan zover kunnen komen?

ik weet niet, vanaf het begin zitten ze al te dreigen dat als ik bepaalde dingen niet of wel doe dat ik dan niet meer thuis kan wonen

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:42

@mariekekroon

En zijn jouw ouders het eens met jeugdzorg?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:44

Aryana schreef:
Ceriadwen schreef:

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Joyce daar tegenaan kijkt.

Waarschijnlijk anders?

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:47

Jeugdzorg faalt in veel dingen die ze doen... Of beter gezegd niet doen...

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:50

@Ceriadwen,

Waarschijnlijk wel, maar toch benieuwt hoe zij dat ziet.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:51

Ach ik vind het af en toe echt een belachelijk gebeuren, ik had buren die mij jaren hebben gestalkt etc. en de enige oplossing die de mensen van JZ hadden (dreigde ze overigens mee) was mij uit huis zetten en ergens ver weg in een pleeggezin zetten, whut? Ja dat heb ik echt nodig jongens, wat een top oplossing. :Y)

Af en toe, niet alleen hier, komen ze echt met klote oplossingen, nemen mensen die hun kinderen nét kunnen opvoeden de kinderen af en de mensen die hun kinderen helemaal niet opvoeden laten ze de kinderen houden, maar goed, dat zijn dingen die niemand ook zal snappen :Y)

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:55

xSlvna schreef:
Ach ik vind het af en toe echt een belachelijk gebeuren, ik had buren die mij jaren hebben gestalkt etc. en de enige oplossing die de mensen van JZ hadden (dreigde ze overigens mee) was mij uit huis zetten en ergens ver weg in een pleeggezin zetten, whut? Ja dat heb ik echt nodig jongens, wat een top oplossing. :Y)

Af en toe, niet alleen hier, komen ze echt met klote oplossingen, nemen mensen die hun kinderen nét kunnen opvoeden de kinderen af en de mensen die hun kinderen helemaal niet opvoeden laten ze de kinderen houden, maar goed, dat zijn dingen die niemand ook zal snappen :Y)

Jeetje hoe kom je in zo'n situatie dan bij jeugdzorg terecht? dat is dan toch meer een zaak voor de politie om op te treden tegen die buren.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:57

Maar ts, zijn de dingen die jeugdzorg van jou verwachten dan echt onredelijk? of is het omdat jij het zelf gewoon graag anders wilt?

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:59

Ceriadwen schreef:

_/-\o_

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:01

Aryana schreef:
xSlvna schreef:

Jeetje hoe kom je in zo'n situatie dan bij jeugdzorg terecht? dat is dan toch meer een zaak voor de politie om op te treden tegen die buren.

Mijn buren hadden meerdere malen de JZ gebeld over dat ik 'verhuurd werd' en zulke belachelijke onzin _O- Rare mensen, meer in PB, ik zet niet alles op internet, het lijkt wel een humor-horror verhaal, dat zulke mensen vrij rond lopen is nog grotere onzin dan dat de jeugdzorg is.

Aan de overkant is een moeder die haar vent met enige regelmaat (1, vaak 2 keer per week) het huis uit slaat, ramen in slaat, rolluiken sloopt, met messen, vazen etc. gooit, en daar lopen 2 jonge jongetjes rond, heel vaak melding van gedaan, wordt niks mee gedaan. Echt super joh +:)+

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:13

@xSlvna,

Mijn hemel wat een idioten, maar dan is het toch vreemd dat jeugdzorg dit als waarheid aanneemt? ik begrijp dat je hier niet alles wilt plaatsen. PB mag, maar dat is aan jou.

Dacht is dan echt heel vreemd.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:20

mariekekroon schreef:
de titel zegt het al :o

Soms wel, soms niet, dat is afhankelijk van de situatie waar wij niets vanaf weten.

Jeugdzorg heeft het zwaar, ja soms gaan er dingen fout, soms worden er verkeerde keuzes gemaakt. Maar er hoeft maar 1 iemand wel 'gered' worden en dan is het het al waard. Helaas zijn ook de mensen die in de zorg werken gewoon mensen en kunnen er grote fouten worden gemaakt. Dat is in elke sector. Kijk naar banken die instorten, psychiatrische patiënten los lopen terwijl dat niet kan, en kijk naar de overheid. Worden daar nooit grove fouten gemaakt?

Gelukkig zijn wij als mensheid perfect.