Pilates, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Pilates, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 15:55

Hoi bokkers,

Ik ben benieuwd welke bokkers er aan Pilates doen en wat je ervaringen er mee zijn?
In welk opzicht merkte je verschil ?

Ik kon geen topic vinden over Pilates dus vandaar een nieuw topic.

Gr. Angie

Eleionomae

Re: Pilates, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:00

Ik heb 2 jaar pilates gedaan, was perfect voor mijn rug en buikspieren :j werd er ook veel soepeler van :j helaas ben ik om financiele redenen van sportschool veranderd en geven ze daar geen pilates, anders had ik het allang weer gedaan :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 20:12

En is het ook goed voor je benen zeg maar? Ik zou het vooral voor mijn benen doen namelijk :j

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:13

Wij hebben op de sportschool bodybalance, een combinatie van pilates, yoga en tai chi.
Je begint met opwarmen en daarna werk je alle groepen (buik, heupen, benen, armen, rug, balans) af op leuke muziek.
Ik ben er wel soepeler door geworden en vind het gewoon fijn om te doen.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:20

Ik wil heel graag, maar heb nog niks gevonden in mijn omgeving.

Doet iedereen het hier via de sportschool, of betalen jullie echt voor aparte lessen. Zo ja, hoeveel dan ongeveer?

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:26

Ik doe het via de sportschool. Je betaalt een vast bedrag per maand (21 Euro) en dan mag je net zoveel lessen volgen en zoveel trainen als je zelf wilt.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 14:10

Ik ben niet van plan om naar de sportschool te gaan, daar heb ik het geld echt niet voor over namelijk en bovendien is dat onhandig met mijn wisselend rooster.
Ik wil het van een dvd gaan doen zeg maar :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:11

ik doe weleens workouts van Blogilates :) Zei doet ook challenges van een maand lang, waarbij je een kalender kan volgen. Erg leuk!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:14

Die laatste doe ik ook :j Alleen is dat wel echt pilates plus, zeg maar. Normaal gesproken draait pilates om het rustig uitvoeren van de oefeningen, maar blogilates maakt het het liefst zo zwaar mogelijk volgens mij. Ook combineert ze het met cardio en kracht.
Ik heb eigenlijk altijd pilates gedaan vanaf een DVD of via youtube. Prima te doen.
Leuke DVD om te beginnen vond ik pilates for dummies :j

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:22

Ik ga in september met pilates beginnen. Ik doe het op een balletschool.

Ik vind het erg duur, maar wil het graag proberen een tijd vol te houden. Ik ga 30 p.m. betalen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:48

Ik doe 1 of 2x per week Bodybalance in de sportschool. Daar zit ook veel pilates in.
Bij de studentensportvereniging hier in Groningen heb ik ook een tijdje pilates gedaan. Maar die lessen waren zo bomvol dat ik er snel klaar mee was.
Nu doe ik thuis nog wel eens wat van Blogilates, maar pfoeh, dat zijn zware oefeningen zeg!

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:12

Sinds een paar dagen ook bezig met Blogilates en ook gewoon thuis via internet kijken. Ik hoop er wat losser van te worden in mijn rug en wat meer spieren door te krijgen!! Idd in het begin behoorlijk zwaar :oo

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 11:19

Wat is het verschil dan met gewone pilates ?

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:32

Verschil... geen idee tis gewoon erg leuk en naar mijn mening brengt ze het erg leuk, ben nu met een kalender begonnen dus elke dag afvinken ... :D :D

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:17

Wat is het stil bij de pilates mensen, nu al opgegeven????

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:25

Nee hoor, ik ga vrolijk door :j
Alleen afgelopen maandag had blogilates bedacht dat 100 burpees een goed idee waren... het verbaast me dat ik daar geen spierpijn van gekregen heb :')

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:09

LZP -> MW

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:19

sunshine schreef:
Ik ben niet van plan om naar de sportschool te gaan, daar heb ik het geld echt niet voor over namelijk en bovendien is dat onhandig met mijn wisselend rooster.
Ik wil het van een dvd gaan doen zeg maar :j

Maar met een wisselend rooster is het toch juist fijn om naar een sportschool te gaan? Je kan gaan wanneer je wilt er worden vaak op heel veel verchillende tijden lessen gegeven, helemaal als je de luxe hebt zoals ik dat er twee locaties van hetzelfde bedrijf in de buurt zitten dus ik dubbel zoveel opties wat lessen betreft.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 15:22

Hmm ik weet het niet, lijkt mij dat je een vast " klasje " hebt toch ? Ik ben al HEEL lang niet in de sportschool geweest dus weet niet hoe dat gaat, ben meer van het alleen sporten zeg maar :+

Ik heb van de week voor het eerst pilates gedaan, het is voor mij enorm zwaar omdat ik 2 jaar geleden een aanrijding heb gehad waarbij ik een whiplash heb opgelopen.
Lang therapie voor gehad, en gelukkig zodanig hersteld dat ik eigenlijk alles weer kan (helaas het pedicure niet).
Maar ik heb bij sommige oefeningen flink veel last van mijn rug en nek.

Hoe dan ook, as. zondag heb ik een hardloopwedstrijd dus deze week doe ik nog even niets, maar vanaf volgende week wil ik het erbij gaan doen.