Ik moet het even kwijt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Ik moet het even kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 11:55

Hallo!
Ik wil eerst even duidelijk maken dat dit geen medelijden zoeken is, ik moet gewoon ergens mijn verhaal even kwijt..

Mijn vader is overleden aan zelfmoord toen ik 7 jaar oud was. Mijn moeder ik en mijn zus hadden het erg zwaar en mijn moeder viel ook in een depressie.
Hoe het allemaal op gelost is weet ik allemaal niet zo goed meer, want ik was nog best jong. Maar dat beeld dat ik mijn vader zag ''hangen'' verdwijnt nooit meer van mijn netvlies.
Kort daarna heeft mijn moeder een andere man ontmoet, mijn stiefvader. Hij was paardrij-instructeur op de manege waar ik woonde.
Ik vond het allemaal wel goed, ook al wist ik wel dat hij nooit mijn echte vader kon vervangen maar dat wist hij ook.
Helaas moesten we weg bij de manege en kwamen we in een gewoon rijtjes huis, niks mis mee, als ik naar de manege wou kon ik gewoon fietsen. Zo ver was het immers niet.
Mijn stiefvader gaf mij ook gewoon les, en gratis dat was heel erg handig!
Ook al wonen we in een rijtjes huis, mijn leven was niet veel verandert. Soms had ik woede, migraine of huil aanvallen omdat ik mijn papa zo miste. Mijn stiefvader kon daar heel goed mee omgaan..

We gaan nu een grootte stap vooruit..
Toen mijn stiefvader inmiddels al 4/5 jaar bij ons was, gingen mijn moeder en hij trouwen. Ik vond dat helemaal geweldig want nu dacht ik dat ik toch, voor altijd, een tweede papa bij me had
Bij eerste jaar ging het ook goed, hij deed huishoudelijke klusjes, we verdeelde alles.
Totdat mijn stiefvader nieuw werk kreeg, hij deed minder in huis, als hij weer kwam van zijn werk plofte hij op de bank en deed de tv aan op volume 50.
Mijn moeder vond het jammer dat hij zo deed, ze vroeg waarom? Als antwoord kreeg ze '' mijn collega's lachen mij uit dat ik klusjes doe voor het huis, dus ik doe het niet meer''
Mijn moeder was daar echt niet van gediend, dus ze zei; als jij geen klusjes meer doet, kook je ook maar je eigen eten. Aangezien hij niet kon koken, deed hij toch weer de was en andere klusjes.
Maar telkens stopte hij ermee, ondanks dat mijn moeder daar klaar mee was hadden ze ook nog heel veel ruzie.
Maar ik maakte mijn geen zorgen, want mam heeft gezegd; hij blijft altijd bij ons..

Maar nu 2 jaar later, is het nog niet beter. Of zelfs erger, hij heeft gedreigd met zelfmoord. Hij weet dat wij daar onwijs gevoelig voor zijn, hij heeft mijn moeder uitgescholden waar ik bij was. Hij heeft hele erge dingen gedaan.
Zoals een mes in de tuin neerleggen en de tuindeur op slot doen, die paniek in ons, die kan hij met geen 1 mogelijkheid beschrijven. Dat hij dat heeft geflikt, onvoorstelbaar.
Maar zo heeft hij nog meer gedaan, die ik hier liever niet neer zet en liever ook niet in pb stuur..
De man die we 2 jaar geleden hebben leren kennen, in compleet verandert..

Ik ben nu 13 jaar en heb inmiddels 2 scheidingen meegemaakt. Waarvan ik bij 1 scheiding mijn vader heb verloren.
In midden September verhuizen we, naar ons eigen huisje met mijn moeder mijn zus en ik.
Ik ben toe aan rust, de rust die ik verdiende toen mijn vader overleed heb ik nooit gehad. Het word heel zwaar, ook de verhuizing..

Sorry voor het ''verwarde'' verhaal maar ik moest het even kwijt..

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:59

veel sterkte meid, gelukkig hebben jij je moeder en je zus binnenkort een plekje voor jullie zelf

Qimm

Re: Ik moet het even kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:01

Als je denkt dat je het nodig heb (en dat is echt geen schande) zou je misschien ook eens met je huisarts hierover kunnen praten. Hij kan jou, als hij ook denkt dat het betere is, verwijzen naar iemand die jou weer een beetje kan helpen alles op een rij te krijgen.

Sterkte. Het is niet niets wat je mee hebt gemaakt.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:02

Jeetje wat heftig allemaal, heel veel sterkte de komende tijd!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 12:03

Qimm schreef:
Als je denkt dat je het nodig heb (en dat is echt geen schande) zou je misschien ook eens met je huisarts hierover kunnen praten. Hij kan jou, als hij ook denkt dat het betere is, verwijzen naar iemand die jou weer een beetje kan helpen alles op een rij te krijgen.

Sterkte. Het is niet niets wat je mee hebt gemaakt.

Onze school die begint 26 augustus weer, daar hebben ze de SWW (weet niet of jullie het kennen) Daar gaan ze mijn zus en mij helpen, ook hoe we er mee om moeten gaan en hoe we het kunnen combineren met school

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:05

Ach jeetje, wat naar voor jullie! :(:)
Tegelijk is het in dit geval wel fijn dat je moeder sterk in haar schoenen blijft staan en het aandurft om opnieuw alleen te staan - het gedrag van je stiefvader klinkt me nogal eng in de oren. Maar het moet wel verschrikkelijk zwaar zijn, en wat een slopend proces ook om iemand zó te zien veranderen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 12:24

Dani schreef:
Ach jeetje, wat naar voor jullie! :(:)
Tegelijk is het in dit geval wel fijn dat je moeder sterk in haar schoenen blijft staan en het aandurft om opnieuw alleen te staan - het gedrag van je stiefvader klinkt me nogal eng in de oren. Maar het moet wel verschrikkelijk zwaar zijn, en wat een slopend proces ook om iemand zó te zien veranderen.

Het is inderdaad zwaar.. Als ik nog denk naar het begin en dan aan nu, is het een compleet andere man geworden..

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:13

Wat naar zeg heel veel sterkte!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:59

Jij hebt echt ontzettend veel meegemaakt in een relatief korte periode. Het gaat jullie goed doen dat jullie allemaal een nieuwe start kunnen nemen. En neem ook te tijd om tot rust te komen.
Nog veel sterkte toegewenst...

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 15:32

Dank jullie wel allemaal..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:35

Jeetje wat heftig :(:) Ook echt rot van je stiefvader dat hij daarmee dreigt...is ook erg zwak van hem. Ik denk dat je moeder beter dan hem verdient hoor, en jij en je zus ook! Als er iets is, mag je me altijd een berichtje sturen :(:)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:38

jeetje meis dat is nogal wat. vind ook dat je stiefvader dit gewoonweg niet kan maken dreigen met iets waar jullie zo gevoelig voor zijn. Fijn dat jullie een eigen plekje gaan krijgen dat zal jullie rust geven.....sterkte de aankomende periode!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:39

Niet verdrietig zijn, zo te horen is je moeder heel sterk, als de man niet mee helpt in huis, kan die op hoepelen, en als die met deze dingen gaat dreigen is dat heel zwak van hem. Wat ontzettend jammer, maar laat het een 'opluchting' zijn dat jullie nu weer met z'n drieën zijn!

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:54

ach meid, ik weet niet echt wat ik moet zeggen maar ik wil je iig veel sterkte toewensen de komende tijd :(:) je mag me altijd pben!