Ik heb al een tijd last van een lam gevoel in mijn pink en ringvinger, ook voelt het alsof ik telkens mijn telefoonbotje stoot. Een stroomschok van m'n elleboog naar m'n hand. Vrijdag toch maar naar de dokter geweest en die geeft aan dat het waarschijnlijk het cubitaal tunnel syndroom is. Donderdag moet ik naar de neuroloog en ik probeer me nu een beetje in te lezen op internet maar zie alleen maar horror verhalen over operaties die het niet oplossen enzo. Het zit vooral in mijn linkerarm maar voel het nu rechts ook al. Ik heb een kantoorbaan dus echt ontzien van de elleboog wordt vrij lastig.
Zijn er mensen met ervaring hiermee? Wat voor rust wordt er voorgeschreven en ik lees ook wel iets over een brace maar echt duidelijk is het niet. Vooral lees ik dingen over het canale tunnel syndroom maar dat zit in je pols en heb je last van andere vingers.
Er werd gedacht door de neuroloog dat ik een combinatie van beide had en heb toen als eerste een spalk voor 'snachts gekregen om te kijken of dat zou helpen. Dat deed het ook, maar bleek toen toch iets anders te zijn
_Jis_Ka
Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-13 22:48
Van m'n pols heb ik helemaal geen last dus carpale tunnel syndroom zal het niet zijn. 'S nachts heb ik er ook geen last van alleen gedurende de rest van de dag en als ik klaar ben met werken vooral. Wat bleek jij achteraf te hebben dan?
Zoolgangster
Geplaatst: 18-08-13 22:55
@xluvya: ik heb precies hetzelfde, maar ben nog niet bij de huisarts geweest... misschien ga ik morgen wel, want ik heb het al vanaf mei en het gaat niet over. Ik heb geen krachtverlies, (dan opereren ze) maar heb de hele tijd het gevoel dat mijn linkerpinktop slaapt. Ook mijn ringvinger doet mee. Het wordt niet erger maar ook niet minder... Best vervelend want ik heb net toen het begon een bijbaan als postbezorger gekregen, en als het erger zou worden en ze er "iets" aan moeten doen ben ik mooi de sigaar, ik zie me tenminste geen post bezorgen als ze net in mijn elleboog hebben staan snijden of zo. Net nu ik een aanbod heb gekregen een hele wijk van iemand over te nemen... Als ik lange stukken loop lijkt het iets minder te worden maar helemaal over gaat het niet.
Als je loopt is je arm gestrekt, vooral wanneer de elleboog gebogen is heb ik er last van. Dan zet je druk op de zenuw (zover was ik al wel met lezen ) Misschien dat je daarom minder last ervan hebt met lopen. Zou idd naar de huisarts gaan, beter op tijd dan te laat!
Als je geopereerd moet worden, ga dan naar de Xpertclinic. Feitz en Mooijen zijn topartsen op het gebied van de handenchirurgie.
keresa
Geplaatst: 18-08-13 23:19
Ik heb het ook gehad ben er aan geopereerd om dat ik krachts verlies had Nu geen last er meer van
Anoniem
Geplaatst: 18-08-13 23:25
ik had/heb wel carpaal tunnelsyndroom; is dmv electrische schokjes getest en gediagnosticeerd door het ziekenhuis. Op mijn duimen na, tindelden alle vingers van beide handen om nooit meer over te gaan, idd krachtverlies en vlak voor de operaties dus ook die electrische schokken die jij beschrijft. Het was vrij ernstig en spuiten hadden geen zin (maar er toch wel effe inknallen bij me) en moest gelijk geopereerd worden. Wat een hel was dat zeg en het heeft geen donder geholpen want even overbelasten (en dat doe je dus al heel snel en gemakkelijk, vooral op je werk) en er komt littekenweefsel en ben je terug bij af, om ermee te moeten leren leven en die verdovingsspuit in je hand is echt heel erg, dus als ik dit van te voren geweten had, had ik het niet laten operen.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben vanmorgen dus naar de huisarts geweest. Doorverwezen naar de neuroloog omdat ik het al 3 maanden heb zonder dat het over gaat. Hopelijk kom ik er zonder operatie vanaf, ik heb op dit moment 2 banen die fysiek behoorlijk zwaar zijn en ik ken meer mensen die geopereerd zijn, meestal valt het mee, maar bij veel mensen schijnt het kwetsbaar te blijven, uitkijken voor overbelasting dus...
verootjoo
Geplaatst: 19-08-13 16:42
Nikka schreef:
Ik ben aan beide handen geopereerd voor CTS en ik vond het een eitje.
Das carpale tunnelsyndroom, TS heeft het over het cubitale tunnelsyndroom, dan zit je zenuw ergens anders geblokkeerd.
Ik heb er weinig ervaring mee, ik zou eerst eens de afspraak met de neuroloog afwachten
Nikka
Geplaatst: 19-08-13 16:47
Ik kan best lezen en heb ook al een advies gegeven En ik weet echt wel waar de zenuwblokkering bij een cubitaal tunnelsyndroom zit. Ik reageer op Ohjajoh6 met negatieve ervaring.