Trap gehad van paard, na 2 weken een 'ei'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

X_Sam_X

Trap gehad van paard, na 2 weken een 'ei'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 20:34

Nu 2 weken geleden heb ik een aardige trap tegen m'n bovenbeen gehad van m'n paard. In het begin was het alle kleuren van de regenboog in de vorm van een hoef, maar nu zit daar tussen in, zegmaar waar de zool van de hoef zit, een grote harde bult wat lijkt op een 'ei'.
Als ik er op druk doet het nog erg pijn, als ik er niet aan zit heb ik er geen last meer van. Ik ben niet naar de dokter geweest.
Is dit normaal na een trap en trekt dit nog weg?

CK88

Re: Trap gehad van paard, na 2 weken een 'ei'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:38

Bij mijn zus is het gebleven, die had hetzelfde als jou maar ze heeft nu nog altijd (na 10 jaar ofzo) een ei/vochtbult op die plek helaas omdat het onderliggend weefsel teveen beschadigd is. Volgens mij kun je het wel weg laten halen als je je eraan stoort op den duur :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:39

Oh ik heb ook al 15 jaar een bult op m'n bovenbeen door een trap van een paard. Spier is beschadigd en bindweefsel omheen gekomen.. Heel fijn want het blijft goed zichtbaar.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:40

Bloed uitstorting?

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:41

Herkenbaar. Ik ben na een ongeluk met paard en wagen op een paal beland met mijn bovenbeen. Had eerst een vochtbult dit is uiteindelijk ingekapseld tussen mijn spieren. Heb het na een week of 4 laten leegzuigen bij de HA maar dit gaf niet het gewenste resultaat. Heb uiteindelijk liposuctie laten doen en ook dit is nog niet het gewenste resultaat. Lipo zelf betaald want dit betaald de verzekering niet. Heb zelf maar een derde bil.

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:17

Ik heb 5 maand geleden een flinke trap van een paard gehad, net boven mijn knie aan de zijkant van mijn been. Nu heb ik een kuil, is het nog steeds blauw/bruin (ik lijk wel verrot zoals een appel met bruine plekken :D. Onderhuids heb ik nog een buil zeg maar, voelt net als een litteken alleen dan onderhuids (logisch ook wel, heb 3 weken niet kunnen lopen, had een snee in mn been (door mn broek heen). Maar denk dus dat die buil ook bij jou blijft. Misschien zakt het nog iets af, maar het zal nooit weer helemaal weg gaan denk ik

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:17

Ik ben eens met ladder en al gevallen en had op den duur ook een hele harde plek in m'n spier. Iedere dag erover heen masseren kan helpen om het weg te krijgen.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 14:58

Bedankt voor alle reacties, er is dus weinig hoop dat het nog weg zal gaan zo te horen.
Maarja als ik er verder geen last van heb is het geen ramp :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:10

Je moet het aantal keer per dag voorzichtig insmeren en masseren met Arnica gel van VSM, dat is speciaal voor blauwe plekken. Ronddraaiende bewegingen maken richting je hart zodat je je lichaam helpt om de afvalstoffen af te voeren (van je blauwe plek) en de doorbloeding te bevorderen. Doe je er niets aan dan heb je goede kans dat het er nog lang zit en misschien wel blijft zitten, masseer je het lichtjes op deze manier meerdere keren per dag ook al doet het zeer dan help je je lichaam de boel weer op orde te laten krijgen. Sommige beschadigingen hebben ook tijd nodig om te herstellen, maar het is wel slim om te gaan masseren!!

En eventueel wisselbaden met koud en warm water onder de douche ook om de doorbloeding en het herstel te bevorderen. Succes!

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:13

Heb je het wel gekoeld? altijd gelijk coolen ik denk dat het nu gewoon een questie is van laten genezen, kben zelf wel naar het ziekenhuis geweest maar ik kreeg hem tegen mijn gezicht dat lijkt me logisch