Mobiel verslaafd, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minajtje

Mobiel verslaafd, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 20:25

*verplaats maar als het niet goed staat* ;)

Tja, ik denk serieus dat ik verslaafd ben aan mijn mobiel.
Ik heb nooit geen mobiel bij me, en als ik langer dan een kwartier m'n mobiel kwijt ben, raak ik echt in de stress.
Ik lig tot 2 uur snachts nog te w'appen, voor het eten gauw iedereen zeggen dat ik ga eten, zodra ik klaar gegeten ben pak ik meteen mn mobiel er weer bij. Het is best erg eigenlijk, maar ik moet gewoon alles delen wat ik doe, met iedereen :')
Wanneer ik aan het paardrijden ben heb ik geen mobiel bij me, of als ik ben iets leuks met vrienden aan het doen mis ik mn mobiel niet. Maar als ik me 1 minuut verveel is het eerste wat ik pak mn mobiel ..
Laatst was mijn oplader kapot, 1 dag geen mobiel. Wat een draaama. Ik heb me een dag echt onthand gevoeld.

Jullie zullen wel denken, dit is een puber van 15 maar nee. Ik ben al in de 20 :+
Hoe kom je hier vanaf? En ben ik de enigste met dit 'probleem'?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:26

:wave:

Toen mijn mobiel op wedstrijd gestolen was en ik een vervangend ouwetje had was ik continude beltonen en kleurtjes aan het veranderen... zodat ik toch wat te 'tikken' had :')
Maar als ik bij vrienden ben of aan het eten oid dan gebruik ik hem niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:27

Gewoon dom weg leggen en niet meenemen wanneer je ergens heen gaat. Je went er vanzelf aan.
Ik heb hem meestal wel bij me, maar vind het ook heerlijk rustig wanneer ik hem eens niet bij me heb! 'Vroeger' hadden we ook niet de luxe om altijd en overal bereikbaar te zijn. Eigenlijk is het gewoon onzinnig hoeveel we tegenwoordig via telefoon communiceren.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:29

Ja hoor hier nog een ... ;$
Mijn mobiel was mee wezen zwemmen op 't strand , deed niks meer , nou toen kon ik wel janken :+
Best erg eigenlijk , en TS ik lig wel eens tot half 5 's nachts te appen :o In de vakantie dan eh .

Edit : Nu issie bij de verzekering , is al een weekje weg en zit nu 2 weken zonder . Het went gewoon , in het begin was ik naar van alles aan het zoeken, maar dat is nu over . Gewoon even doorbijten dan went t vanzelf . :j
Laatst bijgewerkt door Sjors op 18-08-13 20:31, in het totaal 2 keer bewerkt

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 20:29

Ja het slaat ook eigenlijk echt nergens op. Dan kijk ik naar m'n w'app gesprekken en dan denk ik, waar gaat dit eigenlijk over .. in deze tijd had ik veel nutterige dingen kunnen doen :')

*Heeft haar mobiel weg gelegd, en probeerd hem voor 11 uur vanavond niet weer te pakken*

Sjors

Re: Mobiel verslaafd, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:34

Laat maar weten of het gelukt is , ik neem mijn mobiel vanaaf nog 1x mee als afsluiter voor de vakantie ;) (heb morgen vrij hoor)

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 20:36

Ik heb mn vriend gevraagd het wachtwoord te veranderen tot vanavond 11 uur.
Oei, ik mis mn mobiel nu al. Eigenlijk is het niet dat ik m'n mobiel mis, maar mn 'social life' :')
Wauw wat klinkt dit vreselijk slecht als ik het zo lees, ik moet hier echt wat aan gaan doen ..

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:36

Ik ben een zware mobieljunk, kan geen minuut zonder! Voor het eten iedereen eventjes melden dat ik niet meer kan reageren, onder het eten stiekem toch nog even kijken, nachten door w'appen/twitteren en vanalles delen wat er maar te delen valt.. Waneer hij word afgepakt door mn ouders word ik ook letterlijk gestoord, begin dan gewoon te janken voor mn leven en vanalles tegen de muren smijten :+

En dan besef ik nu dat ik best wel erg ben... _O-

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:40

Herkenbaar, best erg eigenlijk ..
Mn ouders nemen nu om 12 uur snachts m'n mobiel in, en ik kan jullie vertellen dat ik dat niet leuk vindt :+

Chernique

*Steekt hand op* :\

Mijn mobiel is áltijd bij me. 's Ochtends is het me wekker, dan even alles 'checken'. Ik ben amper wakker of de eerste berichtjes komen via whatsapp al binnen. En ik reageer áltijd. Ook omdat ik 'm altijd bij me heb.

Ik ga altijd enthousiast op vragen/mededelingen in, maar ik merk dat het ten koste gaat van andere dingen. Als ik op stal ben bijvoorbeeld pak ik 'm ook zodra hij afgaat, en dat vind ik erg vervelend worden van mezelf. Want er gaat minder aandacht naar mijn pony. Ik doe alles wel hoor, maar minder bewust omdat ik met mijn mobiel in de weer ben.

Vind het wel erg lastig om hem even weg te leggen, omdat de berichtjes die je krijgt altijd wel erg leuk zijn! (van die lieve vriendin, van die leuke jongen, praten over gisteravond of wat er nog komen gaat) en dan wil ik gewoon graag reageren. Maar vaak gaat het ook gewoon over nutteloze dingen en dwaal je af.. maar ook dat vind ik bijzonder interessant :')

Maar toch wil ik echt minderen met mijn mobiel, want ik ben ook echt verslaafd..

Soms denk ik ook dat mijn mobiel trilt en dan gris ik 'm vluchtig uit mn zak.. en dan heb ik helemaal geen berichtje. :')
Dan denk ik altijd; ''Ohgod, nu ben je echt ver heen'' :x

Chernique

Oh wat herkenbaar!

Even zeggen dat je gaat eten, maar ondertussen toch even snel nog kijken :')
Of tot midden in de nacht whatsappen..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:43

Als ik appen kan, app ik, kan het niet, app ik niet. Ik vergeet vaak uren te reageren, terwijl ik 5 minuten laten de hele tijd 'op' iemand ziet 'Is ie online, is ie online????' waar ikzelf compleet gek van wordt.
Ik heb hem zo altijd bij me, maar als die kwijt is, boeie? :')

Laatst ook, al uren niet geappt, vroeg mijn moeder waar de telefoon was, 'geen idee'. (ligt thuis altijd onder het kussen op bed of op de bank), niet eens de moeite gedaan om het kussen naast me (op de bank) op te tillen, daar bleek het de volgende dag wel te liggen, oké, toen had ik weer een telefoon, yeey :')

Vind het maar een zwakte, dat ding nodig hebben. Heb hem niet nodig op mijn dag, ab-so-luut niet, ben ook goed in voor me uit staren als ik me verveel.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 20:44

Ha ik ben niet de enigste :D
Pff, als je je mobiel niet meer hebt merk je pas hoe verslaafd je bent aan dat ding.

Ook best wel erg, ik was laatst met vriendinnen op stap geweest en had m'n mobiel verloren. Een vriend probeerde me te appen maar ik reageerde na 2 uur nog niet, is hij met z'n hele vrienden club op zoek gegaan omdat ze dachten dat er iets gebeurd was. "Want ja, Mina is toch altijd online?" :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:45

Ik kan best zonder mijn telefoon op de momenten dat ik de ipad of laptop in de buurt heb. :+

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:49

Mjetterd schreef:
Ik kan best zonder mijn telefoon op de momenten dat ik de ipad of laptop in de buurt heb. :+

Inderdaad :')

En ik kan ook echt gek worden als iemand online is geweest. Of ''laatst gezien om'' en dan bijvoorbeeld echt net nog.. En dan NIET reageren op je berichtje. -O-

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:50

finnens schreef:
Herkenbaar, best erg eigenlijk ..
Mn ouders nemen nu om 12 uur snachts m'n mobiel in, en ik kan jullie vertellen dat ik dat niet leuk vindt :+

sterkte ermee Y;(

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:51

Chernique schreef:
En ik kan ook echt gek worden als iemand online is geweest. Of ''laatst gezien om'' en dan bijvoorbeeld echt net nog.. En dan NIET reageren op je berichtje. -O-

Hoh pas geleden een jongen die ik leuk vond, 'En, te druk met ... appen???', ik wordt echt geschift als ik iemand app en diegene reageert niet _O-
Na ruim een dag bijna aan mijn telefoon verzegeld te zijn heb ik hem geblokkeerd, en heb ik gelijk mijn mobiel maar nog een enkele keer vast gehad :):)
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 18-08-13 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:52

Mjetterd schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:58

Ik ben ook best verslaafd, niet zo zeer aan mijn telefoon zelf maar wel aan de apps die er op staan :P En dan het meest aan Whatsapp. Verder kan ik goed zonder....
's Ochtends check ik altijd direct, half slaperig nog, welke berichten ik gemist heb, haha!

Maar TS-er ik doe met je mee, ga ook tot 23 uur mijn telefoon niet aanraken, hij ligt binnen handbereik maar ik zal sterk zijn :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:01

Ik doe ook mee, mobiel ligt nu tot 11 uur vanavond naast mij zonder dat ik hem aan mag raken.
Als het lukt geef ik mezelf een snoepje haha :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:02

canela schreef:
Ik ben een zware mobieljunk, kan geen minuut zonder! Voor het eten iedereen eventjes melden dat ik niet meer kan reageren, onder het eten stiekem toch nog even kijken, nachten door w'appen/twitteren en vanalles delen wat er maar te delen valt.. Waneer hij word afgepakt door mn ouders word ik ook letterlijk gestoord, begin dan gewoon te janken voor mn leven en vanalles tegen de muren smijten :+

Das niet erg, das gewoon zielig. Het is maar een ding. Er is niemand dood, er is ook geen kans dat er iemand dood aan gaat. En dan mis je de mededeling van je vrienden dat ze nu GTST gaat kijken, so what?

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:04

finnens schreef:
Ik doe ook mee, mobiel ligt nu tot 11 uur vanavond naast mij zonder dat ik hem aan mag raken.
Als het lukt geef ik mezelf een snoepje haha :')

:') _/-\o_ :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:05

Goed dat ik dit lees; ik moet mijn telefoon maar eens aanzetten, want die staat al 3 dagen uit :)
Ding staat sowieso vaker uit dan aan, ik vergeet het ding rustig mee te nemen bv. Dus nee, ik herken het niet.

Kan zelfs rustig 2 week zonder internet! :+

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:06

Tot 11 uur? Dat moet ik wel redden, ik heb tenslotte mijn laptop naast me staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:07

Vjestagirl schreef:
canela schreef:

Das niet erg, das gewoon zielig. Het is maar een ding. Er is niemand dood, er is ook geen kans dat er iemand dood aan gaat. En dan mis je de mededeling van je vrienden dat ze nu GTST gaat kijken, so what?

Nee dat heet puberteit en peer pressure en het hele digitaliseren van hun leven. Je zou eens écht met elkaar praten, dat is toch veel te eng! :+
O nee, t is best zielig als je dan gewoon een driftbui krijgt alsof je een vierjarige bent :=