Ik heb donderdag ochtend een operatie ondergaan aan mijn keelamandelen. Deze zijn uiteindelijk toch verwijderd omdat ik er te veel last van had.
Nu ging het donderdag helemaal super! Nog wat pijnstiller door het infuus gehad en wat diclofenac mee naar huis gekregen. Volgens de verpleegkundige was dat normaal. Ik ging dus blij en tevreden naar huis.
De hele vrijdag niks gedaan en niet gepraat. Alleen een bakje vla gegeten want het was toch wel wat gevoelig. 's Avonds keek ik in mijn mond en schrok ik toch wel heel erg. Enorme wonden aan de achterkant van mijn mond waar het naar beneden afbuigt (ik heb geen idee hoe je dit noemt). Ik heb mijn vader er naar laten kijken en die zei dat ik het wel even aan kon kijken. Het was waarschijnlijk kapot gegaan toen ze wat meer ruimte nodig hadden.
Zaterdag had ik echt heel veel pijn aan de wonden. Mijn vader schrok nu ook wel, het was best gegroeid. Dus hebben we het ziekenhuis gebeld en ben ik bij de huisarts langs geweest. De arts vond het goed dat we langs gekomen waren en denkt dat het een schimmeltje is. Ik heb hiervoor een drankje (Nystatine) meegekregen. 4 keer daags 4 ml goed door mijn mond spoelen.
Dit heb ik gister en vanochtend goed gedaan, maar nu zijn er ook wondjes op mijn tong bij gekomen, aan beide zijkanten en op de bovenkant van mijn tong. Het ziet eruit als aften. Deze heb ik vaker, waardoor ik ook denk dat dit hetzelfde is.
Nu weet ik dat als ik er het beste een dokter naar kan laten kijken, maar ik vind 2x in het weekend naar de dokter voor hetzelfde een beetje nutteloos. Waarschijnlijk is het gewoon een schimmel en zal het een paar dagen duren.
Nu is mijn probleem: Ik kan totaal niet eten, geen vla, geen brood, helemaal niks. Dit is natuurlijk niet goed voor mijn genezingsproces. Ik slik nu geen diclofenac meer maar wel ibuprofen 400mg. Dit helpt goed voor mijn keel, maar totaal niet voor mijn mond waar ik dus het meeste last van heb.
Weet iemand misschien iets waardoor mijn mond niet meer zo'n pijn doet en ik misschien wat kan gaan eten? En ook nog een beetje praten als dat kan?
He bah wat naar allemaal... Ik zou in ieder geval even bellen met de praktijk waar je gisteren bent geweest (neem aan de huisartsenpost?) Zeker als er straks nog meer wondjes bijkomen. Kun je wel drinken? Slikken zal idd heel vervelend zijn, ik zou eens een milkshake proberen (van de Mac) lekker koud en niet te dik maar ook niet te dun. Heb eens een hele nare keelontsteking gehad waarbij ik 4 dagen amper kon slikken. We gingen toen 3x per dag naar de mc voor milkshakes Was zo'n beetje het enige wat ik kon drinken...
Je zou toch moeten drinken hoe zeer het ook doet. Drink lauwe kamillethee met honing voor je keel. Na een tijdje wordt de pijn minder.
Het deed bij mij de ene dag ook veel zeerder dan de andere
Jennnnn
Geplaatst: 18-08-13 11:01
Wat vervelend! Ik zou inderdaad toch even contact opnemen met de huisarts. Misschien zou je ijsjes kunnen eten om de pijn te verzachten en je mond wat te verdoven. Heel veel beterschap in ieder geval!
Prinnie
Geplaatst: 18-08-13 11:04
Bij de apotheek heb je verdovende spoelmiddeltjes. Misschien kan je die vlak voor het eten proberen, dan heb je eventjes iets minder pijn en kan je misschien net wat weg krijgen.