Gevoelige borsten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

Gevoelige borsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 08:08

Beste Bokkers,

Ik had vorig weekend 3 dagen lang hele erge gevoelige borsten, mijn tepels deden ook erg pijn (brandend gevoel). Dat is nu over maar ik heb afgelopen dagen bruinig bloedverlies in mijn slipje gezien en soms na het plassen zit er ook vaag bruinig bloed met (veel)slijm op het wc papier.. Ook heb ik soms rare steekjes in mijn onderbuik.
Laatste week ook bruinig bloedverlies tijdens/na de seks met m'n vriend gehad.
Ik moet ook heeel vaak naar de wc, ik heb snel een druk op m'n blaas terwijl als ik op de wc zit er weinig uitkomt...
Ik heb deze maand de pil gewoon goed geslikt, alleen 1 dag later begonnen met een nieuwe strip maar dat kon geen kwaad las ik?
Ik moet nog 2 dagen de pil slikken voor m'n stopweek.

Iemand idee wat dit kan zijn? Iets met mijn menstruatie te maken? Zwanger? Hormonen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:10

Doe een test en 1 ding is dan al uitgesloten

Debortje_

Re: Gevoelige borsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 08:11

Kan ik niet beter wachten of ik ongesteld word in mijn stopweek over een paar dagen?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:12

Oei je stopweek verlengen is geen goed idee geweest. Je kan het wel altijd verkorten maar met verlengen moet je heel erg oppassen. Dan ben je niet goed beschermd.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:12

Kan ook gewoon een doorbraakbloeding zijn. Eventueel kun je een testje halen bij de action. Die kosten nog geen twee euro voor twee geloof ik ;)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:13

de kruidvat testen zijn erg gevoelig voor het zwangerschapshormoon.

ik zou zeggen gewoon een testje doen..is deze negatief en je denkt over een paar dagen nog steeds dat je misschien zwanger bent of je bent niet ongesteld geworden nog een keer een test doen :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:14

Waar heb jij ergens gelezen dat dat geen kwaad kan, een dag later beginnen? In de bijsluiter? Ben er vrij zeker van dat dit niet zomaar kan dus als je seks hebt gehad zou ik maar eens een testje halen...

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:14

MissBambi schreef:
Kan ook gewoon een doorbraakbloeding zijn. Eventueel kun je een testje halen bij de action. Die kosten nog geen twee euro voor twee geloof ik ;)

:oo sinds wanneer zijn er zwangerschapstesten bij de action?

ik heb ze daar nog nooit gezien..ben er eergister nog geweest :p

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:21

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 08:26

Ik las het ergens op internet over dat 1 dag later beginnen met een nieuwe strip niet echt kwaad kon.. Ik heb wel vaak seks met mijn vriend, ik hoop dat het een doorbraakbloeding is ja.. Alleen dat heel vaak naar de wc moet voor een klein beetje plas of zelfs paar druppels heb ik nooit eerder last van gehad, die hele erge gevoelige borsten ook niet..
Afgelopen 2/3 dagen trouwens ook erg jeuk bij mijn vagina gehad tot brandendst toe en dat t dik/opgezet was.

Ik ga dalijk dan maar een zwangerschap test halen bij de Kruidvat.. Kan het gewoon de goedkoopste en gelijk gebruikt worden of beste met ochtend urine?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:28

Heb je seks gehad in de week na de stopweek? Ook ik denk dat je stopweek verlengen je minder beschermd maakt.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 08:29

Kwanyin schreef:
http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/r ... en-op-reis
Let op: je mag de stopweek niet verlengen! Begin je later dan 7 dagen met een nieuwe strip, dan ben je niet meer beschermd tegen zwangerschap.

Ik was de 8e dag in de middag begonnen met een nieuwe strip, dus dan ook kans dat ik niet goed meer beschermd was? 1 dagje?

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 08:30

Mjetterd schreef:
Heb je seks gehad in de week na de stopweek? Ook ik denk dat je stopweek verlengen je minder beschermd maakt.

Ja dat heb ik..
Volgens mij ook nog op de dag dat ik aan die nieuwe strip begon..

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:38

kruidvat testen zijn er 2 voor 5 euro :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:43

Hoelang slik je de pil al? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat als jij al jaren de pil goed gebruikt, je dan ineens zwanger wordt in je stopweek. Ze zeggen niet voor niks dat het na het stoppen met de pil een tijdje kan duren voor je zwanger wordt. Bovendien kun je niet meteen zwanger worden na je stopweek, er is dan immers nog geen ovulatie geweest. Of ik heb heel slecht opgelet met biologie, of jij bent een bijzonder geval..

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 08:49

Ik slik 4 jaar de pil.. Wanneer is de ovulatie dan? (Ik heb helemaal slecht op gelet met biologie) haha.
Het is niet dat ik alleen na de stopweek 1x seks heb gehad. Ik heb vaak seks met mijn vriend gehad nadat ik 1 dag later aan de nieuwe strip ben begonnen. Dus i don't know wanneer de ovulatie precies is, maar dan zal ik ook wel seks hebben gehad.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:51

lijkt mij ook erg op een schimmelinfectie. Samen even naar huisarts is dan geen slecht idee. En idd een test. Ook verstandig.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:51

Debortje_ schreef:
Ik las het ergens op internet over dat 1 dag later beginnen met een nieuwe strip niet echt kwaad kon.. Ik heb wel vaak seks met mijn vriend, ik hoop dat het een doorbraakbloeding is ja.. Alleen dat heel vaak naar de wc moet voor een klein beetje plas of zelfs paar druppels heb ik nooit eerder last van gehad, die hele erge gevoelige borsten ook niet..
Afgelopen 2/3 dagen trouwens ook erg jeuk bij mijn vagina gehad tot brandendst toe en dat t dik/opgezet was.

Ik ga dalijk dan maar een zwangerschap test halen bij de Kruidvat.. Kan het gewoon de goedkoopste en gelijk gebruikt worden of beste met ochtend urine?

Dat vaak naar toilet klinkt als een blaasontsteking, heel veel water drinken! En als het al lang duurt, even naar de huisarts en je urine laten testen. Dan kan je huisarts indien nodig, de juiste medicatie voorschrijven.
En ondertussen heel veel water blijven drinken zodat je de afvalstoffen weer naar buiten krijgt en je nieren zuivert.

Ivm de pil, je stopweek mag je nooit langer maken dan 7 dagen, dat staat bij mij toch ook in de bijsluiter. Korter is geen probleem, langer doe je beter niet. Nu lijkt het mij wel straf dat je net na je stopweek al zwanger zou zijn, maar beter het zekere voor het onzekere nemen en even een test doen.

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:52

ga met deze klachten even langs je huisarts, kan ook een simpele infectie zijn of schimmel vandaar de jeuk en branderigheid. heb je al eens een uitstrijkje gehad? lichte bloeding na het vrijen kan ook symptoom zijn van wat anders namelijk, laat even de huisarts kijken en een testje op sex. aandoeningen doen!!!

doen hoor......

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:53

xx_Horsiex schreef:
Hoelang slik je de pil al? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat als jij al jaren de pil goed gebruikt, je dan ineens zwanger wordt in je stopweek. Ze zeggen niet voor niks dat het na het stoppen met de pil een tijdje kan duren voor je zwanger wordt. Bovendien kun je niet meteen zwanger worden na je stopweek, er is dan immers nog geen ovulatie geweest. Of ik heb heel slecht opgelet met biologie, of jij bent een bijzonder geval..

Het kàn een tijdje duren maar ook genoeg vrouwen die onmiddellijk raak zijn hoor, anders zou het nooit geen kwaad kunnen om eens een keertje een pil te vergeten.

En ja TS, een dag te laat kan er voor zorgen dat je pil minder beschermend is. Ik snap niet waar jij je info vandaan hebt gehaald, maar ik heb gewoon op "stopweek verlengen" gegoogeld en als je wil kan ik je nog vijf sites geven waarin staat dat dit niet zomaar mag.

Ik weet wel niet hoe jij de dagen telt? Het is namelijk zo, als je bv op donderdag je laatste pil neemt, dan begin je de week er op vrijdag met de nieuwe strip. Dan ben je normaal beschermd. Begin je pas zaterdag niet meer...

éen kanttekening, de pil is niet heiligmakend en je hebt altijd kans op zwangerschap, al is die bij correct gebruik echt enorm klein. Dus zelfs als je hem correct gebruikt zou ik gezien je symptomen een testje halen, zeker als je regels zouden uitblijven of ze er anders uitzien dan normaal.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:54

xx_Horsiex schreef:

Je ovulatie is bij iedereen anders omdat bijna niemand in zijn natuurlijke mentruatiecyclus aanhoud.

De pil zorgt ervoor dat je een onnatuurlijke cyclus hebt

Aangezien de ovulatie ongeveer op dag 14 is en sommige mensen hem 2 keer doorslikken weet je nooit precies hoe of wat. Tenzij je een ovulatietest doet natuurlijk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:56

Die vindt ongeveer plaats tijdens het midden van je cyclus. Volgens mij wordt er wel gewaarschuwd dat je de eerste week altijd voorzichtiger moet zijn. Wil je het zeker weten, doe een paar testjes, en anders de huisarts.

@Quera, heb jij zeker gelijk in, maar als iemand altijd braaf doet stoppen wanneer het moet dan zou je daar wel van uitgaan. Maar je krijgt geen ovulatie direct een dag na je stopweek.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 09:01

6 maanden geleden hebben mijn vriend en ik ons beiden helemaal laten testen op Chlamydia etc.
Helemaal clean, en dat zou nu ook nog zo moeten zijn tenzij mijn vriend is vreemdgegaan :')

Nu ben ik aan het twijfelen.. Volgens mij stop ik altijd bijv op maandag en begin ik weer op een maandag.. Dus mijn stopweek is vaak maar 6 dagen.. Dus als ik afgelopen keer een dag later begon dan duurde mijn stopweek wel 7 dagen. Als ik het me zo kan herinneren.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:04

Als je op maandag je laatste pil neemt dan moet je ten laatste de week erop dinsdag een nieuwe pil nemen, dan zit je nog goed.
Als maandag de eerste pilloze dag is, dan moet je ten laatste maandag er op met een nieuwe strip beginnen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:07

Ligt er natuurlijk ook aan hoe je ongesteld bent. Ik stop meestal op maandag, maar dan wordt ik pas donderdag of vrijdag ongesteld. Ik begin dan op maandag toch weer met een nieuwe strip, ook al ben ik pas 2 a 3 dagen ongesteld.