Na een jaar nog heel veel last van been breuk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesNatje

Na een jaar nog heel veel last van been breuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 21:07

Vorig jaar ponykamp ben ik onder een pony gekomen, en heb hierbij mijn scheenbeen gebroken en een klein scheurtje gehad. Hoefde gelukkig net niet geopereerd, en heb tot m'n lies in het gips gezeten.
Maar nu na een jaar heb ik er nog erg veel last van. Ik help elke zaterdag met gehandicaptenlessen op de manege, en een half rondje rustig rennen is eigenlijk al teveel. Ook als ik gewoon wandel heb ik er vaak last van. Na een half uurtje is het al weer die zeurende pijn... Ook met springen( wat ik overigens vreselijk vind :+ ) Heb ik er behoorlijk last van.

Ik vroeg me af of iemand dit herkent? Hoelang hebben jullie nog last gehad van een breuk? En soms ook zo dat je er na kleine stukjes lopen al last van hebt?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:10

Ik weet niet of het normaal is, maar weet wel dat ik zelfs een paar jaar last heb gehad van een zwaaaar gekneusde heup na een val van een paard. Kon niet lang op dat been staan en soms als ik verkeerd gelegen had voelde ik het ook. Niet dat het heel zeer deed, maar prettig was anders

xMarieke

Re: Na een jaar nog heel veel last van been breuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:12

Het verschilt heel erg per persoon per breuk. Maar als je er last van hebt, zou ik zeker terug gaan naar de arts om uit te zoeken of ze er iets aan kunnen doen.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 21:15

Wil inderdaad er nog een keer naar laten kijken als het zo blijft, want vind het nogal raar... Heb wel nog nadat ik van m'n gips af was foto's laten maken van mijn enkel, omdat ze daar geen foto's van hadden gemaakt aan het begin en hier misschien toch nog iets niet goed zou zitten, maar gelukkig zat dat wel goed.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:49

Ik ben zo'n kleine negen maanden geleden met mijn paard gevallen. (Paard op mijn been gevallen) Zwaar letsel aan mijn voet als dus de trauma-arts. De drie gebroken middenvoetsbeentjes zijn goed aan elkaar gegroeid maar mijn voet heeft wel op drie plaatsen een verkeerde stand gekregen omdat de pezen/spieren etc zwaar gekneusd waren en door de verkeerde stand twee zenuwen afknellen.
Helemaal goed komen doet het niet meer maar d.m.v. fysio en podotherapeut ben ik nu al wel een stuk verder dan twee maanden geleden. Het doel voor nu is 5 minuten correct en pijnvrij lopen. En dan zo'n 9 maanden na de val. ;)
Ga naar je huisarts en overleg wat je het beste kan doen en zorg dat je goed kunt omschrijven wanneer je pijn hebt en waar en hoe het voelt. Die kan dan met je meedenken of fysio je kan helpen of dat je terug moet naar het ziekenhuis.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:12

Ik heb het ook nog steeds, en heb 1,5 jaar geleden mijn re.onderbeen in 5 stukken gebroken.
Kuitbeen door 2en en scheenbeen door 3en.
Heb er nog dagelijks in meer of mindere mate last van en rennen kan ik wel vergeten, ga er ook niet van uit dat dat ooit nog goed gaat komen, de klap is gewoon te groot iedere keer op dat been.
Lig nu op bed, zal er morgen meer over vertellen

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:52

Ik heb 2 jaar geleden mijn pols gebroken gehad, en heb daar nog altijd last van.
Ik hoef bv niet te proberen me vanaf de grond omhoog te drukke via die pols, of simpel als ik opsta uit een stoel en zet er kracht op..

Of het normaal is geen idee, wel hoor ik er veel mensen met een oude breuk over.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 18:34

Bedankt voor de reacties allemaal, dan weet ik tenminste dat het redelijk normaal is :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:36

Ik heb geloof ik een jaar of 7 terug mijn bovenarm gebroken, heb ik nog steeds last van soms :j

Ook een keer een trap van een paard in mijn zij gehad (op mijn ribben), niet mee naar HA geweest, maar nog steeds last van soms := Is inmiddels denk ik wel 9 jaar terug :=

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:12

Zou nog even reageren:
heb dus zoals gezegd 1,5 jaar geleden mijn onderbeen in vijven gebroken, niet fraai :(
Kuitbeen helemaal door 2en en scheenbeen ook volledig door 3en. 3 breuken, 5 stukken bot.
Er is een pin in gezet, door middel van mijn knie open te maken. Die pin is ongeveer even lang als mijn onderbeen (van enkel tot knie). Deze is vastgezet met 5 schroeven, 3ter hoogte van mijn knie en 2 op de plek van mijn enkel.
Ik heb er nog steeds iedere dag wel in meer of mindere mate last van, is de plek van de onderste 2 schroeven niet aan het zeuren, dan is de middelste breuk (of de onderste 2, dat weet ik niet zeker) wel wat last aan het geven.
Ik heb de eerste 10 a 12 weken (weet het niet meer precies) niet op het been mogen staan, dus voortbewegen via een rolstoel of 2 krukken en toen mocht ik beginnen met opbouwen. Nou dat viel vies tegen hoor.
Op een gegeven moment ben ik met de fysio gekomen tot het punt dat het lopen gewoon weer goed ging en toen ben ik er mee gestopt in overleg met de fysio zelf.

Rennen gaat bijna helemaal niet meer. Ik kan niet langer dan 30-40 seconden hardlopen -op straat weliswaar- voordat ik zo kreupel als een geit wordt. In het bos duurt het ietsjes langer maar dan langer dan een minuut of misschien 2, dan moet ik echt de kiezen op elkaar bijten en wordt het meer een soort strompelen.
De klap die het landen tijdens het rennen geeft is gewoon te hard.
Ik heb met de fysio ook het rennen geoefend maar ik kon toen te kort nog rennen om het echt te kunnen gaan uitbouwen. Hij zei probeer het over een maand of 2 a 3 nog maar eens maar het werd maar niet beter.

Ik heb niet het idee dat de fysio echt veel kan helpen bij het rennen, de landing geeft gewoon een te harde dreun zo te voelen.

Sinds kort echter, kan ik weer hardlopen... maar puur en alleen dankzij deze apparaten: http://www.google.nl/search?q=kangoo+ju ... 88&bih=531

Ik weet het, het ziet er niet uit _O- maar vriendlief gebruikt ze ook en die kan voor het eerst in 8 jaar weer hardlopen.
Hij heeft altijd gevoetbald en heeft nu dus 2 rotte knieën waardoor hij niet meer kan rennen/voetballen/enz (kruisbanden, meniscus e.d.)
Sinds we deze een paar weken geleden gekocht hebben, rent hij nu weer 3 keer in de week rondjes van 5 km in 23 minuten!!!
Hij kon nog geen half rondje voetbalveld rennen of hij had de volgende dagen weer pijnlijke en opgezwollen knieën.
Ik ben ze ook gaan proberen en kan nu ook weer hardlopen. Natuurlijk, ik moet wel opbouwen en ren nog maar stukjes van 3 minuten en daarna zeurt mijn been wel wat maar ik kan wel daarna gewoon weer lopen ipv dat ik met een koelpack tegen de pijn de rest van de middag op de bank zat en zelfs lopen bijna niet meer ging. Ze dempen zo'n 80% van de klap

Op hakken gaat meestal goed maar ze moeten niet te hoog zijn.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:04

Ik heb 2 jaar na mijn enkelbreuk nog last, ik kan er niet op duwen (gevoelig), en met zulke dagen (warm weer), zwelt ie nog steeds enorm op.
Toch is hij netjes genezen volgens de foto.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:25

hier iemand met zo"n beetje hetzelfde verhaal als Asley, vorig jaar kuitbeen en scheenbeen gebroken gehad en nog een scheur onder in het scheenbeen. Ben 12 weken met 6 schroeven door het leven gegaan. Nadat er 3 schroeven verwijderd waren mocht ik weer belasten. Afgelopen zomer heb ik de pen laten verwijderen omdat deze mijn knie op slot liet slaan. eerste halfjaar wel bij vlagen zeurende pijn gehad. Daarna verdween het eigenlijk. Nu heb ik mijn bovenarm gebroken en rij ik dus even geen paard, ik reed er meerdere op een dag. Nu begin ik mijn been boven de breuk weer te voelen en is mijn been stijver dan eerst. Ik heb overigens een hele mooie bult op de breuklijn zitten.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:28

In het bot zelf zit niet zoveel gevoel, maar wel in het botvlies, en dat kan inderdaad heel lang duren voor het niet meer zo gevoelig is na een breuk- of scheurtje.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:30

Ik heb dik een jaar geleden mijn kleine teen gebroken en middenvoetsbeentje zwaar gekneusd.
En een jaar erna wilde het met vorst nog flink zeuren, dus gek vind ik het niet.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 20:31

Bij mij wordt het nu toch ook wel weer erger.. Had eerst vooral last van mijn enkel, dat wordt erger, is nu bijna dagelijks wel constant, en de breuk in mijn scheenbeen voel ik ook weer...
Apart eigenlijk dat je zoveel hoort dat je daarna nog last blijft hebben, dacht dat het wel minder hoorde te zijn..

edit; in de winter weet ik dat je er dan meer last van hebt, maar met dit weer wist ik het niet, vandaar dat ik benieuwd was naar reacties van anderen die ook zoiets mee hebben gemaakt.