Ik zal het verhaal even vertellen.
Ik was op een vrijdag in maart al best vroeg vrij. Ik ging naar mijn bijrijdpaard (Tinker) en besloot om een buitenritje te maken (ze is altijd super braaf langs de weg, zowel voor de wagen als onder zadel). Nou, alles goed en wel. Lekker stukje gestapt en gedraafd. Ik ging een fietspad op en daar zat een klein afdalinkje. Ze sprong aan in galop, wat mocht van mij (en dat was niet slim van mij, dat weet ik zelf). Als ze galoppeerd ga ik altijd in verlichte zit, omdat ze een nogal hobbelige galop heeft op buitenrit. Ik zag in de verte dat ze bezig waren met een stal bouwen, dus ik was in gedachten helemaal bij dat ik haar voor die stal nog terug in stap of draf moest hebben voor de zekerheid. Maar... ik was dus zo in gedachten bij die stal, dat ik even niet meer oplette wat er allemaal nog kon gebeuren! Ze schrok ergens van en is waarschijnlijk opzij gesprongen of heeft ze een noodstop gemaakt. Ik viel er af (geen idee hoe) en ben bewusteloos geraakt. Een man en een vrouw hebben mij geholpen en hebben het paard ook kunnen pakken die iets verderop rustig stond te grazen. Er lag een beste plas bloed op de grond is me verteld. Ambulance gebeld, mijn ouders gebeld.. Ik werd afgevoerd naar het ziekenhuis en daar is de hoofdwond behandeld. Ik kreeg 7 hechtingen inwendig en 16 hechtingen uitwendig. Ook had ik mijn linkerhand in het gips, aangezien ik mijn middenhandsbeentje geboren had. Ik had een flinke hersenschudding erbij, dus ik moest een nachtje blijven. De volgende dag werd ik al vroeg wakker, en moest ik naar de wc. Zuster erbij, ze zei dat ik op kon staan. Dus ik ging staan en daar begon de ellende alweer! Mijn heup deed zo'n pijn met lopen en zitten en alles wat ik er mee deed! Dus toen mijn ouders kwamen kwam ook de zaalarts. Die vroeg of ik nog ergens anders pijn had. Ik zei aan mijn heup. Maar omdat ik naar de wc gelopen (gestrompeld) ben, kon ik ook wel gewoon naar huis en wouden ze er niet verder naar kijken. Nee, het zouden wel gewoon de spieren zijn.. Een weekje later konden de hechtingen eruit. Die eruit, vroegen ze of ik nog pijn had. Ik zei, ja, nog steeds aan mijn heup. Dus foto's gemaakt, en ja hoor. Ik had mijn linkerbekken gebroken.. Dus de arts die me toen hielp heeft me verder ook helemaal onderzocht en vond een drukpunt in mijn rug waarbij ik omhoogschoot. Een weekje later kreeg ik daar afspraak voor. Nou je raad het misschien al. daar was ook iets mis mee: één van mijn lendenwervels had een knooi gehad, en daar was een stuk vanaf gebroken. Gelukkig hielt het daarbij op, want ik was echt helemaal klaar met al die ziekenhuisbezoeken! Ik werd er misselijk van..
Maar nu komt mijn vraag en ik hoop dat iemand me misschien kan helpen of in ieder geval op weg kan helpen.
Ik had alles op links gebroken en links ook de hoofdwonden. Kan iemand me misschien op weg helpen met hoe ik ben gevallen? Ik weet het namelijk echt niet, en misschien dat iemand me hier kan helpen. Niet dat je er bij bent geweest ofzo, maar gewoon een beeld er bij kan bedenken..
Ik wil het namelijk heel graag weten!

Ondertussen ben ik heel goed hersteld, maar heb zo af en toe nog wel is last van mijn bekken en het litteken is nog pijnlijk. Paardrijden doe ik al wel weer, en ben eigenlijk niet voorzichtiger geworden na de val!
Heb je er nu wat aan dat je het zou weten?