Al 4/5 maanden last van mijn pols -> breid zich uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Al 4/5 maanden last van mijn pols -> breid zich uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 21:19

Ja misschien een wat gekke titel, maar het eerste deel is denk ik wel duidelijk..
Ik heb dus al heel lang last van mijn pols. Wat begon als een zeurderig gevoel, veranderde in een zeurende pijn met steken.. Ik zat nog op school, had mijn laptop daar heel veel nodig, en had veel gewerkt, dus dacht, miss even wat te veel geweest. Gaat vanzelf over. Maar dat ging het niet. Dus naar de dokter geweest.

Conclusie:
Pols overbelast, doe er maar iets van een zweetbandje omheen, dan heeft het wat rust. Is het zo weer over.

Mams werkt in de zorg dus niks geen zweetbandje, wij deden er van dat steunkousen spul elastieke ding omheen. Mams had een hele rol meegenomen en ik deed ongeveer 4 dagen tot een week met zo'n bandje dat we afknipten. Maar veel hielp het niet.. Dus maar even niks gedaan. (Mijn vader vind dat altijd allemaal maar onzin)

Vakantie begon en het gevoel in mijn pols was niet veranderd. Ik dacht: vakantie, dan doe ik helemaal niet veel met m'n pols als op de laptop voor school dus dan moet het wel overgaan... Maar nee. In tegendeel. Mijn elleboog gaat regelmatig 'op slot' in de zin van: gebogen arm willen strekken, enorme steek voelen, arm weer terug buigen en dan pas langzaam kunnen strekken.. Nu ik er over na begon te denken heb ik dat zeurderige gevoel ook lichtelijk in mijn elleboog gehad. Inmiddels heb ik diezelfde steken ook in mijn duim....

Wat denken jullie? Weer langs de HA, of nog maar even de tijd geven en kijken wat het doet?

Kaitlyn

Re: Al 4/5 maanden last van mijn pols -> breid zich uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:21

Weer naar de huisarts gaan. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:22

Klinkt als RSI idd. Ik heb dit zelf ook en gebruik nu een rollertrack ball muis. Ideaal en geen klachten meer! Alleen een normale muis kan ik niet gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:23

ik zou ook weer terug naar HA gaan, klinkt een beetje als RSI of Carpaal Tunnel Syndroom...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 21:31

RSI was ik idd ook bang voor.. Maar dacht dat dit niet zo snel zou gaan... Daar gaan toch eerst wat jaartjes overheen..? Of kan dat echt al binnen een jaar..? Ik heb direct toen ik last van mijn pols kreeg een pen tablet aangeschaft.. Maar nog niet lang genoeg gebruik van kunnen maken om te zien of het helpt..
Carpaal tunnel syndroom..? Nog nooit van gehoord.. Straks even googlen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 06:38

Dat kan heel snel gaan hoor, zeker wanneer je hem verkeerd belast en daarnaast ook nog overbelast.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:09

Ik heb vergelijkbare klachten gehad en mijn huisarts zei ook dat het overbelasting was. Om van RSI te kunnen spreken moeten er meerdere dingen aan de hand zijn (ik geloof krachtverlies e.d.) en dat was bij mij niet aan de orde.

Ik heb een verticale muis aangeschaft en een toetsenbord van slechts 7mm dik (de toetsen hoef je maar aan te raken, het typt nog soepeler dan een toetsenbord van een laptop). De muis bleek voor mij alleen maar irritatie op te leveren, maar het toetsenbord blijkt een deel van de oplossing te zijn.
Inmiddels ben ik erachter dat een ander deel van de oplossing mijn schoenen zijn. Als ik hakken aan heb, krijg ik vaak weer last. Met platte schoenen heb ik het niet. Het heeft bij mij dus ook met mijn houding te maken die overduidelijk niet goed is als ik hakken draag. Kan dat bij jou misschien ook een rol spelen?

Daarnaast kun je niet verwachten dat als je al langere tijd pijn hebt, die pijn ineens verdwijnt als je een paar dagen niks meer doet aan de computer. Bij mij trok de pijn pas weg na ruim een week rustig aan doen (en aanpassingen in zithouding / toetsenbord). Het heeft dus wel tijd nodig (tenminste, als dit enkel overbelasting is).

Bij mij gaat het nu al geruimte tijd goed. Soms voel ik nog wel eens beginnende pijn, maar als ik dan direct rustig aan ga doen en wat extra pauzes inlast, dan is het binnen een dag ook weer over.