Problemen thuis, school wat te doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Love099

Problemen thuis, school wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 22:59

'toegestaan schaduwaccount'

Hallo,

Dit is een aangevraagd schaduw account, als jullie mij herkennen of weten wie ik ben stuur mij dan een PB.

Sinds me 13 jarige leeftijd loopt het niet lekker thuis.
Het bogon op de middelbare school waar ik 4 jaar lang gepest ben, ik was gebroken en wist geen raad, in de 3e klas ben ik blijven zitten maar helaas moest ik van school af vanwege me cijfers toen ben ik naar een Mbo 1 opleiding gegaan maar vanwege prive redenen moest ik er mee stoppen en heb ik dus geen diploma.
Mijn moeder zit aan de drank en mijn vader is heel agressief.
als mijn moeder thuis komt van der werk begint ze al met drinken waar door ze in de avond heel dronken is en is ze geen leuk persoon, ze zegt lelijke dingen tegen me wat ik liever niet vertel.
Soms draait mijn vader nacht diensten en dan is mijn moeder 10 x zo erg als dat mijn vader thuis is.
Soms ben ik er zo klaar mee dat ik ruzie met me ouders krijg, me vader is heel agressief waar door hij me een keer op straat wou zetten een keer was het zelfs zo erg dat hij me schouder vast pakte en me buiten wou zetten.
Het is zelfs zo erg geweest thuis dat ik 3 maanden bij iemand anders thuis heb gewoon.
Ik heb van alles geprobeerd thuis, hoe vaak ik ook met ze praat het helpt niet ja ik probeer iedere keer rustig te blijven en rustig te praten.
Als ik er klaar voor ben ga ik naar een maatschapelijk werker om hulp te zoeken want ik trek dit niet meer.
Ik wil graag een eigen kamer/huisje volgend school jaar begin ik aan een nieuwe opleiding en wil een baan zoeken zo dat ik de huur van een kamer kan betalen.

Als er mensen zijn die dit herkennen of dit mee gemaakt hebben zou ik er graag met iemand over willen praten.

Hutcherson

Re: Problemen thuis, school wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:26

Ik heb geen ervaring met jouw situatie, maar ik kan begrijpen dat het een onmogelijke situatie is voor jou. Ik vind het niet gek dat jij je niet kunt concentreren op je school als dit thuis allemaal speelt en ik denk ook dat praten absoluut geen zin meer heeft, met je ouders.
Kijk een alcoholverslaving kom je zomaar niet teboven en mijn mening is: eens een verslaafde, altijd n verslaafde. Maar dat terzijde.
Je vader is agressief, dat kan. Maar niet op jou of je moeder. Als je ooit geslagen, getrapt, geschud of geknepen wordt, zou ik aangifte doen. Anders leert hij nooit dat hij niet zomaar zijn woede op mensen af mag wenden.

Wat jou betreft, je kunt in je eentje je ouders niet veranderen en ik denk dat het reeel is dat je ervan uit gaat dat je ouders niet gaan veranderen. Ik denk dat het zaak is dat jij het huis uit gaat. Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar je zou eventueel bijstand aan kunnen vragen en spoed voor een huurhuisje met huursubsidie. ivm crisisopvang. Je kunt ook eens met de gemeente/woningcoorporatie een gesprek aan gaan dat jij snel een huis nodig hebt ivm redenen in jouw ouderlijk huis en dat je vraagt wat de mogelijkheden zijn.
Kijk jouw ouders moeten gewoon uit elkaar. Het lijkt me duidelijk dat jouw moeder drinkt omdat ze ongelukkig is, en dat jouw vader gewoon echt angerissues heeft.
Volgens mij zijn ze beter af zonder elkaar dan met. maar goed dat maakt voor dit topic niet uit.

Ik zou eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Weet niet of je n baantj ehebt ergens. anders zou ik dat heel snel gaan zoeken... Want als je n baan hebt, kun je sneller n huis krijgen.

Desnoods zou je bij iemand ergens n kamer kunnen huren voor tijdelijk dat je zo snel mogelijk uit huis kan. lijkt me t beste voor jou!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:37

Ik ken me niet inbeelden in jou situatie omdat ik dit zelf thuis niet mee maak. maar ik snap dat het heel rot is en dat je het niet altijd even leuk hebt.
Als ik in jou situatie zat zou ik heel snel met iemand gaan praten en een huisje/kamer zoeken voor je zelf dat lijkt me het beste dat je nu op dit moment uit huis bent.
Ik hoop dat het snel lukt :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:10

Ik maak uit je verhaal op dat je een jaar of 17/18 bent? Dan kom je mogelijk in aanmerking voor kamertraining (begeleid kamerwonen). Je komt dan in een huis met allemaal kamers (lijkt op studentenhuis) en krijgt hierbij begeleiding om je financien en huishoudelijke zaken te regelen. Op die manier kun je misschien ook een stukje rust vinden.
Ik zou toch eens gaan praten met je dokter. Wanneer je minderjarig bent, kun je in contact komen met jeugdzorgd. Zij kunnen het begeleid kamerwonen-proces versnellen. Mocht je inmiddels meerderjarig zijn, dan zijn er weer andere mogelijkheden.
Succes! Lijkt me een heel vervelende situatie. Een alcoholprobleem kan jaren voortslepen en wanneer je moeder zelf niet het probleem ziet, dan vecht je in principe gewoon tegen een muur en dat zuigt je energie uit je lichaam. Heel lastig ook dat je vader zo agressief is. Ik heb zelf niet in eenzelfde gezinssituatie gezeten, maar het wel op een andere manier meegemaakt dus ik weet wat je door maakt.
Wanneer je meer wilt weten, mag je me altijd pben!