Nooit last van blauwe plekken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Nooit last van blauwe plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 11:51

Natuurlijk zeer handig als je in je korte broek loopt en niet onder de blauwe plekken komt te zitten van lompe actie's, maar ik begin het een beetje vreemd te vinden.

Geregeld loop ik tegen tafels, kastjes, autoportieren, ect, en dan voelt die plek ook als een blauwe plek, maar krijg ik geen blauwe plek.
De afgelopen jaren (precies weet ik het niet meer, misschien een jaar of 2 ofzo) voel ik die plek wel als een blauwe plek. Maar hij wordt dus niet blauw.
Dit merkte ik vooral toen ik een paar maanden geleden werd aangereden door een auto terwijl ik lekker rondbromde op mijn scooter. Auto in puin, scooter in puin, en ik was helemaal heel. Mijn been deed pijn, aangezien ik daarmee even klem had gelegen onder mijn abnormaal zware scooter, maar er viel niks aan te zien. Allemaal helemaal goed afgelopen dus.
Mijn been bleef natuurlijk een beetje gevoelig en het voelde ook echt alsof er een grote blauwe plek zat, maar die kwam dus niet, mijn huid bleef gewoon helemaal egaal wit.
Hoe komt dit? Want een blauwe plek is een bloeduitstorting en die zou toch eigenlijk wel moeten verkleuren. Liggen mijn bloedvaten dan te ver onder mijn huid waardoor ze niet zo snel beschadigen?(ik ben de afgelopen jaren wat dikker geworden) En hoe verklaar je dan wel weer die pijn van een kneuzing.
Iemand hier toevallig ervaring mee of een antwoord op? :)

Roihi

Re: Nooit last van blauwe plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:53

Ik zou het niet weten maar denk ook eerder dat je bloedvaten ver genoeg onder je huid liggen om beschermd te zijn.

Zelf heb ik heel erg snel blauwe plekken, mijn huid is ook vrij dun want je ziet de aders gewoon lopen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:54

Geen idee hoe het komt maar ik wil wel ruilen :j naar mij hoef je maar te wijzen en er zit alweer een blauwe plek :=

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:55

Ik heb het juist anders om.
Ben altijd bont en blauw maar kan me nooit herinneren wanneer ik me dan gestoten zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:12

Hmm wel vreemd TS.

Ikzelf krijg bij het zachtste tikje al een blauwe plek, soms komen ze ook gewoon uit het niets.
Heb er momenteel 8 op mn linkerbeen en 6 op mn rechter..

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:14

Ik zat eerdere ook altijd onder de blauwe plekken. Nu krijg ik ze zelden nog. Dan moet ik echt al een hele harde klap gekregen hebben van iets...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:15

Hier nog zo iemand. Ik krijg dus ook geen blauwe plekken. Als ik er 1 heb ben ik echt verbaasd.

Ook jaren terug een flink ongeluk gehad, iedereen waarschuwde dat ik bont en blauw zou worden, geen vlekje te vinden.

Ik zeg altijd: ik heb gewoon een dikke huid :P

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:16

en stalen bloedvaten!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:18

Minx2000 schreef:
en stalen bloedvaten!

Haha, dat niet want onderhuids zit er toch echt wel een bloeduitstorting volgens de HA (na een flinke val inclusief trap van paard op mijn heup). Maar blauw worden ho maar.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:20

Dan neemt je lichaam het bloed gewoon super sonisch snel op.

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:21

Ik heb ook nooit laat van blauwe plekken.
ik had ook verwacht toen een paard mij in mn buik beet wel blauw zou worden. Maar volgede dag zag ik niks :D

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:21

Denk inderdaad dat het aan je huid ligt. Die is dan gewoon dikker dan de gemiddelde huid, waardoor bloeduitstortingen minder zichtbaar zijn.

Edit: Of je bloedvaten liggen dieper in je huid of hebben een dikkere wand?
Laatst bijgewerkt door Diane_ op 14-08-13 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:22

Hier tijdens werken een hele harde trap gekregen op dijbeen van het paard waarbij ik ook nog 5 meter vanaf vloog, maar ik ben wel in orde en geen blauwe plek. Maar wel pijnlijk.....

Je bent niet de enige... :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:22

ik krijg ze heel af en toe, want ook ik kan me stoten en vaak gebeurd er niks. Je bent dus niet de enige :)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 15:27

ahhh, gelukkig, vriendin van mij vond het zo apart dat ze me bijna naar de HA stuurde :+ Zie me al aankomen, ja ik heb nergens last van, ook niet van blauwe plekken, heb ik nu iets? :+

Het is natuurlijk wel hartstikke handig met korte kleding :+

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:09

Ik heb ook vrijwel nooit blauwe plekken. Vroeger daarentegen zat ik altijd onder, dan hoefde je mij inderdaad maar aan te wijzen en daar zat er weer één. Gek dat dat zo kan veranderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:01

Ik heb dat ook altijd, tot ik slecht ga eten. Dan het tegenovergestelde.... Dan hoef je maar naar me te wijzen en zit er al een bloeduitstorting.
Dus mss eet je gewoon heel gezond en heb je allemaal goede vitamines die je tegen blauwe plekken beschermen oid. :+ (weet niet hoe het precies zit.....

Niet iets om je druk over te maken iig denk ik :D !

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:06

Ik word ook nooit blauw.
Paar jaar geleden ben ik aangereden met de fiets, en ben met mijn ribben vol op het stuur geklapt. Ik kon even helemaal geen ademhalen van de klap en en deed goed zeer, maar niks te zien. Ook bij gekneusde vingers of iets dergelijks word het dus wel dik, maar niet blauw.