Goede huisarts in Utrecht gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Goede huisarts in Utrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 11:41

Ik woon sinds driekwart jaar in Utrecht, en het wordt eens tijd om een huisarts te zoeken hier.
Ik woon in Tuinwijk maar ik wil rustig een stukje fietsen voor een fijne huisarts.

Miekelien

Re: Goede huisarts in Utrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:47

Ik heb altijd bij het Symphony centrum t stadion gezeten, dat vond ik een fijne huisarts. Ik heb niet alle huisartsen daar gezien, maar wel de ervaring dat ze altijd de tijd voor je nemen en je niet afschepen met "neem maar rust" of " dat zal wel stress zijn".

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:58

ik zit bij Gezondheidscentrum Overvecht http://gezondheidscentrumovervecht.praktijkinfo.nl/ hele aardige huisartsen en assistente en als je eigen huisarts er niet is kan je bij een andere terecht en ze hebben elke morgen van 8 tot 9 inloop spreek uur voor kleine dingen kan je zo heen zonder bellen
Laatst bijgewerkt door horselover22 op 14-08-13 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:00

Ik zat toen ik er nog woonde bij de praktijk op de homeruslaan, vond ik een fijne praktijk. Prima artsen en als er eentje niet was kon je altijd bij een ander terecht :)
http://homeruslaan.praktijkinfo.nl

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:06

Kijk even of je wel "vrij" bent in de keuze van huisarts. Sommige huisartspraktijken nemen niemand aan die "ver" uit de buurt woont.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:16

Mistic schreef:
Kijk even of je wel "vrij" bent in de keuze van huisarts. Sommige huisartspraktijken nemen niemand aan die "ver" uit de buurt woont.

Dit dus :j Ik was verhuisd en geen enkele huisarts wilde mij aannemen, ook de Huisartsenpraktijken bij mij in de wijk niet. Via mijn fysio heb ik uiteindelijk een HA weten te regelen. Anders had ik mijn zorgverzekering ingeschakeld.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:54

Binnen Utrecht hebben een aantal huisartsen afgesproken dat ze alle inwoners van Utrecht aannemen als patiënt, dat was in ieder geval nog zo toen ik me wilde inschrijven. Wel zo fijn inderdaad, want hier in twente loop ik er wel tegenaan dat ik bijna geen huisarts en tandarts kan vinden..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 13:56

Oh.. Dat wordt dus nog zoeken of ik ergens bij kan?
Ik weet wel dat, waar ik vandaan kom, de praktijken vaak vol zitten. Teveel inwoners en te weinig doktoren en tandartsen. Hoop dat dat in Utrecht mee gaat vallen.

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:00

Zou gewoon bellen naar een praktijk in de buurt.. In Nieuwegein mocht ik ook eigenlijk alleen in mijn wijk, maar omdat ik graag een vrouwelijke arts wil hebben ze een uitzondering gemaakt. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:19

Ik ben ook gewoon naar de huisartsenpraktijk van mijn wijk gegaan zeg maar. Daar kon ik zo terecht, was geen probleem. Ben zelf ook wel blij dat m'n huisarts toch wel redelijk dichtbij zit. Als je je niet lekker voelt, is een klein stukje fietsen al gauw erg ver ineens :P

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 18:49

_Tara_ schreef:
Ik ben ook gewoon naar de huisartsenpraktijk van mijn wijk gegaan zeg maar. Daar kon ik zo terecht, was geen probleem. Ben zelf ook wel blij dat m'n huisarts toch wel redelijk dichtbij zit. Als je je niet lekker voelt, is een klein stukje fietsen al gauw erg ver ineens :P

Dat is ook zeker zo! Maar ik wil geen starre oude huisarts die niet mee wil denken. Daar lees je ook genoeg over.. Gelukkig zijn de meeste vage klachten die ik heb gehad inmiddels wel verholpen en zo vaak bezoek ik dus de huisarts niet meer, maar toch :Y)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:52

Nee ok, daar voor kan ik me goed voorstellen dat je een stukje om wilt fietsen idd :P

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 18:55

En ik houd nou niet bepaaaald van fietsen.. :D