Pijn na drinken koolzuurhoudend drankje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Pijn na drinken koolzuurhoudend drankje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 23:18

Na jaren van piekeren ( :') ) zet ik toch mijn zeer dringende vraag hier eens neer;

Al zo lang ik mij kan herinneren, heb ik na een paar slokken koolzuurhoudende drank (cola, sinas etc.) altijd pijn. Het is een hele gekke soort pijn, een soort vage steken. De pijn loopt vanaf mijn linkerschouder, over de linkerzijkant van mijn nek en eindigt bij mijn linkeroor. Het begint altijd bij mijn schouder en naarmate ik meer drink komt het net onder mijn oor terecht.

Vooral het onderste deel van mijn nek en de overgang schouder-nek doet erg veel zeer. Als ik inademt verergert de pijn heel erg.

Na 10 minuten stopt de pijn als ik niks koolzuurhoudends meer drink.

Nu vraag ik me toch eens af wat dit nou is? Hebben meer mensen hier last van?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Pijn na drinken koolzuurhoudend drankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:23

Misschien is je slokdarm lek en lekt het in je schouder?

Haha nee sorry ik zou t niet weten maar ben wel heel benieuwd!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:27

Dat zou een allergische reactie kunnen zijn maar er kan ook iets anders zijn , je zou het kunnen laten testen. en maar niet meer doen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 23:30

Slokdarm lek :)) Ja denk dat dat het is!

Franka, een allergische reactie op wat zou dat kunnen zijn dan? En zou ik dan niet iets van vlekjes/bultjes/snotneus moeten krijgen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:33

BaileyMix schreef:
Slokdarm lek :)) Ja denk dat dat het is!

Franka, een allergische reactie op wat zou dat kunnen zijn dan? En zou ik dan niet iets van vlekjes/bultjes/snotneus moeten krijgen?

Dat kan echt van alles wezen , je ziet niet wat er van binnen gebeurd maar op zwellen kan ook.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:35

wat vreemd...ik herken de pijn die je beschrijft wel als pijn die ik vroeger als kind kreeg als ik vergat te ademen :+ door concentratie ofzo, bv bij het doorzitten tijdens het paardrijden...heeft enkele jaren geduurd voor iemand me erop wees dat ik stopte met ademen...dan kreeg ik ook vage steken die helemaal doortrokken tot aan m'n oor, was ook altijd aan dezelfde kant. Mss drink je teveel door zonder te ademen als je iets met prik drinkt? Te grote slokken willen nemen?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:37

Ik zou eens naar een homeopaat gaan en je laten testen, je kan allicht niet goed tegen citroenzuur (heb dat probleem ook gehad). (tenzij je niet in het alternatieve gelooft ;) )

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 23:42

Zinn schreef:
wat vreemd...ik herken de pijn die je beschrijft wel als pijn die ik vroeger als kind kreeg als ik vergat te ademen :+ door concentratie ofzo, bv bij het doorzitten tijdens het paardrijden...heeft enkele jaren geduurd voor iemand me erop wees dat ik stopte met ademen...dan kreeg ik ook vage steken die helemaal doortrokken tot aan m'n oor, was ook altijd aan dezelfde kant. Mss drink je teveel door zonder te ademen als je iets met prik drinkt? Te grote slokken willen nemen?

Nee ik neem juist hele kleine slokjes om dat ik eerst inderdaad dacht dat ik te gulzig dronk. Dit maakt helaas geen verschil!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 23:43

Ga toch maar eens laten testen dan, irritant is het namelijk zeker wel!

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:47

Ik heb deze pijn zoals hier boven staat wanneer ik gespannen ben en moet doorzitten, dan zet ik mijn schouder vast en de spier die achter mn schouder naar je oor loopt, doet dan zeer en bij is het meestal rechts

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 23:56

Ja die spier doet inderdaad ook pijn! Maar waarom zou ik die vastzetten bij drinken dan :\

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:22

Omdat je al aan ziet komen dat het pijn gaat doen. Ik vermoed dat het dat is :j

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:24

Gewoon geen koolzuurhoudende drank meer drinken, omdat je lichaam daar blijkbaar problemen mee heeft. In je schouder kan je maag zijn, die gewoon last heeft van koolzuur. Als je het niet vertrouwt even naar de dokter.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:49

Kan ook een soort spasme van je slokdarm zijn die de prik niet zo fijn vindt, en dat die pijn uitstraalt..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:17

Dit lijkt me meer op het feit dat je gebit gewoon reageert op het drinken, en een prikkel doorgeeft naar je ruggenmerg en dat vervolgens op een of andere mysterieuze manier terug komt in je nek en schouder. Dat die prikkel gewoon heel heftig is bij jou.