Niet alergies, geen brandnetels? What happend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Niet alergies, geen brandnetels? What happend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 11:28

bokkers die net gegeten hebben kunnen de links beter niet openen!

Gister had ik last van jeuk, gezwollen handen en een dichte keel. Heel vervelend, ik haat jeuk! Naar de huisarts geweest en die gaf mij een vloeibare zink(oxide?) die ik in de koelkast moet bewaren. Dus eenmaal thuis een koude douche genomen, inmiddels had ik een paar bulten maar dacht dat dit door het krabben kwam.

Door de "zalf" die ik kreeg, heb ik alleen maar meer jeuk gekregen! Zo erg dat ik pas om 5 uur eens in slaap viel, op een bed van natte koude handdoeken.

Vandaag word ik wakker, benauwd had ik het van de jeuk! Ik krijg geen hap door me keel, en een slok water komt ook gelijk weer naar boven. Me gezicht, handen, en voeten nog steeds gezwollen!

Inmiddels de huisarts weer gebeld, daar kan ik pas vanmiddag terecht! Ondertussen verga ik van de jeuk en zit mijn hele lijf er zo uit;
OPEN DIT NIET ALS JE NER NIET TEGEN KAN!

http://i1332.photobucket.com/albums/w60 ... 850bc7.png
http://i1332.photobucket.com/albums/w60 ... 05a854.jpg

Zelfs mijn navel zit "dicht", is een horizontale streep geworden?!
Om een beeld te vormen lijkt het alsof ik in de brandnetels heb geslapen, en zo voelt het ook over mijn hele lijf!
En zo is het begonnen:
http://i1332.photobucket.com/albums/w60 ... 7993c1.jpg

Zijn er bokkers die dit herkennen en mij gerust kunnen stellen voordat ik naar de dokter moet? Ik knijp hem dat het niks ergs is! :=

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Niet alergies, geen brandnetels? What happend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:31

Je kunt niet meer eten of drinken, waarom hebben ze geen spoedgeval van je gemaakt? Het ziet er wel uit als een allergische reactie, je weet niet waarop.
Sterkte en laat even weten wat de HA ervan vond!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 11:34

Blue_Eyes schreef:
Je kunt niet meer eten of drinken, waarom hebben ze geen spoedgeval van je gemaakt? Het ziet er wel uit als een allergische reactie, je weet niet waarop.
Sterkte en laat even weten wat de HA ervan vond!

Mijn HA maakt er alleen een spoedgeval van als je hart ermee stopt oid.. :=
Maar ik ben eigenlijk nergens alergies voor... Dus zou dat ook niet weten? Heb dit nog nooit gehad!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:35

Ik heb dit zelf ook gehad. Ze weten nog steeds niet waar het vandaan kwam maar ik heb toen 2 injecties gekregen en daar was het binnen een uur mee weggetrokken. Daarna nog tabletjes gekregen voor een week en sindsdien is het weggebleven. Het was overigens wel een allergische reactie maar geen idee waarvan.

Overigens ben ik er destijds mee naar de HAP geweest omdat het avond was. Maar moest bij die beschrijving wel gelijk komen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:36

Oeioeioei, Mies :oo maar uh, ik heb een atopische huidaandoening en die 'bobbels' herken ik wel van ergens. komt er 'vocht' uit? Zo ja, handdoeken indrenken met fysiologisch water en rond je wikkelen, zo 15minuten blijven zitten en dat 2x/d - na een week heb ik nergens meer last van :j

Probeer ook zo weinig mogelijk te krabben, knip desnoots je nagels echt kort :j Als je het echt niet meer kan houden zou ik ook eens naar de spoed gaan, daar nemen ze je altijd wel serieuzer als bij een huisarts.

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:37

ik had dit van Ibuprofen, die roze pijnstillers.. heel vervelend idd, ging bij mij wel na een dag gewoon net zo snel weg als dat het kwam

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:39

Ik vind het ook nogal apart dat je niet direct naar de huisarts mag, volgens mij moet je gewoon nog een keer bellen en erop staan dat het sneller kan, je kan niet drinken en je hebt het benauwd hoezo is dat geen spoed??

Het kan trouwens best "gewoon" een allergische reactie zijn, allergiën kan je eigenlijk op ieder moment zomaar ontwikkelen en je kan ook echt van vanalles zo'n reactie krijgen. Wellicht helpen anti-histamine ook maar dat zou ik niet zomaar proberen denk ik.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:40

Ik weet niet of het hetzelfde is, had ook dezelfde soort bultjes "spontaan", wat bij mij hielp was azijn tegen de jeuk.... Maar bij mij bleef het echt op mijn bovenbenen zeg maar....

Maar eten/drinken etc kon ik wel gewoon..

Binnen een paar dagen waren sowieso de bultjes weg... Geen zin gehad om naar de huisarts te gaan, dacht "ben gewoon ergens in gelopen ofzo" :') (paard - wandeling - bos... dus mjah)...

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:40

Ooh dat heb ik ook gehad. Kunnen ze niks aan doen gaat vanzelf over. T is een reactie op iets, kan van alles zijn, verandering wasmiddel kan al een trigger zijn. Smeren met koelgel hielp bii mijn heel goed, natte washandjes, coolpacks. En kreeg later tabletten die hielpen ook goed. Uiteindelijk vanzelf overgegaan

Galbulten was bij mijn toen de conclusie, ik gok, gezien je fotos,dat je ook iets soortsgelijks hebt
Laatst bijgewerkt door desi92 op 13-08-13 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 11:41

Nee er komt geen vocht uit.
En de laatste keer dat ik ibuprofen heb genomen was een jaar geleden toen ik mijn kies heb laten trekken := ..

Lastig! Misschien dat ik me vader me dalijk wel naar de spoed laat rijden, ik heb liever pijn als jeuk! Jeetje wat irritant zeg!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:53

Ik denk dat je het zelfde hebt als wat ik een paar zomers geleden heb gehad: netelroos. Tenminste dat denk ik als ik de bulten zie, ik had zelf geen last van een opgezwollen keel, gezicht e.d. Wat bij mij hielp was een bad nemen met lauw water erin met een beetje opgelost zout, maar ik weet niet of dit voor iedereen geschikt is. Ik heb ook anti-histaminepilletjes gekregen en koelzalf. Op de eerste soort anti-histamine kwam er weinig reactie, daarna heb ik een andere gekregen maar daar moest ik meteen weer mee stoppen omdat ik last kreeg van duizeligheid en opgezwollen ogen dus toen kreeg ik de eerste soort weer :') Bij mij wist de huisarts niet waarvan het kwam, maar hij zei dat je het ongeveer overal van kan krijgen (reactie op warmte, kou, stress, voedsel etc.) en dat ze er vaak bij testen ook niet achter komen waar je het in jouw geval van krijgt. Ik weet hoe irritant het is vanwege de jeuk dus sterkte ermee!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:59

Lijkt inderdaad op netelroos.
Google maar eens en kijk of het hetzelfde is.
Beterschap! (ik zit nu met wondroos thuis, weet dus een beetje wat je meemaakt)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Netelroos

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:01

hmmm...ziet eruit als een heftige allergische reactie. Zit er Daktarin in de zalf die je hebt meegekregen? Een aantal jaar geleden had ik ringworm en kreeg zalf met Daktarin....gevolg: hetzelfde als jij, gezicht gezwollen en GIGA jeuk en rood en dik en bultig overal....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:01

Toen ik in Ethiopie zat heb ik ook zon aanval gehad Hele lichaam zat onder de 'brandnetel'vlekken. Verdikkingen, rood, jeuken. Heb toen een anti-allergie pilletje gehad en toen trok het weg.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 12:21

Netelroos zou goed kunnen idd!
Maar ik zou me nou echt niet weten waar ik alergies voor moet zijn. :=

Edit: net mijn HA gebeld, omdat de jeuk gewoon niet meer te doen is.
Heb me nagels idd afgeknipt, want anders lag ik helemaal open!
Uiteindelijk zijn de assistent HA dat als ik mij zo 'aan begon te stellen', ik maar beter naar een andere HA moest. Want voor "aanstelleritus" hebben ze geen medicijn. Uh, pardon? >;)
Dus om 14:00 als me vader thuis is, gaan we maar naar de Huisartsenpost.
Laatst bijgewerkt door michelle___ op 13-08-13 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

desi92

Re: Niet alergies, geen brandnetels? What happend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:26

Daar ga je wss ook niet achterkomen. Testen heeft vaak geen nut omdat er te veel dingen zijn om op te testen. Ik weet het na 2 jaar nog niet. Het is ook nooit terug gekomen, gelukkig!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 12:31

desi92 schreef:
Daar ga je wss ook niet achterkomen. Testen heeft vaak geen nut omdat er te veel dingen zijn om op te testen. Ik weet het na 2 jaar nog niet. Het is ook nooit terug gekomen, gelukkig!

Ik hoop ook van harte dat dit once in a lifetime is!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:34

michelle___ schreef:

Uiteindelijk zijn de assistent HA dat als ik mij zo 'aan begon te stellen', ik maar beter naar een andere HA moest. Want voor "aanstelleritus" hebben ze geen medicijn. Uh, pardon? >;)

Jesus wat een stelletje eikels daar -O-
Ik was er gewoon heen gegaan en had ze is even laten zien wat er aan de hand was, en direct een nieuwe huisarts gezocht

Verder sterkte, heb ook een keer een erger allergische reactie gehad en toen zag ik er ook zo uit, nog weken erna last van jeuk aan mijn handen gehad daardoor..

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:34

michelle___ schreef:

Zou ook maar opzoek naar een nieuwe huisarts! Jeetje zeg..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:35

michelle___ schreef:

Heeft ze dat echt gezegd???????????????????
Heeft ze jou wel gezien???
Mag hopen dat ze zelf een jeuk aanval krijgt
Gatver wat onprofessioneel. Dat ze het denkt prima, maar zegt.............

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:36

Jeetje ik heb geen idee wat het is.
Maar dat die assistente zo reageerd >;)
Alsjeblieft zeg.

Ik ben wel benieuwd naar wat je nu hebt.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:37

Goed dat je naar de huisartsenpost gaat!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 12:38

Esmeralda schreef:
michelle___ schreef:

Heeft ze dat echt gezegd???????????????????
Heeft ze jou wel gezien???
Mag hopen dat ze zelf een jeuk aanval krijgt
Gatver wat onprofessioneel. Dat ze het denkt prima, maar zegt.............

Ja, en t was ook niet bepaald op een vriendelijke toon! >;)
Ze heeft mij gister gezien, maar toen was het ook niet zo erg, zij heeft me ook die vreselijke zalf gegeven waardoor ik na 3x douchen nog steeds grijs ben..
Maar ik had duidelijk gezegt dat ik gewoon helemaal onder de bulten en plakken zit en dat het gewoon vreselijk veel jeukt. "Maar daar kan ik toch niks aan doen?"
Nee tuurlijk, zij niet. De HA wel, en daar belde ik nou juist voor. :x

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:39

Ik ben onwijs allergisch voor de handzeep op mijn werk (heel vervelend), daardoor krijg ik ook bultjes, rood, jeuk, brandend gevoel en het ligt na anderhalve dag open (ik kan niet stoppen met krabben)..
Ik heb het niet zo heftig als jij, bij mij blijft het gelukkig bij mijn handen, maar ik gebruikt tea tree balsem tegen de jeuk, helpt redelijk (enige wat een beetje helpt). Als ze er niets aan kunnen doen, dan zou ik dat proberen als ik jou was, het stinkt alleen wel onwijs..

Laat je even weten wat de HAP zei!?

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:41

hoop voor je dat ze op de hap meer voor je kunnen betekenen.
zou wel even een melding maken bij de desbetreffende huisarts, en assistent is er om boodschappen aan te nemen afspraken te maken en eventueel wat advies niet om iemand af te zeiken dan moet ze ander werk gaan doen :roll: