Allergie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 13:27

Vrijdag kreeg ik jeukende uitslag in gezicht, hals en decolleté. Veel jeuk op de oogleden.
Omdat ik een week eerder was begonnen met kruidenthee en al een tijdje een bepaalde crème gebruikten en dat de enige dingen waren die anders waren dan anders, ben ik hiermee direct gestopt.
Helaas werden de klachten in het weekend erger.

Rode uitslag/vlekken en bultjes in gezicht en decolleté. Gisteren ook op bovenarm, beetje op de rug bij het bh bandje en onder de borsten.

Vanmorgen dikke oogleden, nog steeds veel jeuk, afgewisselend met brandende huid en trekkerig gevoel.

Omdat ik rond de middag toch mijn Vit B 12 spuit moest halen, heb ik de verpleegster ernaar laten kijken. Allergie, zei ze. Maar gezien ik niets anders heb dan anders (noch in voedsel, noch in wasmiddel of zeep etc) is het niet duidelijk waar het dan vanaf moet komen.
Zij noemde hooikoorts, maar voor mijn gevoel komen de symptomen daarmee niet overeen.

Ik moest receptvrije anti-histamine gebruiken en over twee dagen contact opnemen voor een afspraak met de arts als het dan niet beter gaat.

Maar misschien weet iemand in welke richting ik moet zoeken?

Ik ben op zich helemaal niet zo gevoelig voor allergieen en de twee dingen die mogelijk een oorzaak konden zijn, heb ik aan de kant geschoven. Desondanks werd het erger.

Slechts een ding is anders. Vrijdag heeft de fysio tape op mijn rug aangebracht ivm therapie voor de rug, maar die is vrijdagavond weer verwijderd. Desondanks zit er wel nog een klein beetje lijm op de huid, die ik nog niet weg krijg.
De huid was echter niet rood onder de tape, wel een tikje bij de lijm. Maar de uitslag zit vooral op andere plekken, dus lijkt het onwaarschijnlijk dat het daarmee te maken heeft?
Nog iemand ideeën?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:10

De tape kan het bijna niet zijn. Dan krijg je specifiek jeuk en bultjes waar de tape zat.

Misschien iemand op je werk die een parfum droeg waar je niet tegen kunt? Of met een deo heeft gespoten, terwijl jij net langs liep?

liljebo

Re: Allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 14:15

Dacht ik ook al. En mbt je vraag ...Nop... niets van dat alles.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:29

Je kan spontaan voor iets allergisch worden, dus het kan van alles zijn :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:33

Kan van alles zijn; voedsel, omgeving, medicatie... Dus er is geen zinnig woord over te zeggen :)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:08

Ja, dat weet ik. Maar had beetje op een hint gehoopt, denk ik. Medicatie gebruik ik overigens niet.
Maar het zou dus alleen kunnen dat ik spontaan ergens allergisch voor ben. Ik weet dat het kan, maar je blijft je toch stiekem afvragen of je iets over het hoofd ziet.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:44

Heb je op een of andere manier misschien last van stress?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 08:06

nee, niet echt. Maar ik begin te geloven dat de shampoo de boosdoener is. Heb dat merk al langer, maar slaap oa slecht ivm de overgang (wat de weerstand afbreekt) en heb door diezelfde overgang ook een heel gevoelige huid. Gezien ook mijn hoofd jeukt, mijn ogen dik zijn en vooral zijkanten nek/hals en gezicht is aangedaan, zou dat kunnen (heb natuurlijk ook gegoogled)
Misschien eens een allergie-vriendelijke shampoo proberen.