Ik ben niet wie ik wil zijn maar wel wat andere mensen wille

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maiateck

Ik ben niet wie ik wil zijn maar wel wat andere mensen wille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:12

Vroeger (tussen nu en afgelopen 4 jaar ongeveer) Was ik "apart" zoals andere dat vinden/vonden,
Ik verfden me haar allemaal felle kleuren enzo ik werd daar "gelukkig van"
Mijn familie is daar altijd op tegen geweest en vond dat ik dat helemaal niet was enzo.

Nu verf ik af en toe nog wel eens me lok en puntjes, ik voel me daar gewoon fijn bij.
Ik wordt er vrolijk van als ik me haar weer eens geverfd ben.
Me moeder vind het niet erg (zegt ze maar ze vind het niet tof ) maar ik wil echt al super lang me piercing (gaat nu ander topic over omdat het met me studie problemen kan leveren)
maar dat mag dus niet van me moeder terwijl ik het al 3/4 jaar wil.
Nu ben ik 17 en ben er best nuchter in knal die piercing(s) er maar in want dat is wat ik wil (lang genoeg).
Als ik dat doe ben ik bang dat me moeder dat niet accepteert terwijl ik nu niet ben wie ik wil zijn.

Iemand tips hoe ik me moeder laat weten dat ik het echt wil.

Rot berichten in je hoofd laten a.u.b

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:59

Misschien gewoon even naar je moeder luisteren. ;)
Je studie, stages, en werk, dat zijn echt belangrijke redenen om nog even te wachten, zeker met een kinpiercing. En als je 17 bent is iets 3/4 jaar willen helemaal niet zo lang. Ik wilde genoeg op die leeftijd waarvan ik heel blij ben dat ik 't niet heb gedaan. En er waren een aantal dingen die ik écht graag wilde, dus die heb ik na een paar jaar alsnog gedaan. Van een beetje geduld word je echt niet minder.

Princesspres

Re: Ik ben niet wie ik wil zijn maar wel wat andere mensen wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:04

Je moeder wil alleen maar het beste voor je.
Die piercing zeker niet doen als het je opleiding in gevaar brengt.
nog even volhouden tot je opleiding klaar is, of als het in jouw werkveld niet gewenst is voorlopig zeker laten.
Wie weet komen er andere momenten in je leven wanneer het wel kan ( en wie weet wil je het dan.niet zo nodig.meer )

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:06

Ik ben het ook wel een beetje eens met Dani...

Daarnaast, hoe je je haar verft is niet wie jij bent. Jouw meningen, jouw gedrag, jouw passies en jouw acties, dat is wie jij bent. :D

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:09

Jij bent wie je bent en dat is wat jouw uniek maakt, aanpassen aan je werk toekomst lijkt mij realistisch ook omdat de banenmarkt al zo magertjes is maar verder doe waar jij je goed bij voelt het leven is al ingewikkeld en stress vol genoeg op die leeftijd. En wat betreft je moeder, leg het haar uit waarom je kiest voor die haarkleur, leg haar uit dat het zo weg gehaald kan worden. Praat!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:17

Luister naar je moeder meis, echt waar geloof me. Ze zegt dit niet om je te plagen/dwars te zitten.
Je moeder heeft het beste met je voor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:20

Mijn vriend heeft jarenlang nogal wat piercings in zijn gezicht gehad. 3 oorbellen aan de ene kant, tunnel aan de andere kant, nog een hoge oorbel, wenkbrauwpiercing. Stond hem gewelding. Alleen iedere keer als hij ging solliciteren werd hij afgewezen op zijn uitstraling. Hij heeft ze er bijna allemaal uitgehaald en nu kan hij ineens wel aan werk komen.

Kennisje van me: exact hetzelfde. Piercings in haar gezicht = geen werk. Piercings eruit = goede baan.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:26

Hmm...ik wilde eigenlijk vragen waarom je zonder piercing minder bent wie je bent dan met.....maar heb er 2 weken terug ook weer eentje laten zetten en moet bekennen dat mijn piercings ook wel echt een beetje bij me horen :+
Echter; mn moeder heeft de stelregel ''geen piercings in je gezicht'' en daar houd ik mij dan ook netjes aan. Ik woon nog thuis en tsja, dan heb ik me simpelweg te houden aan de huisregels.

Zijn wie je bent gaat natuurlijk wel veel verder dan een piercing. Zijn wie je bent zit aan de binnenkant, niet aan de buitenkant. :) Bovendien....op je 17e ben je nog enorm aan het ontwikkelen. Ik verfde mn haar voorheen ook iedere drie maanden... Hoorde op dat moment heel perfect bij wie ik was; ik had namelijk geen idee, dus ging ik van blond naar rood naar donker en weer terug. Ben er mee gestopt toen mn haar dood begon te gaan, verf het nu helemaal niet meer en bevalt me prima.

Wacht nou nog gewoon maar een paar jaar. Intussen kun je net zo goed zijn wie je bent!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:31

Sidera schreef:

Daarnaast, hoe je je haar verft is niet wie jij bent. Jouw meningen, jouw gedrag, jouw passies en jouw acties, dat is wie jij bent. :D

Haar verven is ook een actie...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:33

Maar je bent toch dezelfde persoon met of zonder piercing? Als een zichtbare piercing aansluiting kan hebben bij jouw baan, zeg ik ja. Maar zoals je zelf al aangeeft, kan het in jouw nadeel gaan werken. Dan zou ik het zeker niet doen. Zelfs als je de piercing eruit haalt, blijft er een gaatje achter. Ook na een aantal jaar kan dat nog zichtbaar zijn. Buiten dat, een kinpiercing kan enorm veel schade geven aan het tandvlees en tandglazuur. Persoonlijk vind ik het een mooie plaats voor een piercing, maar heb ik er vanwege eerder genoemde redenen vanaf gezien.

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:39

Ik snap je moeder wel, mijn moeder vond het ook geen goed idee dat ik een lippiercing nam.
ik heb het toch gedaan en een jaar later was die alweer eruit, hij trok mijn tandvlees naar beneden en iedere keer als ik mijn tanden stond te poetsen begon het te bloeden. ook mag ik er geen in hebben voor mijn werk (toezichthouder) als iemand me zou slaan slaan ze zo mijn tanden eruit.
Ik heb bijv wel een tongpiercing.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:29

Zolang je onder haar dak woont heb je je aan haar regels te houden, toch :) ?
Een piercing bepaald niet wie je bent. Als je later op jezelf woont & zelf je rekeningen betaald kan je alsnog de beslissing nemen om een goed zichtbare piercing te laten zetten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:34

Je kan dan wel thuis wonen maar dat betekend niet dat je ouders mogen bepalen hoe je eruit ziet. Ze kunnen hun wensen en voorkeuren uitspreken. Maar dingen verbieden belemmert je ontwikkeling, iemand moet zelf kunnen uitzoeken wie hij is of zou willen zijn.

Piercings en haarverf zijn tijdelijk. Als je er flauw van bent of ze staan je in de weg doe je ze toch weer uit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:36

Ik snap ook niet hoe een piercing of haar kleur bepaalt wie jij bent, maar ik zou serieus wachten daarmee tot je een echte baan hebt en dan kijken of het wel mag.
Met piercings of bijzondere haarkleuren kom je nu eenmaal niet makkelijk aan het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:37

Tja eerlijk geef ik je moeder wel gelijk en ik snap dan ook niet wat een stukje metaal veranderd als jou aan persoon, maar daar ben ik wellicht te nuchter voor.

Als het met je studie, stage en dus werkmogelijkheden problemen op gaat leveren zou ik het helemaal niet doen. Ik wilde een paar jaar geleden ook ontzettend graag snakebites maar ben ook blij inmiddels dat ik niet heb gedaan. Met de opleiding die ik nu ga volgen zou ik er later nooit geen baan in vinden. Als je met pensioen en kan je jezelf altijd nog volhangen met piercings als je er dan nog hetzelfde over denkt :D Ik zou nu alleen dus wel even vooruit kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:38

Als jij graag een piercing wilt, zou ik hem na je 18e verjaardag laten zetten.
Maar hou er wel rekening mee dat je moeder gelijk heeft.

Zichtbare piercings kunnen er voor zorgen dat je voor een representatieve functie niet wordt aangenomen.
Datzelfde geldt voor een stage.

Dus als ik jou was, zou ik nog even wachten.
Een goede opleiding, stage, baan, vind ik persoonlijk toch belangrijker dan een piercing.

Nou heb ik zelf een tongpiercing en een zeer representatieve kantoorfunctie.
Niemand die daar ooit een probleem van heeft gemaakt ;)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:49

Definieert jouw haarkleur wie je bent? Laat een piercing in je gezicht zien waar jij voor staat? Ik denk van niet. Jij bent op dit punt in je leven juist nog aan het uitvinden wie je bent e.d. Dus luister nog even naar je moeder, ze geeft je zo te lezen behoorlijk de ruimte om jezelf te kunnen zijn. Natuurlijk zijn daarbij wel grenzen.

En mocht je het willen weten hoe lang het duurt? Ik weet ook pas zo'n 1,5 jaar wie ik nou echt ben en hoe ik in het leven sta.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:35

_San87_ schreef:
Sidera schreef:

Haar verven is ook een actie...

Is zo, maar niet echt een significante actie. Vind ik dan. :7

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:39

Ik snap ergens best dat voor de TS haar uiterlijk ook weerspiegelt wie ze is. Ik neem aan dat dat voor iedereen wel opgaat. Ik zou er ook niet gelukkig van worden als ik in een skinny jeans met een polotje met een chanelltas en mijn haar blond geverft in een hoge paardenstaart rond moest gaan lopen op m'n hakjes. Dat is niet wie ik ben.

Alleen denk ik niet dat het verstandig is om permanente veranderingen aan je lijf aan te brengen, zeker niet nu je nog zo jong bent en je de komende paar jaar nog regelmatig zult moeten solliciteren.