Reisverzekering waar opletten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Reisverzekering waar opletten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 18:55

Hallo,

Ik ga binnenkort op vakantie.
Nu wil ik een reis verzekering afsluiten het is voor binnen Europa een zon vakantie van 8 dagen.
Waar moet ik opletten bij een reis verzekering.

Ik zag al op independer.nl dat bij de 1 wel medische kosten in zat.
En de reis dekking het bedrag verschilt.
Heb je een ongevallen verzekering nodig en een annuleringsverzekering en waar nog meer opletten?

Groetjes

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:03

Een annuleringsverzekering kan waarschijnlijk al niet meer, dat moet direct bij of na het boeken van je vakantie.

Medische kosten worden bijna allemaal wel op je zorgverzekering vergoed, maar via een reisverzekering gaat dat soms makkelijker en sneller als je medische hulp nodig hebt.

Ongevallen is altijd wel handig. Wat ook prettig is dat zijn kosten van vervoer, als je bv eerder terug moet.

En goed de kleine lettertjes lezen mbt de voorwaarden voor uitkering bij bv verlies of diefstal van je fototoestel of telefoon.

RoodZonnetje

Re: Reisverzekering waar opletten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:29

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:01

Let goed op de eigen risico's en de bedragen die uitgekeerd worden.
Medische kosten zou ik juist altijd doen, in tegenstelling wat Tilmar zegt wordt er door de zorgverzekering juist alleen maar vergoed wat jou behandeling in Nederland zou kosten, dit kan anders zijn wanneer je een uitgebreid verzekeringspakket hebt bij je zorgverzekering.

http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... uitenland/

Annuleringsverzekering moet doorgaans binnen 7 dagen na boeking afgesloten worden, als je dit nu nog doet kan dat wel bij bepaalde verzekeringsmaatschappijen maar zal deze alleen maar gelden voor nieuwe gevallen. Mocht er iets zijn waardoor je wil annuleren wat in het verleden is gebeurd, denk aan ziek familielid of een ongeluk waardoor je misschien niet kan gaan dan vallen deze er buiten.

Ongevallenverzekering moet je geheel zelf weten, jij of nabestaanden krijgen een bepaalde uitkering wanneer je door een ongeval op vakantie blijvend invalide wordt of in het ergste geval komt ter overlijden. Ik heb deze persoonlijk nog nooit afgesloten wanneer het een optie was. Je kan deze verzekering trouwens ook los hebben. :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 14:46

Zo zijn de meningen inderdaad verdeeld :+
Ik zal anders bij independer.nl de top 10 wat eruit komt gaan vergelijken met elkaar.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 07:33

Annuleringsverzekering zal inderdaad niet meer lukken. Daar ben je te laat voor. Reisverzekering kan wel. Kan vaak ook voor korte periode (dus alleen die hele week in plaats van een heel jaar).

Ik zit bij ING en heb de ervaring dat medische kosten gewoon vergoed worden door je zorgverzekering. Ik moest toen ook alles indienen bij de zorgverzekering (alles teruggekregen) en als ik dan iets niet terug kreeg van de zorgverzekering mocht ik het pas indienen bij de reisverzekering. Was niet nodig en ik had toch echt wat kosten gemaakt (bloedprikken in Suriname, 3x naar een dokter (waarvan ook buiten diensttijd), veel antibiotica en andere pillen/spuiten haha). Moest daar contant betalen (of pinnen) en met de bonnen heb ik alles terug gekregen :j.

Heb je zelf al ergens een verzekering? Auto of zorgverzekering? Soms is het voordelig om daar ook je reisverzekering te nemen. Zo heb ik bijvoorbeeld alles bij ING :j (behalve zorg)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 08:28

Al mijn verzekeringen zijn wat verdeeld.
Ik moet daar ook echt eens naar kijken. Daar moet je echt voor gaan zitten.
Me auto verzekering via een tussen persoon en dna bij reaal en me huis weet ik eigenlijk niet eens maar ook via de tussen persoon en me zorg verzekering bij interpolis want ik kreeg weer korting omdat ik een rabobank klant ben.
Mijn verzekeringen zijn wat chaotisch.
Misschien kan ik de tussen persoon ook wel bellen voor een reis verzekering even kijken nog.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:29

Daar ik ook op korte termijn op vakantie in Europa ga, heb ik mijn verzekeringsmaatschappij gebeld en gevraagd naar de mogelijkheden. Ik heb al een doorlopende reisverzekering bij hen, maar wilde ook graag een annuleringsverzekering. Via het reisbureau zou me dit goudgeld gaan kosten, maar via mijn eigen verzekeringsmaatschapij scheelde het niet alleen flink veel geld, maar is het ook nog eens een bedrag per jaar. Het was geen probleem om het op korte(re) termijn af te sluiten en ik had zelfs binnen 2 dagen de polis + acceptgiro ervoor in huis. Je kunt voor meer informatie terecht bij Univé. ;)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:11

annulerings verzkeering zijn we al te laat mee.
De reis was vorige maand al geboekt en dat moet binnen 7 dagen las ik.
Ik ga denk ik maar gewoon voor de medische kosten en de ongevallen verzekering bij een reis verzekering.

het maakt allemaal niet heel veel uit ze vergoeden zo ongeveer allemaal wel hetzelfde.