kaak schiet steeds uit de kom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

kaak schiet steeds uit de kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 07:04

..en gelukkig ook weer terug. ;)
Nu eigenlijk al meerdere maanden. De tandarts zei dat het door kaakklemmen komt, en liet me ook zien dat de afdruk van m'n kiezen in m'n wang en tong stond. Ook had ik moeite om m'n mond goed open te houden zei ze, en ze heeft me wat tips gegeven.
Ik heb gelezen dat je er wel serieus last van kan krijgen, en gezien de andere kant nu ook mee gaat doen... Probeer ik steeds te ontspannen, en eet nu een tijdje vloeibaar/zacht voedsel. Alleen merk ik nog weinig verschil. Ik heb het met kauwen, en kan het expres doen. (wat ik nu allemaal vermijd) Kan dit vanzelf over gaan?

Murthul

Re: kaak schiet steeds uit de kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 07:22

Ik zou juist zoveel mogelijk wel oefenen met kauwen op een "juiste" manier, dan kun je je spieren trainen waardoor je daarmee je kaak beter op zn plek kan houden.. Ga dus eens heel bewust kauwen en vind een kauwbeweging die jouw lukt zonder je kaak uit de kom te laten glippen..

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 07:27

Ik heb het ook een hele tijd gehad. Knakt hij bij jou ook constant wanneer je eet? Ik heb er geen rekening mee gehouden en ben gewoon alles blijven eten. Het werd na een paar maanden steeds minder en nu heb ik het nog een hele enkele keer.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 07:28

Ik zou vragen of je naar een kaakfysiotherapeut kan.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 07:29

Ik heb echt super lang last gehad van dat mijn kaken bij het praten, eten ect knakten.. Dus op slot sloegen.. Weet niet of dat hiermee te maken heb, maar was ook geen pretje. Was zwaar eten haha. Ditis op den duur vanzelf over gegaan. De tandarts zei wel dat ik t zo min mogelijk moest laten gebeuren, aangezien t slecht is voor me kraakbeen ?? :?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 07:33

Ik heb er ook al een lange tijd last van. Doorverwezen naar de tandheelkundige kliniek bij het VU. Al geruime tijd loop ik daar nu voor fysio. Het heeft vaak met spanning te maken wat zich uit in klemmen van de kaak. Afdrukken in je tong wijzen erop dat je ook met je tong kracht uitoefent op je tanden, onbewust. Daardoor wordt de spier overbelast, duurt lang voordat het over gaat. Maar zou zeker om een verwijzing vragen, de oefeningen zijn gericht en geven verlichting. Maar het gaat niet 1, 2, 3 over.
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 09-08-13 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 07:36

Ik heb er ook last van, ik ga volgende week een soort plaatje laten maken, die je 's nachts in hebt. Hierdoor kunnen de spieren in de kaak beter ontspannen, want je kunt niet meer klemmen met je kaken. Je kunt dat gewoon bij de tandarts laten doen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:30

Als mensen bij ons in de praktijk binnen komen verwijzen we ze door naar de kaakchirurg. Soms krijgen ze dan een opbeetplaatje. Dit zorgt ervoor dat je snachts (want dan draag je hem) je tanden anders neerzet waardoor je kaakgewricht rust krijgt. Misschien een verwijzing vragen?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:03

Doorverwijzing vragen naar een (goede) kaakfysio of een gnatholoog voor een opbeetplaat :j