voedselvergiftiging, toch vliegtuig in vanavond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_ichje

voedselvergiftiging, toch vliegtuig in vanavond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 14:45

Hey allemaal,
Maandag ben ik teruggekomen uit Portugal, waar ik 2,5 week verbleef. Gedurende die 2,5 week heb ik regelmatig ontzettend last gehad van mijn buik, lees maag en darmen. Gelukkig zonder overgeven of diarree, maar fijn is anders.
Na thuiskomst in Nederland verergerde de situatie helaas, in plaats van te verbeteren. Gisteren heel de dag diarree. Vandaag ook overgeven. Heb vandaag met heel veel moeite een half kopje water, 1/8 stukje appel en 1/4 stukje rijstwafel naar binnen kunnen werken. Zit nu weer klaar om over te geven helaas... Daarnaast heb ik ook een lichte verhoging: 38.2 graden.

Nu zit ik met het volgende probleem; ik vlieg vanavond naar Zweden, om gedurende 10 dagen door Zweden te trekken met onze auto. Mijn broertje is er al met de auto. Hij pikt me vanavond op. Alles is al geboekt, overnachtingen, dagtours en een 3daagse trektocht die we in principe overmorgen gaan lopen.
Ik wil heel graag gaan, voor hem en voor mezelf. Maar ik ben ontzettend bang dat ik in het vliegtuig moet overgeven of dat ik de trektocht niet aankan. Wat denken jullie? Ben je normaal na 2 dagen oid wel hersteld? Of gaat dit echt een week duren?

Overigens heb ik zowel voor de diarree als voor het overgeven pillen gehaald bij de apotheek. Met name de pillen tegen de misselijkheid lijken nog niet echt aan te slaan.

Wat moet ik doen om zo goed mogelijk door de vlucht heen te komen?

Bedankt voor het meedenken :)

A_nouk

Re: voedselvergiftiging, toch vliegtuig in vanavond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:46

Oei, heb je je huisarts al gebeld misschien heeft hij nog een paardenmiddel ?

Zou erg jammer zijn om je reis af te moeten zeggen maar ziek daar zitten heeft ook zo weinig nut :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:48

Achter de computer weggaan en gaan slapen :+? Van berichten typen op bokt word je wel misselijk ja.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:48

:') dat is ook een oplossing :+

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:51

Gewoon zeggen op het vliegveld dat je geen stoel hoeft maar dat de wc voldoet. Misschien krijg je nog geld terug :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:52

Hmm, lastig. Als je echt voedselvergiftiging hebt, ben je vaak binnen een paar dagen weer hersteld. Maar jij hebt er al 2,5 week last van. Is het dan wel voedselvergiftiging? Ik zou ook even de huisarts bellen en vragen of hij/zij iets weet.

Succes!

[edit] ik zou proberen op de vluchthaven niks te laten merken. Als ze je al overgevend zien of merken dat je echt ziek bent, kunnen ze je nog weleens weigeren op de vlucht :j

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:26

Weet je zeker dat het een voedselvergiftiging is en geen bacterie ofzo die je daar opgelopen hebt? Normaal bij een voedselvergiftiging reageer je geloof ik meteen erg heftig en als het bij jou al langer buikpijn veroorzaakt en nu pas diarree en overgeven?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:52

Klinkt niet als voedselvergiftiging. Dat is meestal met een dag goed ziek zijn wel weer over. Ik zou zeggen bel je huisarts voor overleg. Pillen helpen niet, als het er uit moet komt het er wel uit. De pillen zijn alleen even voor nood en niet voor constant gebruik.

Het is natuurlijk erg zonde van je vakantie maar zoals je het zo omschrijft zou ik het niet doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:54

Voedselvergiftiging is maar kort en komt snel en hevig opzetten, dus ik vermoed wat anders. Met jouw klachten had ik zelf een ontsteking in de darmen :+ heb een lading medicatie gekregen en was er eindelijk vanaf!
Bacterie heb ik ook al eens meegezeuld...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:30

Ik heb voedselvergifteging opgelopen in Tunesië. Van de een op de andere dag explodeerde ik zeg maar :+ zat al aan de maagbeschermers dus het kwam gelukkig enkel aan de onderkant er uit en niet de bovenkant :+ Maar na een weeg aan de race toch maar naar de apotheek gegaan daar en antibiotica gehaald. binnen enkele dagen weer helemaal gezond! zou dus een kuurtje halen bij de HA :j

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:48

Overgeven in het vliegtuig zou ik niet zo bang voor zijn, dat doen wel meer mensen en daar hebben ze gelukkig zakjes voor :+ Maar ik denk ook niet dat je een voedselvergiftiging hebt dus even contact met een arts lijkt me niet overbodig!