eczeem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovealvaro

eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 01:25

ik hoop dat dit hier gied staat en dat ik hier veel mensen mee kan hepen wat ik weet hoe vervelend dit is!
ik heb jarenlang last gehad van eczeem en ik heb ontzetten veel zalfen en pillen en vanalles gehad, heb veel op internet gezocht voor een oplossing van mijn eczeem maar niks hielp, komt het je bekend voor?
nou mischien kan dit je helpen want hiermee ben ik er helemaal vanaf gekomen!!

1 JEUK
tegen jeuk ik veel te doen maar bij mij werd het alleen maar erger het enige wat mij helt is een soort sterke menthel zalf erop doen (licht aanbrengen ) het prikt een klein beetje maar na een maar tellen is de jeuk weg!

2. rodeplekken en huidschilvers
geloof het of niet maar een doekje in een bakje met cola doen en dan op je eczeem huid doet wonderen!

neutral baby zinkzalf (voor baby billen ) doet ook wonderen na een paar minuten een groot verschil!!

ik hoop dat dit jullie mischien ook kan helpen
xx

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:12

Ik heb ook heel veel last gehad van eczeem. Ik kan me zelfs nog een winter herinneren dat ik mijn knieholtes zo had opgekrapt dat ik dagen niet kon fietsen. Die jeuk (en pijn) is echt een ellendig gevoel. Bij mij hielpen de hormoonzalven van de dokter altijd wel, maar het kwam vaak al snel weer terug. Ik ben er nu bijna helemaal vanaf, er overheen gegroeid misschien?

Wat fijn dat de zinkzalf bij jou heeft geholpen. Neutral heeft ook fijne producten. :j

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:59

Ik heb er ook last van op mijn handen. Heb nu een mix zalfje wat wel goed helpt van de dokter, de gewone hormoonzalf met iets tegen schimmels.
Alleen helaas is het geen permanente oplossing. :n Laatst las ik dit stuk: http://jessevandervelde.com/lekkende-da ... problemen/. Heb er nog wat meer over opgezocht en ik heb toen dat dieet geprobeerd en heb dus melkproducten, koffie, thee, reguliere (supermarkt) chocolade, rundvlees, citrus vruchten, tarwe, alcohol, pinda’s en tomaten vermeden. Heb het maar een paar dagen volgehouden, maar mijn eczeem was wel al helemaal opgedroogd in die paar dagen. Dus nu na de vakantie ga ik proberen om het echt langer vol te houden. Ik denk dat dit best wel eens zou kunnen helpen, heb bijv ook altijd dat als ik veel alcohol heb gedronken, mijn eczeem de dag erna verergerd is.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:05

oeps, fout gelezen
Laatst bijgewerkt door bello2005 op 07-08-13 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Phrono

Re: eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:07

Ehm, het gaat over eczeem bij mensen, heb je de openingspost wel gelezen?

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:12

Ja ik heb er ook veel last van! Dan vooral op mijn handen. Ik smeer er ook hormoonzalf, triamcinolon, al helpt het niet echt.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:14

Paarden melk drinken schijnt heel erg goed te helpen !

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:31

Ik heb ook eczeem gehad in de zware vorm. Van mijn 3 jaar al.. Ouders die het er moeilijk mee hadden, ik die een niet zo leuke jeugd heeft gehad (kinderen kunnen hard zijn)... Ik heb heel erg afgezien. Van kop tot teen stond ik vol. Nagels die tot bloedenstoe werden geknipt om niet te kunnen krabben (maar toch lukt dat op een of andere manier..) paar keer per dag worden ingesmeerd, 's avonds werden mijn armen ingewindeld... Dokters staken me vol met pilletjes en zalfjes maar niets hielp. Mijn ouders probeerde alles, acupunctuur, pendelaar, paardenmelk,...

Tot op een dag (ik was 12) mijn oma zei dat haar osteopaat mij misschien wel kon helpen. Eerste afspraak gemaakt en een 2 volgde ook al snel. Na een half jaar zag je énorme vooruitgang! En na een jaar was ik er volledig vanaf!
Het bleek dus dat mijn lever niet meer normaal functioneerde en die bepaalde stoffen vast hield waarop ik dus reageer. Nu, 13 jaar later ben ik nog steeds eczeem vrij. Wél heb ik terug last op de armen wanneer ik veel tomaat of appelsien eet of als het extreem warm is. Ook bestaat de kans dat als ik zwanger ben ook terug last ga hebben.

Maar dus tot zover ben ik mijn oma énorm dankbaar dat zei met deze oplossing is afgekomen! Je zou mij nu ook niet meer herkennen als je de foto's van vroeger zag...
Daarom raad ik iedereen met eczeem aan om osteopathie eens te proberen. Meerdere sessies... Maar ik kan alvast zeggen dat dit voor mij een nieuwe wereld geopend heeft.

Als je als 8-jarig kind tegen je ouders zegt dat je je koffers gaat pakken en onder een brug gaat wonen omdat je zélf ziet dat de verzorging hen zwaar valt, dan zit het wel heel diep. Gelukkig ben ik een vrij zelfzeker iemand maar toch merk je in bepaalde zaken dat ik vrij gesloten ben. Net door die moeilijke jeugd.

lovealvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 10:27

ook heel erg bedankt voor jullie oplossingen, eczeem is zo vervelend
en in de meesten gevallen krijg je hormoonzalf , nou 1 grote troep is dat het geef alleem maar verdunde huid en pigment vlekken!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:16

Hoi Loose,
...gesteld, dat je eczeem idd met lekkende darm te maken kan hebben: er zijn meer wegen die "naar Rome" leiden.
Het beste zou een consult zijn bij een natuurgeneeskundige arts of therapeut, dan krijg je een verhaal met kop en staart. (En een controle van je schildklier, bijv.)
Een lekkende darm kun je ook aanpakken, door 'iets' te slikken dat je darmflora verbetert. Neem iets van een serieus merk (aov, bonusan, ortica, solgar, symbioflor, vitals en ik ben wellicht nog iets vergeten).

En uiteraard kun je dit combineren met een dieet, waarin je oa. gegiste producten laat staan en voorzichtig bent met histamine.
Je kunt ook aanpakken op de manier van het elimineren: "blijf eerst gewoon eten, maar laat 1 ding weg" - en kijk, wat dat doet.
Voor wie graag kaas eet: eet bij voorkeur geen emmenthaler en andere kazen "met grote gaten" - hoe minder gaten, hoe lager de belasting van histamine.
Voor wie geen vlees eten erg lastig is: koop biologisch vlees, dan weet je, dat je geen antibiotica binnekrijgt.
Idem voor zuivel.

Sucses!