Stoppen met roken.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:14

Dat mag.
Ik kijk daar zelf anders tegenaan. Ik vind ook niet dat je op hetzelfde level zit als je 1 tot 2 sigaretten per dag rookt dan iemand die een pakje per dag rookt.
Maar ik weet dat de meningen daarover verdeeld zijn.

Ik ben in ieder geval tevreden met hoe het nu gaat, ik vind mezelf geen roker. Ik rook doorgaans namelijk niet en heb ook niet bepaald de drang om te roken.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:04

Mag ik me hier ook melden? Nu bezig met de derde dag :) merk wel dat ik last heb van die stomme gewoonte dat je denkt even roken en dan weer besef dat ik dat niet meer doe

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:17

Zolang die gedachte niet je aanzet om daadwerkelijk te roken is dat niet erg toch?

Het is zo'n vastzittende verslaving dat de geestelijke afhankelijkheid veel langer stand houdt dan de lichamelijke.

Ik ben over 9 dagen precies 4 jaar gestopt. En dat na 18 jaar roken, waarvan de laatste jaren een pakje per dag.

Nog steeds blij dat ik toen heb doorgepakt en gestopt ben. De voordelen waren bij mij in het begin niet zichtbaar maar inmiddels glashelder. Dat heeft tijd nodig.

hagelslag
Berichten: 9156
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:06

Ik ben nu 4.5 jaar gestopt. Echt heeeeeerlijk!!!!
Ik had gewoon eigenlijk nooit moeten beginnen toen ooit vroeger toen het stoer was _O- ik ben nu zelfs een antiroker geworden

Siers83

Berichten: 7381
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:09

Dus jij bent nu zon zeikerd die rokers van een teras af stuurt? Vreselijke mensen zijn dat. Ik ben ook echt nog steeds geen antiroker, nooit willen zijn ook

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:55

Antirokers vind ik altijd zo zuur.

hagelslag
Berichten: 9156
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 07:54

Siersma schreef:
Dus jij bent nu zon zeikerd die rokers van een teras af stuurt? Vreselijke mensen zijn dat. Ik ben ook echt nog steeds geen antiroker, nooit willen zijn ook



Ohneee ik stuur ze niet het terras af!
Maar ik vind het gruwelijk smerig als mijn collega in onze vrachtauto gerookt heeft en de hele kabine stinkt.
Zon antiroker ben ik

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 10:15

Ik net zo hoor hagelslag.

Oh en bedenk je dat er aardig wat kilo's bij kunnen komen. Dat was voor mijn man rede om weer te gaan roken. Ik had ondergewicht, dus voor mij kon het geen kwaas, maar ik ben van 45 naar 61 gegaan, dus kan me voorstellen dat als je een normaal gewicht hebt, je hier niet blij van wordt. Maar laat dat geen reden zijn om weer te beginnen, wamt die kilo's vliegen er dan echt nieteens weer af, die blijven je lekker pesten, ook als je weer gaat roken

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 10:40

Ik snap niet dat mensen omdat ze aankomen, weer beginnen met roken.

Nog nooit een dieet gevonden of een andere levenswijze om af te vallen, dat roken voorschrijft als middel.
Ga bewegen, pas je voeding aan enz, maar weer gaan roken, dat is gewoon een excuus om het roken voor jezelf 'goed' te keuren.

Ja, ik ben wel aangekomen, helaas want had het echt niet nodig. Maar ik heb mezelf een schop onder mijn gat gegeven en ben nu bezig met een gezondere leefstijl, waardoor ik inmiddels 4cm buikomvang en 4 kg gewicht kwijt ben. Gaat niet hard, maar wel prima zo.
Liever te dik zonder peuken, dan slank met. En nog liever slank zonder, haha.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:19

Ik merkte ook dat toen ik stopte met roken doordeweeks ik veel zat te snaaien, vooral s'avonds op de bank kwamen die vreetbuiten echt omhoog.
Maar ik heb altijd tegen mezelf gezegd dat ik nog altijd beter ongezond kan snaaien dan dat ik doe roken. Want roken is en blijft zoveel ongezonder.
Nu scheelt het misschien ook dat ik kan eten wat ik wil, mijn gewicht blijft hetzelfde. Maar ik snap wel dat het voor mijn lichaam niet bepaald funest is om mezelf ineens vol te gooien met al het ongezonds wat er is. :P

Maar nogmaals, qua gezondheid nog altijd liever dat dan roken.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:59

Hallo allemaal,

Ook ik ga binnenkort stoppen met roken. Heb voor mezelf de datum op uiterlijk 1 februari gezet, ik begin er steeds meer een hekel aan te krijgen dat ik áltijd sigaretten moet hebben en ze smaken me steeds minder (plus natuurlijk het financiële aspect)...

Uiterlijk 1 februari wil zeggen dat het ook zo maar eens kan zijn dat ik ze eerder het raam uitgooi, maar dat ik wel écht 1 februari gestopt moet zijn.
Mijn vriend rookt helaas nog wel en wilt voorlopig nog niet stoppen, dus die mag dan lekker buiten roken :D

Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 01:01

Hoi. Ik meld me hier ook. Sinds zondagavond gestopt, samen met mijn vriend en tot nu toe gaat het goed. De zin in de sigaret is er wel, maar het scheelt voor ons dat er niks meer in huis is. Als ik er veel zin in heb ga ik afleiding zoeken. Voor de zondagavond dat we zijn gestopt hebben we wel afgebouwd, van +/- 15/20 sigaretten per dag naar eentje ‘s ochtends en eentje ‘s avonds, dat werkte voor ons vrij goed.

Hopelijk houd ik (en mijn vriend) het vol :D

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 01:29

Ik ben nu bezig met de afbouwperiode in combinatie met pleisters en kauwgom van nicorette.
Gisteren voor het eerst de pleister gebruikt en heb echt onwijs liggen dromen en was ook steeds gevoelsmatig half wakker. Vanochtend las ik in de bijsluiter dat dat 1 van de bijwerkingen kan zijn.
Ik ga het vannacht nog maar eens proberen.
Hebben anderen dit ook gehad? Gaat dat vanzelf weer over?

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 01:48

Ik droom ook echt heel raar :roll: nou heb ik gister zonder pleister geslapen omdat deze eraf gevallen was en toen had ik het niet en vandaag weer wel dus volgens mij doet die pleister wel iets.. hier al 6 dagen en vandaag voor het eerst wat rotmomenten gehad met echt trek in de sigaret, nu nachtdienst.. mooie uitdaging ook weer

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 02:18

Bedankt voor je reactie. Hoelang gebruik je al die pleisters?

Sterkte en succes vannacht! Je kan het!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 02:33

6de dag nu :) werken best geloof ik!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 02:40

Ik wil iedereen even een mega boost geven! Dacht jaren geleden ook dat ik nooit zou stoppen en mezelf nooit als niet roker zou zien (want opgegroeid met roken vanaf mijne elfde).

Kan vandaag zeggen dat ik daar volledig vanaf ben en dat ik quasi probleemloos gestopt ben. Op een dag was het genoeg en toen lukte het!


Dus gewoon blijven gaan en doorzetten en het kan gewoon!

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 03:06

Goed van je poes! Hier ook hetzelfde, afgelopen februari was ik t ineens zat. Ik zat met mn peuk op het balkon en dacht ineens ‘dit is de laatste, ik kap ermee’ en ik ben cold turkey gestopt vanaf toen. Dus bijna een jaar rookvrij!
Ik sta nog wel graag bij de rokers en heb nog momentjes dat ik weleens trek krijg. Gelukkig zijn die ook snel weer voorbij :)

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:52

Hoe gaat het met het niet roken? Gister had ik een goede dag en was echt blij dat ik niet rookte.. vandaag een baaldag, was excuus aan het zoeken om te roken maarja die zijn er niet.. kunnen weerstaan gelukkig.. zo maar gauw gaan slapen en hopen op morgen weer een goede dag!

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:08

Ik meld mij ook.. Ik ben bijna 1 jaar gestopt met roken. Door middel van pleisters. Ik heb 25 jaar stevig gerookt en wist dat ik zonder hulpmiddel het niet ging redden. Nu dus bijna 1 jaar gestopt en tja.. 15 kilo erbij |( mijn stofwisseling is nooit optimaal geweest en dat merk ik nu goed. Ik had niet echt een gezondsheids reden om te stoppen behalve dat ik het zat was om afhankelijk te zijn. en waarom ik niet eerder ben gestopt was om de simpele reden dat ik wist dat ik zwaar zou worden omdat ik gewoon ook geen slanke den bent en daar aanleg voor heb. en tja dat is dus ook gebeurd.

Ik had verwacht wel meer voordelen te voelen of zien omdat ik psoriasis heb en had verwacht dat mijn huid daar een groot voordeel zou krijgen maar dat is dus niet het geval.

genoeg over de nadelen van stoppen :D

voordeel is natuurlijk dat ik een stuk frisser ruik en in de scheelt ook geld en wat ikzelf erg prettig vind is dat ik nu weg kan gaan zonder te stressen of ik wel genoeg peuken bij me heb. Ondanks mijn gewicht die echt te zwaar is nu heb ik wel veel meer uithoudingsvermogen.

2019 stond in het tegen van stoppen
2020 (en de rest van me leven waarschijnlijk) staat in het teken van de 15 kilo er weer af te krijgen.

Sowieso staat meer bewegen op de agenda.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:55

Afbeelding
Hier de 2 weken aangetikt! Hoe gaat het bij jullie?

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 22:42

Goed bezig!
Ik zit op dag 299 zie ik in mn app. Dat houdt in dat ik 24 januari 10 maanden gestopt ben.

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 00:13

Ik zit ook bijna op een jaar! In februari, gelukkig niks aangekomen of andere klachten. Sta nog steeds versteld van hoeveel geld ik maandelijks uitspaar :oo

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:27

Vandaag precies 3 weken gestopt, klein beetje aangekomen ( 1,5 ) kilo maar ga nu het sporten weer oppakken. :D

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 01:55

En hoe gaat het met iedereen? Ik ben nog steeds gestopt *\o/* word steeds een beetje makkelijker :)