Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantaliiejj

Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 16:48

Hallo,

Aangezien dit topic [MW] Stoppen met roken deel 2 een beetje verlopen is heb ik maar een nieuw topic gemaakt.

In dit topic kun je je melden als je wilt stoppen met roken, als je gestopt bent met roken en over hoe mensen het stoppen met roken aanpakken!!

Succes :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:15

Ga dit eens volgen. Kijken of er tips zijn.

sasja0705

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:20

Volg mee... wil dolgraag vanaf... :o

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:46

Fijn, zo'n topic kan ik nu wel goed gebruiken zeg.. Kunnen we elkaar aanmoedigen!
Ik ben nu aan mijn derde rookvrije dag bezig! *\o/* -Eerste stoppoging!-

Motivatie; Ik wil geen lelijke huid, ik wil schone longetjes en ik kan het geld niet meer ophoesten..
Ook vind ik het zo irritant om altijd peuken op zak te moeten hebben, of nog erger,
Van huis te moeten gaan voor alleen een pakje peuken.. Ook vind ik het niet classy van mezelf dat ik op elk terrasje en bij elk bushokje moet gaan zitten paffen.. _-:( Maar ik rook nu helaas al 6 jaar en het is zo'n verdomd lastige gewoonte/uitlaatklep om zomaar even mee te stoppen.. -:(-

Het gaat, maar net werd ik echt even kwaad om iets en ik wou zó verschrikkelijk graag een peuk..
Was dat ik ze niet in huis had anders was ik terug bij af.. :n
Heb al m'n asbakken, peuken, lege pakjes, aanstekers weggegooid en ben in 1 keer gestopt.
Nu nog volhouden!

Tips die bij mij aardig helpen;
Koop véél gezonde snacks, maak smoothies, lees motiverende berichten van mede-stoppers *yay voor dit topic! :D*, hou je handen bezig -zoethout, lolly's, waterijsje* en schrijf je motivaties op..

Nicotine kauwgom/pleisters heb ik nog nooit geprobeerd dus ik zou niet weten of dat daadwerkelijk helpt/de behoefte weg neemt. Lichamelijke behoefte vast wel maar geestelijk ben je dan volgens mij nog steeds aanhankelijk..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:49

Ah! Dit komt als geroepen...ben sinds vandaag gestopt :)

Goed bezig Yvonne_Mika! Volhouden!
Laatst bijgewerkt door Charlie_P op 05-08-13 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:49

Hey ik was vanmiddag nog aan het zoeken naar dat topic, kon hem niet vinden :D

Maarre.. ik meld!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:52

Wil naast het stoppen met roken ook nog een aantal kilo's kwijt...was al een tijd bezig met gezond eten. Ben benieuwd of dat nu ook een stuk moeilijker wordt. Succes allemaal!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:56

Ik ben 3 maanden gestopt nu, heb er echt 0,0 moeite mee gehad. Was het zo zat om die peuken mee te zeulen en mijn geld eraan uit te geven. Op een dag heb ik het pakje dat ik nog had aan mijn nicht gegeven en heb ik geen peuk meer aangeraakt. Ik taal er ook totaal niet naar.

Succes iedereen die nog bezig gaat met stoppen!

maiateck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:59

Zal ik ook mijn ervaring maar delen misschien haalt iemand er wel iets uit :)
Ik heb al 100 pogingen gedaan maar dit was blijkbaar een goede.
Ik woonde een tijdje ergens anders en ik had als streef als ik daar wegben dan ben ik gestopt.
Ik zag het al een beetje donker en dacht naja het zal wel niet lukken.

Uiteindelijk kon ik het bijna niet meer betalen want ik was ontslagen en toen ging ik het vies vinden,
ik kon alleen shag (ik maakte ze zelf) in het weekend kopen en ik had nog maar een beetje shag en ik had gewoon geen zin om weer geld er aan uit te geven.
Me moeder ging ook stoppen (met medicijnen) en dat was de uiteindelijke doorslag (denk ik)
ik heb me pot shag leeg gerookt en ben er mee gestopt.

Als motivatie hing ik elke dag een cijfer op van de gestopte dagen heel groot en in de weekende schreef ik het op mijn whiteboard.

nu ben ik al een 3 maanden gestopt ongeveer en ik rook nu af en toe,
ik doe het alleen als ik echt ff "gek" wordt of gewoon zin in heb.
Het verschil is als ik nu rook dat ik het een kick vind dat ik hem uitmaak en niet daarna weer MOET roken maar dat ik dat zelf kan verzinnen :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 19:25

Ik heb al 2 stop pogingen gehad maar helaas ..
Ik ga vanaf volgende week maandag weer een poging doen stoppen met roken

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:30

Succes allemaal met stoppen! Ik ben er inmiddels al eventjes mee gestopt :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:55

Ik ben nu sinds een tijdje gestopt met behulp van een electronische sigaret. (Pleisters enzo helpen bij mij niet, omdat ik het idee van het roken meer miste dan de nicotine).
Moet zeggen dat ik de voordelen wel al merk, bijvoorbeeld niet meer te hoeven stressen om 's ochtends voor werk nog een pakje sigaretten te halen omdat ze "alweer" op zijn. En iets meer geld in de zak ;)

Alleen nu droom ik 's nachts dat ik sigaretten rook _O- en ik zit zo verstopt als wat en voel me enorm opgeblazen.
Dankzij die e-sigaret heb ik niet echt de neiging om te gaan snoepen. Wanneer ik zin krijg in een sigaret/zoetigheid dan pak ik dat ding en ben ik "verzadigd" als het ware..

Ik ga nog wel steeds met collega's mee naar buiten in de pauze en zit dan in hun rook. Ik begin het zowaar nog vies te vinden ook!

Succes allemaal!!!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:03

Ik heb een tijdje terug ook een stoppoging gedaan, ben eerst gaan minderen en daarna gestopt. Het lastige vind ik dat al mijn vrienden roken en mijn huisgenoot ook. Hebben mensen daar nog tips voor? Zou ik alleen wonen en mezelf afzonderen, zou ik er geen moeite mee hebben.

Iemand nog tips voor hoe je kan stoppen met allemaal rokers om je heen?

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:25

@Niobe; Die dromen komen me bekend voor hahah! Vannacht vond ik een hele lading sigaretten en toen dacht ik; Das ook zonde, nou ik neem ze wel.. Toen ik wakker werd was ik boos op mezelf :+

En stoppen met rokers om je heen is ook nog 10x zo lastig Sassol.. Gelukkig rookt er hier in huis verder niemand. En hoe zonde het misschien ook van mijn vakantie is, ik vermijd het uitgaan/terrassen echt even de eerste paar weken. Dan is de verleiding zó groot en ik weet niet of ik dat nu al kan weerstaan.. Het jezelf niet te moeilijk maken dus. En ik zou aan je vrienden/huisgenoot vragen of ze rekening met je willen houden. Zo min mogelijk bij jou in de buurt of desnoods zonder je jezelf even af als het je even te moeilijk wordt.. Hoop dat je er iets aan hebt :)

Zelf net een 'gezellig' manege avondje overleefd zonder sigaretten. Én voor het eerst getankt zonder een pakje peuken te halen! :) Ik dacht dat ik mezelf aan het eind van de week ging belonen met een leuk cadeautje maar dat laat mijn banksaldo helaas nog niet toe.. :') Eind van de maand dan maar! :Y)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 17:36

@Sassol dat was voor mij ook weer de reden dat ik ging roken mensen in me omgeving rookten vond het heel lastig.
Als iemand daar inderdaad tip's voor heeft ze zijn welkom :)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:33

Gaat het nog goed met iedereen? Dit is dag drie voor mij...en het gaat wel goed eigenlijk. Gister vond ik lastig op het werk, voelde me de hele dag zo "hol" van binnen en ontzettend geïrriteerd. 's avonds flink zitten bunkeren, maar dacht, alles beter dan roken. Vandaag vrij en lekker wezen sporten en het rotgevoel is al een stuk minder. Aan de ene kant lastig om te stoppen met roken en gezond te eten/ dieten tegelijk...aan de andere kant voelt het ook wel heel goed. Hou vol allen!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:58

ik zou maandag stoppen met roken maar heb nog een half pakje liggen na deze stop ik.
@Charlie_P hoe doe jij het met mensen die in je omgeving roken hoop dat je het vol houd :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:01

Mag ik wederom 1 waarschuwing geven.

Stop niet met CHAMPIX pillen. Die veroorzaken herseninfarcten en hartfalen bij gezonden mensen.

Mij is het ook overkomen dus alsjeblieft... wees gewaarschuwd.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:04

Lastig he? Ik hou het ook nog aardig vol..
Op het werk vind ik het het moelijkst. Het heeft best een tijdje geduurd voordat ik de knop om kon zetten dat ik op werk ook niet meer hoef te roken. Ik rook namelijk al heel lang buiten werktijd niet meer, dus ook niet in het weekend.
Als ik dan weer op werk kwam dan moest ik er meteen weer 1 opsteken. Meer uit gewoonte denk ik.. Dat ik dan in de pauze dacht van "Oh dan moet ik weer 2 uur zodadelijk, dus ik heb een sigaret nodig nu." zoiets.
Maargoed, nu dus ook al sinds een tijdje op werk ook niet meer! Maar ik blijf het moeilijk vinden.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:41

ik ben nu jaaa best trots op mezelf al 3,5 maand gestopt !
en ik doe wekelijks het geld in een potje en elke week tel ik het geld dan weet ik waarvoor ik het doe..

maar even zonder gekheid het is bij mij begonnen toen ik ging stoppen omdat ik zwanger was dus heb meteen alles weg gedaan en ben gestopt..
helaas is daar het een en ander mis gegaan en zijn we niet meer zwanger , de neiging om weer te gaan roken was heel groot maar ik ben inmiddels nog steeds gestopt :D
Laatst bijgewerkt door NoiRaM op 07-08-13 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:41

Charlie_P schreef:
Gaat het nog goed met iedereen? Dit is dag drie voor mij...en het gaat wel goed eigenlijk. Gister vond ik lastig op het werk, voelde me de hele dag zo "hol" van binnen en ontzettend geïrriteerd. 's avonds flink zitten bunkeren, maar dacht, alles beter dan roken. Vandaag vrij en lekker wezen sporten en het rotgevoel is al een stuk minder. Aan de ene kant lastig om te stoppen met roken en gezond te eten/ dieten tegelijk...aan de andere kant voelt het ook wel heel goed. Hou vol allen!

Wat goed! +:)+
Het is ook lastig/motiverend tegelijkertijd. Aan de ene kan moeilijk omdat het roken zo in je systeem zit en ik zelf verlang er vooral naar als ik in de auto zit of als ik aan de koffie zit.. Óf als ik geïrriteerd/boos raak, dus iedereen in m'n omgeving even gesmeekt om me niet te irriteren hahah! Maar aan de andere kant ben ik heel fanatiek met gezonde dingetjes halen in de supermarkt en sporten en dat voelt dan weer goed! Ben zelf nu op dag 5! Leuk feitje: Al m'n kleding blijft nu lekker fris ruiken en m'n auto komt ook langzaam van 'de rijdende asbak-geur' af, daar geniet ik echt van :) Volhouden iedereen!!!! :)

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:43

NoiRaM schreef:
ik ben nu jaaa best trots op mezelf al 3 maand gestopt !
en ik doe wekelijks het geld in een potje en elke week tel ik het geld dan weet ik waarvoor ik het doe..

maar even zonder gekheid het is bij mij begonnen toen ik ging stoppen omdat ik zwanger was dus heb meteen alles weg gedaan en ben gestopt..
helaas is daar het een en ander mis gegaan en zijn we niet meer zwanger , de neiging om weer te gaan roken was heel groot maar ik ben inmiddels nog steeds gestopt :D

Wat ontzettend knap!
Dat geld in het potje is ook een goeie..
Kan je er wat leuks voor jezelf van kopen als beloning of het lekker in je zak houden :)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:45

Ja Yvonne , dat is echt fijn hoor dat geld sparen..
ik doe er wekelijks 30 euro in en soms wel eens wat extra ..kan je nagaan hoeveel er inmiddels in zit :D

Daar ga ik straks hele leuke dingen voor doen .. en denk dat het wel een extra stimulance is .. elke morgen kijk ik naar mijn briefgeld wat er in zit en dan denk ik ja daar doe ik het voor .. het bespaard je zoveel geld vooral als je klare sigaretten rookt !

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:49

Chantaliiejj schreef:
ik zou maandag stoppen met roken maar heb nog een half pakje liggen na deze stop ik.
@Charlie_P hoe doe jij het met mensen die in je omgeving roken hoop dat je het vol houd :)

Op het werk wordt wel gerookt, dus dat is best lastig. Of eigenlijk ook niet...gewoon niet doen :D Ik zag in een ander 'stoppen met roken topic' en uitspraak voorbij komen die ik wel heel sterk vond...ROKEN IS GEWOON GEEN OPTIE. Dus dat zeg ik dan maar tegen mezelf haha. En op feestjes zal wel even een uitdaging worden, zeker in combinatie met wat alcohol. Maar ook dan geldt hiervoor genoemde spreuk ;) haha. Momenteel vind ik het moeilijker om niet ineens heel veel te gaan eten, dan om niet te roken..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:49

Mando schreef:
Mag ik wederom 1 waarschuwing geven.

Stop niet met CHAMPIX pillen. Die veroorzaken herseninfarcten en hartfalen bij gezonden mensen.

Mij is het ook overkomen dus alsjeblieft... wees gewaarschuwd.

Meen je dat nou?

Dat was nl wel mijn bedoeling, 2 dames bij mij op stal zijn daar onlangs mee gestopt en die zijn er zeer tevreden over.