Erge pijn door tandgroei-ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mila11

Erge pijn door tandgroei-ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 15:32

Hoi beste Bokkers :)

Ik heb nu sinds een dag of 3 erge pijn door mijn groeiende tand. Mijn vader zegt dat het een '7' is??? Hij is tandarts. Kortom, deze tand is dus aan het groeien, heel erg achter n mijn mond. Mijn moeder zegt ook dat ik wss geen ruimte meer heb voor nummer '8' ofzo. Maar de groei doet heel erg pijn. Ik weet niet waarom! Dit heb ik nog nooit gehad. Het doet nu de 3e dag overal mee pijn, als ik praat, lach, mijn mond echt dichtdoe(tanden op elkaar), als ik lig op bed. Overal voel ik een druk door en ik kan alleen zachte dingen eten.

Wie o wie heeft hier ervaring mee/ heeft tips wat ik er tegen kan doen???

Alvast bedankt,
Mila

Anoniem

Re: Erge pijn door tandgroei-ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:33

Jouw eigen vader is de deskundige op dit gebied :?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:34

Uhm, je vader is toch tandarts? Lijkt me toch de man wie je moet hebben voor je vragen ;).

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 15:35

Ja, maar hij zegt dat ik het gewoon moet laten groeien, maar de pijn wordt met de dag erger...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:36

Misschien moet je 'm alleen even vragen of hij je het in Jip en Janneketaal uit wil leggen ;)
Mensen die heel veel van bepaalde dingen afweten, praten vaak in jargon (= vaktaal) en vergeten nog wel eens dat de gemiddelde mens daar echt geen bal van snapt :D

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 15:37

Sonja schreef:
Misschien moet je 'm alleen even vragen of hij je het in Jip en Janneketaal uit wil leggen ;)
Mensen die heel veel van bepaalde dingen afweten, praten vaak in jargon (= vaktaal) en vergeten nog wel eens dat de gemiddelde mens daar echt geen bal van snapt :D

Je weet dat dit gemiddelde mens nu niet weet wat je aan het praten was? Ik moet dus vragen wat ik moet doen tegen de pijn? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:39

Ja tuurlijk. Als ik pijn in m'n gebit heb bel ik toch ook de tandarts?
Maar dan wil ik geen vaag verhaal over "mijn 7"... Dan wil ik in voor MIJ begrijpelijke taal horen wat er aan de hand is, en wat we daar aan gaan doen.

Dus niet "je 7 komt door, laat maar groeien".
Want ik heb geen idee wat een 7 is, EN ik heb geen oplossing gehoord.

Dus in plaats daarvan wil ik bijvoorbeeld horen: je achterste kies komt door, en die drukt tegen de kies daarvoor aan. Dat is iets tijdelijks, het duurt meestal drie weken, en tegen de pijn mag je twee keer per dag een paracetamol nemen.

Snappie?

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:48

Dat is de achterste kies in de mond (alleen de verstandskiezen kunnen daar evt. nog achter komen.)
Neem paracetamol tegen de pijn.
Laatst bijgewerkt door LisaB op 05-08-13 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:51

Het is heel normaal dat een kies die doorkomt pijn doet, hij moet immers door je tandvlees heen, uit je kaak komen. :j Paracetamol kan erg goed helpen. Hij zal toch echt door moeten komen gezien de zevende kies niet de verstandskies is. :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:51

Mijn ouders hebben er ook een handje van om in vaktaal te praten (allemaal werkzaam in het ziekenhuis). Als ik er bij zit zeg ik altijd: 'stop!', nu even verder in het Nederlands!

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 16:02

Oke, ik zal vragen of dat oke is om een paracetamol te nemen.

Voor nieuwsgierigen:
Ik heb net aan mijn vader gevraagd wat het is, het blijkt dus dat mijn tand uit mijn tandvlees groeit. En tijdens het eten of drinken of andere dingen bijt ik op dat tandvlees. Ik heb daar dus een wondje. Ik moest net mijn tand poetsen en dat was echt ondraaglijk! Maar ik ga vragen of ik iets in kan nemen! ;) bedankt!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:06

Had ik ook, was met een paar dagen weer weg. Paracetamol kun je vragen, kan geen kwaad

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 16:08

amillia schreef:
Had ik ook, was met een paar dagen weer weg. Paracetamol kun je vragen, kan geen kwaad

Was de pijn bij jou weg toen hij wasdoorgekomen of deed het daarna nog pijn?

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:11

Daarna geen moment last van gehad

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 16:13

Gelukkig, hoelang doet een zevende tand ofzo erover om te groeien?? Ik dacht dat ik al mijn tanden allang al had :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:39

Als het "alleen maar" pijn van het doorkomen van je kies is, kun je ook regelmatig even aan die kant op een ijsblokje sabbelen. De kou verdooft de pijn een beetje.

Sterkte he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:00

Wat ook kan helpen is spoelen met een mondspoeling :) ik denk dat je vader wel weet welke je kan gebruiken :D

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 18:15

Ijsklontje... Hmmmm, dat ga ik proberen! Bedankt :)

@Jans, dat zei mijn vader ook, maar nu ga ik het eerst spoelen met een of andere kapotvieze thee bleghhh

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:09

Missie_Maxie schreef:
Voor nieuwsgierigen:
Ik heb net aan mijn vader gevraagd wat het is, het blijkt dus dat mijn tand uit mijn tandvlees groeit. En tijdens het eten of drinken of andere dingen bijt ik op dat tandvlees. Ik heb daar dus een wondje. Ik moest net mijn tand poetsen en dat was echt ondraaglijk! Maar ik ga vragen of ik iets in kan nemen! ;) bedankt!

:')

Waar dacht jij dat een tand/ kies uitkwam dan?

Wacht maar totdat je verstandskiezen doorkomen :x
Ik heb er inmiddels 3 en gelukkig was alleen de eerste een echte ramp. Steeds eten wat in mn zere tandvlees ging, of net achter mn laatste kies bleef hangen. De andere 2 zijn alleen gevoelig geweest, niet zo pijnlijk als de eerste.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 09:43

Ik ben geen tandarts :'). Maar normaal groeien mijn tanden niet met een laag tandvlees erop, deze wel!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:46

En wederom, waarom vraag je dit niet aan je vader....
Als je je vader niet begrijpt, kun je toch vragen of hij het simpeler uit kan leggen?
Hij zal er ook vast wel plaatjes van hebben zodat hij dit jou makkelijk kan uitleggen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:48

Je kies zit onder het tandvlees en wat dus zeer doet is dat de kies door het tandvlees heen komt. Er zit geen laag tandvlees op je kies, je tandvlees gaat langzaam weg door je kies.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:25

Ik heb het een aantal keren gehad met mijn verstandskiezen, eten ging dan ook moeilijk.
1 keer was de pijn echt niet meer te harden en die verstandskies heb ik toen ook laten verwijderen.