Pijn bovenop voet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Pijn bovenop voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 19:24

Iets heel stoms, maar ik heb even niemand in de omgeving wie ik kan vragen en om hiervoor nou de spoedeisende hulp te bellen gaat me veel te ver :=

Ik heb pijn op mijn voet, bovenop mijn voet. In het gebied tussen de duim en de wijsvinger van deze vrouw: http://beautyverse.nl/wp-content/uploads/voet1.jpg, op mijn rechtervoet. Als ik er op druk doet het pijn, als ik er langs wrijf met mijn andere voet doet het pijn, in rust doet het pijn, als ik mijn voet optil doet het pijn en de voet buigen doet pijn. Er op staan doet niet echt meer pijn dan in rust, ik kan dus wel op de voet staan. Vandaag heb ik gewerkt (dierverzorging) en ik heb nergens last van gehad, tot dat ik klaar was met werken en met m'n collega naar de parkeerplaatsen liep, ineens begon het pijn te doen. Ik stapte niet mis, ben vandaag nergens pijnlijk tegenaan gelopen, er heeft niets op mijn voet gestaan of zo.. Ik kan niet bedenken waar de pijn vandaan kan komen. Ik ben er nog mee naar huis gefietst en dat ging redelijk zonder ongemak. Thuis gekomen deed het steeds meer pijn en net tijdens het douchen werd het helemaal zwart voor mijn ogen, werd ik misselijk en ging ik bijna out. Of dat echt door de pijn kwam, geen idee, maar ik kan ook daarvoor geen redenen bedenken. Heb gewoon goed gegeten vandaag, de douche was niet ontzettend warm en ik ga bijna nooit zo ver richting 'out'. Dacht echt dat ik zou gaan vallen, dus ben snel gaan zitten en langzaam kwam mijn zicht weer terug. Vandaag heb ik gewerkt, gisteren en eergisteren ook.

Normaal zou ik dit niet zo vervelend vinden, maar ik moet morgen weer de hele dag werken en ik wil dat gewoon graag. Oftewel, ik wil graag dat dit morgen over is. Iemand enig idee wat het kan zijn? Wat ik het beste kan doen? Dus koelen of juist warm houden? Insmeren met 't een of ander of met rust laten? Ik ga niet morgen op paracetamol mijn werkdag doorkomen, want dan is het de dagen er op alleen maar erger, waarschijnlijk. Help :=

sajavado

Re: Pijn bovenop voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:27

zoiets had ik paar weken terug ook. ben toen naar de huisarts gegaan en die had het over een overbelaste/geirriteerde pees of spier. heb het daarna redelijk rustig aan gedaan en veel met me been omhoog gezeten, en was met 5 dagen weg.

succes!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:31

Ik zeg paracetamol en beentje omhoog. Klinkt als een overbelasting. Verder rustig aan doen en op tijd gaan slapen. Hopelijk heb je morgen dan minder last. Voor het werk morgen, stevige schoenen aan. Liefst enkelhoog dus iets van bergschoenen als je die hebt.

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:35

Zoals je al schreef dat het als je erop staat dat het misschien minder pijn doet dan in rust, maar welke houding heb je in de rust? Misschien moet je een andere houding aannemen zodat je er geen last meer van hebt. Zelf zou ik het even aankijken en vallen en stoten zalf erop smeren met een verbandje eromheen, niet heel dik maar om de zalf goed in te laten werken en voor iets meer stevigheid. Ik zou de zalf er sowieso de zalf er 's ochtends en 's avonds erop smeren. Als je tussen door pijn hebt dan nog wat bijsmeren maar niet de hele tijd door dat heeft geen zin alleen maar zonde van je zalf. Als dit niet goed gaat zou ik toch eventjes langs de huisarts gaan.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 19:41

sajavado schreef:
en was met 5 dagen weg.

:oo 5 dagen, zoveel tijd heb ik niet :=

Thats_Me schreef:
Ik zeg paracetamol en beentje omhoog. Klinkt als een overbelasting. Verder rustig aan doen en op tijd gaan slapen. Hopelijk heb je morgen dan minder last. Voor het werk morgen, stevige schoenen aan. Liefst enkelhoog dus iets van bergschoenen als je die hebt.

Beentje is inderdaad al omhoog! Werkschoenen heb ik op het werk staan, maar heb ik de afgelopen drie dagen afgewisseld met mijn Vans omdat de werkschoenen nog niet heel goed ingelopen zijn en ik bang was voor zere voeten :x Doe ze morgen aan. Denk dat ik sowieso op tijd naar bed ga ja, even minstens 8 uur slaap.

Valerieex schreef:
Zoals je al schreef dat het als je erop staat dat het misschien minder pijn doet dan in rust, maar welke houding heb je in de rust? Misschien moet je een andere houding aannemen zodat je er geen last meer van hebt. Zelf zou ik het even aankijken en vallen en stoten zalf erop smeren met een verbandje eromheen, niet heel dik maar om de zalf goed in te laten werken en voor iets meer stevigheid. Ik zou de zalf er sowieso de zalf er 's ochtends en 's avonds erop smeren. Als je tussen door pijn hebt dan nog wat bijsmeren maar niet de hele tijd door dat heeft geen zin alleen maar zonde van je zalf. Als dit niet goed gaat zou ik toch eventjes langs de huisarts gaan.

Heb al geprobeerd hem als ik zit gewoon plat op de grond te houden, naar achteren te klappen (de pijn!!) en nu heb ik 'm dus omhoog. Omhoog is het fijnst, als ik hem dan weer op de grond zet doet het veeeel meer pijn. Ik heb nog wel een verbandje liggen, die zalf zegt me niks maar kan even in m'n EHBOdoos duiken dadelijk. Wie weet wat er allemaal in zit :+

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:44

Heb ik ook, daar loopt oa een pees en die is bij mij(net als nog een paar andere) in beide voeten ontstoken. Loop op steunzolen maar heb er alsnog al maanden last van.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:45

Ik kon dus alleen nog maar pijnvrij lopen met sportschoenen . Ik loop er normaal nooit op maar met mijn werkschoenen was het helemaal niet te doen. Maar na 4 weken :D is het aardig over.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 19:56

amillia schreef:
alsnog al maanden last van.

kohtje schreef:
Maar na 4 weken

-O- -O- -O- -O- -O- :wow:

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 20:33

Ooooh, stom dit. Ik ben helemaal geen miep normaal, maar dit doet echt wel flink zeer. Misschien is m'n lichaam gewoon moe.. Dus ik ga richting bed dadelijk, hopelijk is het morgen over!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:52

En? Anders kun je kijken voor voltaren zalf, die is heel goed. Daarmee wordt het bij mij snel beter op het moment dat het heel erg is, daarbij gebruik ik dan vaak ook traumeel zalf of een sport gel op basis van arnica. Koelen maakt het erger bij mij, maar warm stromend water maakt het snel een heel stuk beter.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 14:16

Gaat beter, maar nog steeds pijnlijk! Nu telkens in beweging op het werk, maar vrees vanavond wel weer pijn.