wat te doen tegen dikke bovenbenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

wat te doen tegen dikke bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 16:14

Hallo

Wat zijn goeie tips om boven benen slanker te krijgen ?

Groetjes Nienke ?

Anonymous86

Re: wat te doen tegen dikke bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:16

ik volg even want ook ik wil het graag weten . en ik heb werkelijk geen idee, misschien fietsen?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:16

Hardlopen, worden ze wel gespierder van, maar als het vet is dan gaat het er dan wel af. Zwemmen. Gewoon sporten dus.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:17

Om ze strakker te krijgen zijn dingen zoals fietsen/hardlopen/krachttraining natuurlijk goed, omdat je wat meer spier kweekt. Het probleem is alleen dat ze daardoor niet 'dunner' worden, omdat de spier groeit en als het vetlaagje daarbovenop niet verandert dan tja. :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 16:19

Het is idd vet...

Hardlopen kan k helaas niet goed ivm knieen....
Verder.nog.tips ?

Het gaat mij er om dat het vet verdwijnt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:20

Niks, is gewoon je bouw.
Je kan afvallen wat je wilt, maar je bovenbenen zullen altijd zwaar blijven in verhouding tot de rest van je lichaam. Dat heb je nu eenmaal met een A-vormig figuur. Je heupen en je bovenbenen zijn wat zwaarder, je hebt smalle schouders, bent over all vrij rond, en je hebt meestal iets een buikje. Naar verhouding zul je ook kleine borsten hebben.

De oplossing zit hem in je kleding: draag donker onder, licht boven, kijk uit met prints onder, en laat je bovenkant lekker opvallen, met leuke tops, gekke kleuren, een mooi decolleté, en houd je onderkant rustig.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 16:22

Nou zo als jij het beschrijft is mijn lichaam dus absoluut niet.

Mijn bovenbenen zijn aangekomen en k wil dat er weer af hebben.
Tis er aangekomen dus het kan er ook weer af lijkt me

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:23

Dat is nogal een conclusie yamcha. Ik ben brede heupen en flinke benen, maar een smalle taille en behoorlijke boezem.

Plaatselijk afvallen is niet te doen helaas

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:28

TS, dat hangt er een beetje vanaf wanneer het 'aangekomen' is. Het zou heel goed kunnen dat het bij je bouw hoort, en in dat geval kun je natuurlijk het er ook wel weer afkrijgen maar zoals reeds gezegd; plaatselijk afvallen kan niet, dus je zou dan 'gewoon' moeten beginnen met afvallen. Daarbij zal je dan dus ook wat vet van je bovenbenen verliezen maar het zal toch een beetje in je huidige verhouding gebeuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:28

Is over het algemeen hè :) je hebt overal uitzonderingen.

Jouw schouders zijn dan denk ik ook even breed als je heupen?

Hoe dan ook, je figuur is wel iets aan te doen, door middel van krachtsport, maar basically val je eigenlijk nooit plaatselijk af idd :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 16:29

Er is toch wel iets wat helpt om mn benen weer wat smaller te krijgen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:31

Niet echt..... sorry..... de rest van je wordt ook smaller ben ik bang, je verhoudingen blijven een soort van gelijk.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:34

LZP -> MW

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:52

Yamcha schreef:
Niet echt..... sorry..... de rest van je wordt ook smaller ben ik bang, je verhoudingen blijven een soort van gelijk.

Beetje kort door de bocht. Als jij oefeningen doet om je beenspieren strakker te krijgen, krijg je daar niet automatisch ook een strakkere taille en armen van ;)

Plaatselijk afvallen is idd niet mogelijk, maar je kan wel je spieren trainen waardoor de boel strakker wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:57

Had ik dat al niet ergens geschreven? :)

Ja, je wordt strakker. Maar je bouw kun je onmogelijk veranderen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 16:59

Het gaat er niet om dat mijn bouw veranderd.
Het gaat mij er om dat het vet verdwijnt. En als dat om gezet word naar spieren, prima..

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:01

Maar dat is dus een beetje het probleem; je kunt plaatselijk spieren trainen, maar dat betekent niet dat alleen het vet bovenop die spieren verbrand wordt. Vandaar mijn eerdere opmerking; strakker kun je worden door spieren trainen, maar als je vet kwijt wilt dan is afvallen echt the way to go - en dat gaat niet plaatselijk. Overigens kan krachttraining sowieso je helpen met afvallen :)

Daenerys

De TS vraagt ook niet hoe ze haar bouw kan veranderen, maar hoe ze slankere benen krijgt ;)

TS, google eens op Jillian Michaels work-outs. Dit zijn korte work outs die je gewoon thuis kan doen, en ze zijn zeer effectief. Voor billen en benen is er bijvoorbeeld Killer Buns and Thighs.

alleirbag

Minder vreten.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:02

TamaradB schreef:
Minder vreten.

:roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:03

Hanmar schreef:
Maar dat is dus een beetje het probleem; je kunt plaatselijk spieren trainen, maar dat betekent niet dat alleen het vet bovenop die spieren verbrand wordt. Vandaar mijn eerdere opmerking; strakker kun je worden door spieren trainen, maar als je vet kwijt wilt dan is afvallen echt the way to go - en dat gaat niet plaatselijk. Overigens kan krachttraining sowieso je helpen met afvallen :)

Dat bedoel ik :j

Dan zou ik krachtsport aanraden op de sportschool, wel onder begeleiding. Dan train je je hele lijf, en daar kun je serieus een stuk strakker van worden. En voordat je eruit ziet als een bodybuilder, dat duurt wel even :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:09

TamaradB schreef:
Minder vreten.

Is dit een grapje? Doe niet zo belachelijk >;)

Aan je bouw kun je inderdaad niks doen. Ken meerdere meiden die prima op gewicht zijn maar gewoon brede heupen en bovenbenen hebben.

Maar om nou gelijk te zeggen geef het maar op, niks aan te doen... Ik zou gewoon hard gaan sporten, cardio gecombineerd met krachttraining.
Hardlopen, squats en lunges...

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:11

In ieder geval niet door minder te gaan eten. Daar bereik je in dit geval niks mee. Vooral meer sporten, krijg je strakkere benen van.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:14

Ieder pondje gaat door het mondje, ik ben (iets) te dik, maar erken het wel. Het is mijn probleem, niet die van mijn bouw. Minder eten is minder vetopslag. HET IS SIMPEL! Vet blijft niet bestaan als je het niet voedt. Klaar als een klontje. Niet dat lijnen makkelijk is, dan was iedereen die dat wilde wel slank. Maar dat is een psychisch ding, en geen lichaamsbouw-ding.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:17

WinSel schreef:
Het is idd vet...

Hardlopen kan k helaas niet goed ivm knieen....
Verder.nog.tips ?

Het gaat mij er om dat het vet verdwijnt

Ik kan door een knieblessure ook niet gaan lopen, wel zwemmen. Dit is goed voor zowel arm, buik als been spieren. Wel baantjes zwemmen dan, niet dobberen :+ Maar dan train je dus alles.

Voor je benen alleen werkt fietsen wel goed. Stel je fiets juist af en ga eens een toertje maken, stel je versnelling net zo af dat je je spieren voelt in je benen maar dat het geen pijn doet. Dus dat je voelt dat je aan het trainen bent maar in principe nog uren verder kan.

Heb je nog niet veel of lang gefietst begin dan met korte stukjes, kwartiertje, zo uitbreiden tot je uren zou kunnen fietsen. Eventueel fiets je ook naar werk/school, als je gaat shoppen met de fiets ipv openbaar vervoer oid., naar stal/manege fietsen,...

Je benen gaan er niet slanker van worden maar wel gespierder. Dus de omvang zal +- hetzelfde blijven maar wel strakker.

Citaat:
Ieder pondje gaat door het mondje, ik ben (iets) te dik, maar erken het wel. Het is mijn probleem, niet die van mijn bouw. Minder eten is minder vetopslag. HET IS SIMPEL! Vet blijft niet bestaan als je het niet voedt. Klaar als een klontje. Niet dat lijnen makkelijk is, dan was iedereen die dat wilde wel slank. Maar dat is een psychisch ding, en geen lichaamsbouw-ding.

Minder eten is net niet goed. Gezonder eten, regelmatiger eten, evenveel maar in kleine hoeveelheden over de dag verdeeld. Bv. 5 kleine maaltijden ipv 2 kleine en een grote. En veel water drinken.
Laatst bijgewerkt door Leen op 04-08-13 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt