Borsten groeien en krimpen 3 maten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rauka

Borsten groeien en krimpen 3 maten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 10:36

Jongens, ik ben op zoek naar lotgenoten want volgens mij ben ik echt de enige op de wereld! Al jaren groeien en krimpen mijn borsten op ongezette tijden. Lichaamsgewicht, cyclus, jaargetijde, ik kan nergens een verband mee vinden. Zo'n 2/3 keer per jaar wisselt het. Het schommelt tussen 70D naar 70F. Nu zit ik weer in een ontplof fase, Ze puilen uit 70F bh's en het is maar een pijnlijke bedoeling. Ik vraag het werkelijk iedereen maar niemand heeft hier ooit van gehoord.
Iemand?

Goudlokje1

Re: Borsten groeien en krimpen 3 maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:38

Ook ik heb hier geen ervaring mee... Misschien eens een idee om naar de dokter te gaan?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:41

misschien te maken met je hormoon huishouding? Ongesteld?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:43

raar! bij mij zijn ze wel in een half jaar een paar cups gegroeid, maar niet weer gekrompen. Ze zijn nu al een paar jaar dezelfde maat. Ben je aan de pil? Zou er toch eens met je huisarts over praten!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:58

Ik zou het even bespreken met je huisarts. 3 cupmaten is wel erg veel! Kan het niet aan het merk BH liggen? Dat het een kleiner uitvalt dan het ander?

jorretje schreef:
raar! bij mij zijn ze wel in een half jaar een paar cups gegroeid, maar niet weer gekrompen. Ze zijn nu al een paar jaar dezelfde maat. Ben je aan de pil? Zou er toch eens met je huisarts over praten!

Idem hier, maar niet meer gekrompen inderdaad! Mensen die ik een tijd niet had gezien dachten echt dat ik een borstvergroting had ondergaan. Tis ook raar op je 22e..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:02

Lotgenoot meldt zich... Mijn hormonen zijn ook in de war, maar bij mij groeien en krimpen ze wel samen met mijn cyclus. Op sommige momenten komt er zelfs een soort melk uit, terwijl ik niet zwanger ben :\ En het scheelt ook meerdere maten.

Ben ermee naar de dokter geweest, maar hun enige oplossing is dat ik maar aan de pil moet gaan en dat wil ik niet om meerdere redenen. Verder willen ze helaas niet zoeken, ik heb meer klachten die verband houden maar volgens de artsen is dat onmogelijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:06

En je was niet aangekomen zei je? Daar kan het ook mee te maken hebben.
Wat gek trouwens. Ik wou dat ik 3 cupmaten groeide.... :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:26

Hormonaal klinkt wel het meest logisch

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:32

Klinkt een beetje als mastopathie... Ik heb dat gehad, ging van A naar C/D en terug. Bij mij hing het wel met mijn cyclus samen. Was ook super pijnlijk, ik droeg altijd een sportbeha want zelfs als ik met de fiets over een onregelmatig stukje fietste verging ik al van de pijn. Kon ook niet meer een trap op- of afrennen zonder het zaakje extra te ondersteunen met mijn handen ( :') )
Omdat het zo veel pijn deed en bovendien nogal 'lumpy' aanvoelde allemaal heb ik een onderzoek gehad, daar bleek dus uit dat het om mastopathie ging.
Het 'goede' nieuws was wel dat ik blijkbaar enorm vruchtbaar was in die periode :D
Na twee zwangerschappen heb ik nu een Mirena en gelukkig helemaal nergens last meer van (en wel zo plat als 'n cent, ach ja).

Edit: vriendin van me is toen ze begin twintig was ook nog flink in cupmaat gestegen, dat is niet zo gek hoor. Soms doet het lichaam er wat langer over om helemaal uit te groeien.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:34

Drie cups is wel heel veel verschil inderdaad. Toch is het vrij normaal dat je schommelt met je cupmaten. Het is dan ook raadzaam eens per jaar te laten nameten of het nog klopt.

Verder is het misschien handig om het met je huisarts te bespreken. Wie weet is er een goede oplossing voor.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:07

Ik had op mijn 16e een F cup, nu 6 jaar later een flinke D maar dat komt puur omdat mijn lichaam nu uitgegroeid is en helemaal is verhouding (wel blij dat ik van die F af ben := ).

Maar als het zo vaak per jaar wisselt lijkt me toch wel een vreemd. Heb je altijd hetzelfde merk BH's?