Ik heb ooit de tip gekregen er een nat washandje op te houden. Echt washandje op je beet binden en nathouden. Het werkte prima, de plek slonk en doordat het vocht het wat koelde had ik er minder last van.
Ik heb er gisteren een nat washandje op gehad en de zwelling is nu grotendeels weg alleen is het vandaag veel donkerder van kleur. Ik heb hier verder nog nooit last van gehad.
Ik heb de hap gebeld en die zei dat ik het moest koelen en als ik me ziek voel, koorts krijg of een rode streep moest ik terug bellen. Ik mag er ook hydrocortison crème op smeren en dat heb ik nog liggen.
Mijn moeder krijgt enorme allergische reacties van spinnenbeten (nog erger dan op de foto). De beet zelf voelt ze niet. Enige wat zij dan kan doen is afwachten en geregeld insmeren met zalf tegen insectenbeten.
Silkaay
Geplaatst: 04-08-13 10:41
ShirleyM schreef:
Maar had ik een beet van een daas niet moeten voelen? Die doen toch best zeer?
Hoeft niet persé, ik heb er 5 op mijn been en heb er maar 2 van gevoeld
Maritelisab
Geplaatst: 04-08-13 10:42
Zo werden mijn plekken van muggenbeten vroeger altijd. Daarbij werd de bult altijd rond de grote van een een groot ei. Bij mij was het een allergische reactie op de beten. Ben er met de jaren grotendeels overheen gegroeid. Ik kreeg toentertijd wel een zalfje van de huisarts, wat altijd goed hielp.
De tips die hierboven staan kun je inderdaad ook gebruiken. Of bij de Etos (etc.) arazon halen, dat helpt ook tegen het jeuken en de zwelling van een prik van een insect.
Ik heb het soms ook bij muggenbeten, blijkbaar reageer ik op de ene mug wel allergisch en de andere niet. Zou me er geen zorgen over maken zolang het niet erger word.
Het is geen tekenbeet want ik heb 3 van zulke plekken. Ik denk dat het inderdaad een allergische reactie is ofzo vind het alleen wel vreemd want ik slik al pillen tegen hooikoorts.
Ik vind het een beetje overdreven om hiervoor de HAP te bellen eerlijk gezegd. Dit lijkt gewoon een beet en meer dan jeuken is er niets aan de hand. Gewoon even afwachten TS, gaat heus wel weg
xRiiannex
Geplaatst: 05-08-13 00:33
Dat heb ik ook soms, je kan het beste een washandje nat maken met koud gekookt water en dat er 5 min op leggen
Ze zitten er nog steeds en heb er inmiddels al weer 3 nieuwe bij. Maar hoor meer mensen erover dat ze vreemde plekken krijgen van de muggen nu dus ik wacht maar gewoon af verder tot het over gaat en blijf wel gewoon smeren..
Ik heb op het moment ook zulke plekken, denk inderdaad dat het muggebeten zijn. Had van het weekend een heel ei op m'n been, helemaal warm en jeuken als een gek natuurlijk. Trekt ie weg en is er nog een redelijk normale vlek over, maar geen ei meer en ook geen warme plek meer gelukkig! Gewoon een kwestie van bijtrekken denk ik, meer kan je er ook niet aan doen (HA ook niet..)