Pijnlijke pols, niet warm, niet dik.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Pijnlijke pols, niet warm, niet dik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 18:22

:wave:

Sinds afgelopen dinsdag heb ik onwijs last van mij pols. Wat ik gedaan heb? Geen idee. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik gebadmintond heb de dag ervoor. Maar als dit 10 minuten zijn geweest, is het veel.

De pols is niet dik of warm en als ik voel, voelt er ook niks anders dan bij de andere pols.
Als ik hem stilhoud is er niks aan de hand, maar deuren opendoen, mezelf omhoog drukken uit bed/van de bank af, drukknoppen indrukken, of de pols draaien (bijv. fietsversnelling draaien.) doen onwijs pijn.

Ik ben niet iemand die voor elk dingetje naar de HA rent, maar wacht dit nog even af tot maandagavond.
Wellicht een bokker die dit herkend en weet wat dit is/wat ik er aan kan doen?

Banyu

Re: Pijnlijke pols, niet warm, niet dik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:22

Misschien verrekt of overbelast ofzo?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 18:23

Daar dacht ik zelf ook aan. Ik heb er vaker last van na mijn werk, maar dat is meestal binnen een dagje over..

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:28

xx_Lyzet schreef:
Misschien verrekt of overbelast ofzo?

Dat denk ik dus ook...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 18:34

En is daar nog iets aan te doen waardoor het sneller ''beter'' is?
Ik weet dat rusthouden moet helpen, maar met 2 paarden is dat erg lastig, wellicht dat jullie nog een tip hebben?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:42

Ik heb dat bijna altijd, maar ik ben hypermobiel. Ik denk dat er iets niet helemaal lekker zit in je pols, maar dat het niet iets is om je zorgen over te maken. Het is wel erg vervelend :+

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:51

Wat voor werk doe je? Ik zelf werk namelijk +- 5 dagen in de week op een terras, en had zelf ook echt superveel last van mijn pols aan het begin van de zomer, kwam door het ineens vele werken en had mn pols dus overbelast door de zwaardere dienbladen. Ik ben gelijk naar de dokter geweest omdat ik wist dat het in de zomer natuurlijk superdruk is met alle toeristen, mijn pols was ook niet dik en warm net als die van jou, maar deed wel pijn bij bepaalde bewegingen, de dokter die had er zelf niet echt oefeningen oid voor, daarvoor zou je echt naar de fysio moeten zei ze. Ik heb nu bij een sportwinkel een soort van polsbandje gekocht wat voor bijv. tennissen gebruikt word, en dit verstevigd mn pols heel goed en heb er ook amper last meer van tijdens en na het werken! :j

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 18:55

Ik werk ook in de horeca, 1 dag soms 2 dagen per week. Ik sta voornamelijk koffie te maken dus ik denk dat ik altijd last heb van het steeds dezelfde beweging maken. Kopje optillen, pols knikt omhoog, kopje opzij onder het apparaat, pools knikt naar rechts/links. Dat de hele dag door maakt bij mij de pijn.
Bij badmintonnen doe je in principe hetzelfde, maar meestal was de pijn binnen een dag weg, en nu houd hij al een tijd aan.

Ik wacht het af tot maandagavond, dan bel ik de dokter. Ik moet volgende week zondag op trektocht en moet dan wel normaal kunnen paardrijden, wat nu dus ook niet gaat..

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:59

Ik heb dat al heel veel jaar om de 2 weken in beide polsen. Doet heel zeer :j
En is precies wat je zegt, de pijn is vooral met opdrukken en vele bewegingen.

Ik ben toen na ongeveer 5 jaar last maar eens naar de dokter gegaan/ziekenhuizen en uiteindelijk heb ik dus hypermobiele gewrichten.

Ik heb het alleen niet alleen in de polsen, maar ook in de enkels maar daarvoor heb ik steunzolen.