Hoe paracetamol zo snel mogelijk uit bloed krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Hoe paracetamol zo snel mogelijk uit bloed krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 13:50

Ongeveer 2 à 3 uur geleden heb ik 2 paracetamol met coffeine genomen ivm kiespijn. Nu krijg ik daar bijwerkingen van. Een aantal weken geleden heb ik dezelfde paracetamol ook een keer genomen en begon toen op een gegeven moment te hyperventileren. Omdat ik toen heel erg buikpijn had dachten zowel mijn huisarts als mijn moeder (verpleegkundige) dat dat van het oppervlakkige ademen door de buikpijn kwam, zij vonden dit waarschijnlijker dan een reactie op de pijnstilling. Nu heb ik dus dezelfde pijnstilling vandaag weer genomen en voel me eigenlijk net zo als de eerste keer dat ik het heb genomen. De vorige keer liep dat dus behoorlijk uit de hand en voelde ik me echt heel beroerd. Op dit moment voel ik me heel erg onrustig, kan ik me niet goed focussen en mijn hart gaat behoorlijk te keer. Wat kan ik doen om de paracetamol zo snel mogelijk uit te laten werken? Ik drink al zoveel mogelijk water.

alleirbag

Re: Hoe paracetamol zo snel mogelijk uit bloed krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:51

vervelend, maar water drinken is het enige wat helpt. succes.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:52

je vinger in je keel zal niet meer helpen na 2 a 3 uur...
verder veel water blijven drinken en heel rustig aan doen.
even gaan slapen misschien?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:54

Sowieso naar de tandarts voor je kiespijn (als je nog niet geweest was).
Paracetamol werkt zo'n 6 uur. Het zit nu al zo lang in je lichaam dus inderdaad water drinken is het enige wat je kunt doen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:55

Afleiding zoeken en niet gaan lopen piekeren over wat je allemaal voelt. Beterschap. :(:)

Volgens mij heeft water drinken trouwens geen nut, want je lichaam heeft hoe dan ook tijd nodig om het af te breken. Als je flink gedronken hebt word je ook niet sneller nuchter als je veel water drinkt.
Laatst bijgewerkt door goeroe op 02-08-13 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:56

Heb je paracetamol met coffeïne genomen? Klinkt als de bijverschijnselen die ik daar van kreeg.

Mij werd toen aangeraden om melk te drinken en vooral wat te eten.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 14:04

@ Veulen84: ik heb inderdaad paracetamol met coffeïne genomen.

Slapen gaat helaas wat lastig worden, ik ben op dit moment aan het werk en moet nog tot 5 uur. Dat ik aan het werk ben maakt het natuurlijk nog extra vervelend omdat ik me niet goed kan focussen nu.. Ik blijf in ieder geval door gaan met veel water drinken op hoop van zegen dat het deze keer bij de bijwerkingen die ik nu al heb blijft en ik niet weer ga hyperventileren..

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:05

Het is niet de paracetamol die je uit je systeem wil maar de coffeïne.
Van coffeïne kun je hartkloppingen krijgen.
Water drinken help wel want laat je nieren het sneller uitplassen.
Mijn advies is de volgende keer geen coffeine o.i.d voor je kies te slikken maar ibuprofen tablet of bruis via de huisarts aan te vragen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:06

Maar kun je dan niet beter naar huis gaan?

Beterschap TS! En wat eten lijkt me eigenlijk ook een goede tip.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:07

Dit is mij ook twee keer overkomen. Laatste keer was 3 weken geleden. Beide keren op desped beland. Ontzettend benauwd en andere vreemde bijwerkingen. Ik denk dat het verstandig is om je huisarts te bellen. Misschien kan je een spuit krijgen waardoor de reactie minder wordt.
Volgende keer alleen pure paracetamol nemen dus. Ik durf ookmniks anders meer te nemen.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:08

newt schreef:
Mijn advies is de volgende keer geen coffeine o.i.d voor je kies te slikken maar ibuprofen tablet of bruis via de huisarts aan te vragen.

Mij mij kwam het ook door ibuprofen. Op de spoed vertelden ze dat er ontzettend veel mensenkind de problemen raken van ibuprofen. ( Vooral mensen met astma e.d.) Pure rommel!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:09

Ik weet hoe beroerd je er van kan zijn.
Ik kon eerst neit tegen caffeinne, dronk ook altijd decafe.
Toen ging ik voor de hoofdpijn pcm met caffeine kopen.
Brrr ik heb het geweten.
Ik zou niet weten hoe je het uit je lijf krijgt.
Ik heb er toen uren last van gehad.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:10

Emilia schreef:
newt schreef:

Mij mij kwam het ook door ibuprofen. Op de spoed vertelden ze dat er ontzettend veel mensenkind de problemen raken van ibuprofen. ( Vooral mensen met astma e.d.) Pure rommel!

Ik werk op afdeling long dat is onzin.
Word juist voorgeschreven bij kiespijn.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:23

Citaat:
Word juist voorgeschreven bij kiespijn.

Dan zijn de meningen onder de medische mensen daarover ook verdeeld. Toch staat onderstaande wel bijwerking van ibuprofen beschreven.

www.apotheek.nl
Overgevoeligheid voor dit medicijn. Dit kan zich uiten in huiduitslag met galbulten en jeuk. Raadpleeg dan uw arts. Zeer zelden kan een ernstige uitslag ontstaan met koorts of blaren. Neem dan meteen contact op met een arts. Een ernstige overgevoeligheid kan zich ook uiten in benauwdheid of een opgezwollen gezicht. Ga dan onmiddellijk naar een arts.
In beide gevallen mag u dit medicijn daarna niet meer gebruiken. Geef daarom door aan de apotheker dat u overgevoelig bent voor ibuprofen. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u dit medicijn of een andere ontstekingsremmende pijnstiller niet opnieuw krijgt. Mensen met astma blijken vaker overgevoelig voor dit medicijn. Dat kan zich uiten in een plotselinge benauwdheidsaanval. Gebruik dit medicijn dan niet meer. Heeft u eerder een benauwdheidsaanval gekregen na gebruik van een ontstekingsremmende pijnstiller? Gebruik dit medicijn dan niet, maar neem contact op met uw arts.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:48

newt schreef:

Ja, het helpt wel. Maar het werkt niet. Het helpt op dezelfde manier als bij een kindje dat valt en een schaafwond heeft. Misschien voel je je er beter door, maar je lever gaat er niets harder van werken, want die doet sowieso al zijn uiterste best om die rotzooi weer uit je lichaam te krijgen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:51

ik denk dat ik even met de tandarts zou bellen of je mag komen, als het erger wordt zit je daar vannacht en dat is ook niet fijn. Kiespijn is gewoon een vorm van ziek zijn hoor.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:11

newt schreef:

Word juist voorgeschreven bij kiespijn.[/quote]
Mijn vriend kan/kon ook niet tegen ibuprofen hoor. Heeft hij heel veel last van gehad en sindsdien dus niet meer genomen, dus weet niet of dat nu nog is.

Maar idd veem drinken, dat helpt wellicht om het sneller uit te plassen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:00

Even lekker gaan eten, TS. Ik weet dat je daar nu niet aan moet denken, maar dat dempt de caffeine :)