Extreem veel spierpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Extreem veel spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 21:31

Hoi allemaal!

Ik zit even met een probleem en ook met mijn grootste vriend google kom ik niet veel verder.
Ik zal eerst even een situatie schetsen.
Ik ben 18 jaar en 8 jaar vegetarisch. Om het geen vlees en vis eten te composeren slik ik B12 en drink ik eiwitshakes.
Per week sport ik 3-4 keer. Afwisselend fitness met cardio, hardlopen en power-yoga zoals body balance en pilates.
Dit ging altijd super maar de laatste tijd merk ik dat het vervelend wordt na een training.
Ik heb dan wel 2-3 dagen extreme spierpijn.
Dit uit zich in niet vooruit kunnen komen, niet goed op kunnen staan, pijnnin buikspieren bij lachen,
Alle spieren doen pijn bij het autorijden, mennen met de pony's, etc.

Eerder had ik hier nooit last van, mijn voeding en gewicht is precies hetzelfde gebleven.
Herkent iemand dit en wat kan ik hieraan doen?

Groetjes, Lisa

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:55

Zou zomaar een (behoorlijk) magnesium tekort kunnen zijn dat je in de loop der tijd hebt opgebouwd. Dat kan zich o.a. uiten in overmatig veel spierpijn na inspanning. Een ander tekort ergens van zou ook kunnen, het makkelijkst is om even langs de huisarts te gaan voor een bloedtest.

amillia

Re: Extreem veel spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:16

Inderdaad komen tekorten vaak voor onder mensen die vegetarisch eten, en niet alleen B-12 tekort. En je voeding en gewicht kan wel hetzelfde gebleven zijn, maar je behoeftes misschien niet en een tekort aan bepaalde spoorelementen bouw je op over een lange tijd.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:27

Ook ik denk aan een magnesium tekort. Als je dat aan wil vullen kies dan niet voor goedkope magnesium oxide, dat wordt door je lichaam maar erg slecht opgenomen. Kies liever voor een magnesiumcitraat of chelaat vorm dat wordt veel beter opgenomen en heeft je lichaam dus echt wat aan :j

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:52

Ik heb dat ook maar bij mij ligt het aan m'n schildklier. Misschien een keer bloedprikken?

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:56

en jodium tekort misschien

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:31

amillia schreef:
Inderdaad komen tekorten vaak voor onder mensen die vegetarisch eten, en niet alleen B-12 tekort.

Als geboren vegetariër vind ik dat erg meevaller. B12 is idd nauwelijks voorhanden maar de rest wel.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:35

Train je niet gewoon te hard?
Ik kan ook KT doen dat ik 3 dagen later nog enorme spierpijn heb.. En dat lees je van meerdere meiden in het KT-topic. Als je zwaar sport is spierpijn niet abnormaal, kan je gewoon niet proberen iets minder fanatiek en kijken of het daarmee betert?

Daarnaast is zoals hierboven gezegd magnesium een goed hulpmiddel.
Maar spieren worden gevoed door eiwitten, veel mensen die lowcarb eten en daarbij dus ook weinig vlees, wel kip en vis in de plaats eten en die krijgen ook geen spierproblemen.
Bloedtest kan nooit geen kwaad natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:38

Misschien een beetje een rare vraag, maar ruikt je zweet nog normaal? Of zit daar een zweempje amoniakgeur door?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:46

Misschien is je lichaam toe aan een weekje rust?
Ik had zoiets soortgelijks met hardlopen. Te veel en te lang achter elkaar. Zelfde klachten. Spierpijn, last van een heel vermoeid gevoel en niet vooruit te branden enz. (hoewel ik geen vegetariër ben.) Een weekje rust heeft mij goed gedaan. Daarna weer rustig aan opgebouwd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:49

Verder, magnesium gebrek geeft voor al kramp- net niet helemaal hetzelfde als spierpijn.
Als symptoombestrijding kun je weken in natrium bicarbonaat (een half uur in water van 37 graden, 100 gram spul).

..en dan zoeken naar de oorzaak