Wat voor voedsel moet je eten als je aan wilt komen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Wat voor voedsel moet je eten als je aan wilt komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 11:15

Hallo iedereen.
De ben 170cm lang en ben helaas afgevallen.
Ik woog altijd tussen de 54 en 56 kilo.
Nu weeg Ik nog maar 51 kilo.
Ik eet 3x per dag normale hoeveelheden.
En nog wat tussendoortjes.
Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest om bloed te prikken.
Ze gaan voor de zekerheid mijn schildklier na kijken.
Maar ondertussen wil ik absoluut niet nog meer afvallen.
Dus zijn er mensen die zeggen dit soort producten zijn dik makertjes op een gezonde en verantwoorde manier natuurlijk.

Nena_

Re: Wat voor voedsel moet je eten als je aan wilt komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:24

Diksap drinken :j Staat bij de babyartikelen, temiste bij de Albert Heijn :) Smaakt gewoon naar limonade !

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 11:26

Haha nooit van gehoord maar als het naar limonade smaakt dan lust Ik dat wel.
Dank je. *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:31

Een jongetje wat ik ken die ook te licht is drinkt nu op advies van de huisarts regelmatig (zelfgemaakte) milkshakes bij zijn gewone tussendoortje. Volle melk met fruit in de blender, kei lekker ook nog :9

Denk dat je wel meer dingen kan vervangen, bijvoorbeeld standaard volle melk drinken ipv halfvolle, roomboter op brood ipv margarine, geen magere ham op brood maar (bv) worst, geen magere yoghurt als toetje maar volle etc.
Zo lang je van alles wat je vervangt niet ineens enorme hoeveelheden gaat eten is het niet erg ongezond. Beter dan elke dag friet eten in elk geval ;)

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:33

Elke 2 uur iets eten met koolhydraten (brood, pasta) een echte maaltijd. Dan kom je gezond aan in gewicht. Ik kan ook zeggen ga elke dag naar de mac, maar dat is ook niet wat. Pindakaas zitten veel calorieen in, chocopasta ook, kaas. Pasta's eten is erg handig om aan te komen. Vooral veel op een dag eten, niet alleen kleine tussendoortjes. Gewoon om de 2 uur 2 of 3 boterhammen gaan eten en goede warme waaltijd savonds, 2x opscheppen. Succes en hopelijk is het niet iets anders ergs.....

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:37

He danielle

mijn vriendje heeft dat ook..die kan eten wat hij wil maar komt geen grammetje aan , gezond of ongezond het heeft echt geen zin.
die moet volgende week ook weer na t ziekenhuis hij weegt 57 kilo en is 1,76 lang..( hij heeft 2 jr geleden een maagbacterie gehad en toen 13 kilo afgevallen )
ben benieuwd wat ze gaan doen allemaal.
sowieso eerst kijken als het bij zn bouw hoort ( wat ik zeker weet van niet )

mijn tante heeft het ook en zij moest aan de bouwstenen..staat in de vriesvitrine van de C1000
het lijken soort gebakjes...niet erg gezond

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:41

Blijheid schreef:
roomboter op brood ipv margarine

In roomboter zitten precies evenveel calorieën als in margarine. Beide produkten zijn 80% vet en 20% water, alleen de bron van het vet (dierlijk versus meestal plantaardig) en de samenstelling (in verzadigd/onverzadigd vet) zijn anders.

@ TS: probeer eens bij te houden wat je qua calorieën nu eet op een dag en doe daar eens 20% bovenop, gewoon door van alles dat je eet een beetje meer te nemen. Je hoeft niet opeens meer vetten te gaan eten.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:45

Oef, wat raden jullie een hoop suikers aan. Gewoon grotere porties nemen lijkt mij voldoende.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:32

Gaan voor de volle producten ipv mager spul? Volle melk, kwark, volle yoghurt.. Qua vlees meer varken en rund, ipv kip (dat is vrij mager namelijk). Drie maaltijden, drie tussendoortjes. Bouw een lekkere smoothie met drie (of meer) soorten fruit en wat yoghurt. Dan krijg je meer binnen dan als je enkel twee stuks fruit neemt (waarna je al vol zit waarschijnlijk).
Eten van grotere borden kan ook helpen. Hoe groter het bord, hoe meer je opschept, hoe meer je zal eten.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:37

Volle producten gebruiken :j En ga niet in een keer heel veel eten, maar probeer langzaamaan grotere porties te eten.

Hopelijk is er verder niets ernstigs met je aan de hand!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:22

Ik heb dit ook gehad toen ik een jaar of 17/18 was.
Ik moest toen van de huisarts shakes drinken voor mensen die willen afvallen. (klinkt heel raar natuurlijk maar als je dat naast je gewone maaltijden doet krijg je veel meer calorieen binnen)

Ik heb dit een tijdje geprobeerd, maar die shakes waren echt heel erg vies :r (zelfs als ik er fruit in deed)
Ik moest die shakes nemen voor het eten, maar na zo een shake zat ik zo vol dat ik mijn normale eten niet meer naar binnen kreeg.

Uiteindelijk ben ik ermee gestopt en ben ik vanzelf op den duur wel weer wat aangekomen.

Bij mij had het ook met mijn levenstijl toen te maken. Ik werkte in een snackbar (elke avond vet eten wordt je dus niet dik van :+ ) ging veel uit en deed overdag ook altijd heel veel. Ik was altijd bezig en daardoor viel ik af.

Het vervelendste vond ik nog wel dat veel mensen gingen vragen of ik een eetstoornis had (zelfs vreemde mensen 8)7 ) En dat terwijl ik echt juist heel veel at, en er niks aan kon doen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:43

Je porties langzaam aan vergroten.

Daarnaast gezond maar calorie rijk eten. (niks mis met een keer een frietje, maar je moet niet op een snackbar dieet gaan ;) )

Denk bijvoorbeeld aan ongezouten cashewnootjes, pistachnoten etc.
Daar zitten veel calorieen in zonder dat je jezelf zo vol moet eten tot je misselijk wordt.

Melk is ook een goede. Inderdaad verantwoorde smoothies en milkshakes maken met halfvolle of volle melk in de blender. Lekker verse aardbeien erbij gooien.

Maar de echte key tot aankomen is om een inzicht te krijgen waarom je aan moet komen.
Eet je bijvoorbeeld 700 calorieen per dag onder je energie behoefte en ga je nu 500 calorieen meer per dag eten dan zul je nog neit het gewenste resultaat behalen.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:51

Fenegriek is ook een middel voor borstgroei en gewichtstoename. Verkrijgbaar in capsules, thee, of als zaad bij de Toko. Dit middel bevordert wel de eetlust en kan ook op culinaire wijze gebruikt worden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 17:37

Oh borstgroei is ook niet verkeerd.
Ik ben overigens 29 jaar.
En eet eigenlijk altijd wel 1500 a 2000 calorieën.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:38

Het enige wat ik kan vertellen; ik ben te zwaar en ben gek op pinda's ... Die kan ik nu beter laten staan van mijn dieëtiste. Dus ik denk dat jij dan wel pinda's kunt gaan eten ;) Heb geen idee wat voor stoffen er precies in zitten en of grotere hoeveelheden hiervan weer slecht zijn voor iets anders hoor!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:41

light producten vervangen voor volle producten.
Ik had op een gegeven moment drinkvoeding. Zitten een hoop calorieen in zo'n flesje.
Of speciale poeder door je eten

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:49

Toen ik aan moest komen moest ik idd vooral volle producten nemen. Volle chocolademelk. Daarnaast dubbel beleg op brood. En tussendoor vaak een handje nootjes. Het werkte toen eigenlijk voor mij niet zo goed, maar misschien voor jou wel. Op een gegeven moment ben ik er mee gestopt en uiteindelijk toch een paar kilo aangekomen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:01

daantjuhhh schreef:
Oh borstgroei is ook niet verkeerd.
Ik ben overigens 29 jaar.
En eet eigenlijk altijd wel 1500 a 2000 calorieën.

Het kan zijn dat dat veel te weinig is voor jou.
Als je veel doet op een dag is 1500 calorieen niet genoeg om op gewicht te blijven.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 18:05

Ja volle producten en dubbel beleg doe ik eigenlijk altijd al.

Alleen heb ik hagelslag en choco pasta vervangen door leverpastei, ham, kaas, smeerkaas.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:08

Meer dan drie keer op een dag eten helpt ook. Dus miss. wat minder ontbijt/lunch/diner, maar bv constant een bakje nootjes oid naast je hebben staan en daar telkens een handje van nemen.

Maar even offtopic, ik ben 13, 1.72 lang en ik weeg 48 kilo. Ben ik nou veel te licht? :? Ik weet dat dit ook met bouw etc. te maken heeft, maar toch... Ik ben zeker niet dik en soms denk ik dat ik inderdaad aan de 'dunne kant' ben, maar echt TE dun?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:16

Nee, je bent niet te dun, want je bent 13 jaar. Voor en tijdens de puberteit is je lichaam niet volgroeid, en komen er dus kilo's bij. Gezond eten en voldoende bewegen en er is niks aan de hand. Als je rond je 18e nog steeds het idee hebt te licht te zijn, dan kun je er eens naar laten kijken.

Tussen mijn 13e en 18e levensjaar zat 2 cm en 10 kg verschil, om maar een voorbeeld te noemen. :)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:19

Denise, dankjewel! :) Ik vroeg t me gewoon even af