crap, kreupel huishouden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

crap, kreupel huishouden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 07:00

vent heeft van de week een bijtwond in zijn kuit opgelopen bij het uit elkaar halen van twee knokkende reuen. Daardoor liep ik gisteren de training met onze reu, ging super :j
loop ik terug van de auto naar het terras van de club, ga ik door mijn voet heen en Holy hell in a handbasket... ik hoor het gewoon knappen, op het terras(10 meter verderop) hoor ik een clubgenoot zeggen "stapte je op een tak ofzo? ik hoorde wat knappen"
"nee schat, das mijn voet... -O- "
nog een tijdje zitten koelen in de hoop dat het wel meeviel, maar dalijk eerst HA bellen voor een doorverwijzing , richting ZH en ze gooien er maar loopgips om, want ik zal toch onze hond moeten uitlaten en dat kan ik momenteel niet uit handen geven :n
echt , baal als een stekker...

CoSnuf

Re: crap, kreupel huishouden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:04

Haha hoe is het mogelijk! Met z'n 2en in de lappenmand wel gezellig.
Nee maar even zonder gekheid..... Dit is nu wat men noemt overmacht.....
Heb je geen 'mantelzorger' ? Een goede vriendin / vriend? Kennis, familie? Die dichtbij woond om de hond te doen en je zo nu en dan even te helpen met het huishouden boodschappen doen etc...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 07:17

lol, nou weet je wat het probleem is, ik kan de hond gewoon maar aan heel weinig mensen meegeven, daar is het gewoon de hond niet naar (hele fanatieke werkhond) , hij moet je serieus nemen, anders begin je er niks mee... ik ga nu dus even de groenstrook op de kop van de straat op en neer kreupelen, straks wel een vriendin bellen die zelf ook werkhonden gewoon is om te kijken wat er kan en anders moet ie maar vervroegd naar het logeeradres waar hij volgende week voor 6 dagen heen zou gaan(dinsdag tot maandag)
daar hebben ze er 9 van hetzelfde soort ;)
dit is echt gewoon zo onpraktisch...heb er net gewoon even ene potje van zitten janken...zelfs zitten drammen voor een tussendoor afspraak bij de HA en dat doe ik normaal gezien echt niet gewoon...
maar mag om half 9 komen en dan even turbo tussendoor...
we gaan het zien ... gelukkig is vent wel weer in staat om hem 's ochtends te doen ipv ikke, maar die is tot 5 uur weg, tis stervens druk bij hem op het werk dus heb hem ook gewoon naar werk gestuurd en mijn moeder gecharterd voor zh ritje dalijk.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:24

Sonja_vR schreef:
lol, nou weet je wat het probleem is, ik kan de hond gewoon maar aan heel weinig mensen meegeven, daar is het gewoon de hond niet naar (hele fanatieke werkhond) , hij moet je serieus nemen, anders begin je er niks mee... ik ga nu dus even de groenstrook op de kop van de straat op en neer kreupelen, straks wel een vriendin bellen die zelf ook werkhonden gewoon is om te kijken wat er kan en anders moet ie maar vervroegd naar het logeeradres waar hij volgende week voor 6 dagen heen zou gaan(dinsdag tot maandag)
daar hebben ze er 9 van hetzelfde soort ;)
dit is echt gewoon zo onpraktisch...heb er net gewoon even ene potje van zitten janken...zelfs zitten drammen voor een tussendoor afspraak bij de HA en dat doe ik normaal gezien echt niet gewoon...
maar mag om half 9 komen en dan even turbo tussendoor...
we gaan het zien ... gelukkig is vent wel weer in staat om hem 's ochtends te doen ipv ikke, maar die is tot 5 uur weg, tis stervens druk bij hem op het werk dus heb hem ook gewoon naar werk gestuurd en mijn moeder gecharterd voor zh ritje dalijk.

Rolstoel huren? ben je toch een stuk mobieler buiten dan op een gips.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:28

Maar rolstoel en hond is wellicht niet zo'n fijne combinatie. Logeeradres lijkt me geen gek idee.
Sterkte!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:35

benangelique schreef:
Maar rolstoel en hond is wellicht niet zo'n fijne combinatie. Logeeradres lijkt me geen gek idee.
Sterkte!

zeker als het een werkhond is pikken ze dat meestal wel fijn op hoor.
Mijn honden kunnen allemaal aan de hand, aan de fiets, of aan mijn moeders scootmobiel lopen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:53

Een eventuele breuk verder kapot lopen heeft echt helemaal niemand wat aan en je hond nog het minste.... Zit er niemand op de hondenclub die kan/wil helpen? Desnoods even uit logeren? Er zijn best mensen (ook pensions) die ervaring hebben met waakhonden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 11:08

thanks voor de reacties, ik heb inmiddels prachtig neonroze gips :roll:
kreeg er ook nog fijn een voorraad fraxiparine bij ivm ooit eens trombosebeen gehad ,

schoonzusje komt rondje doen dalijk, die kent hem vanaf pup en is bekend met zijn huidige halsband, hij was vanmorgen ook erg braaf(die 20 meter die ik heb gedaan voor ik naar de huisarts ging, vriendje had hem al gedaan vanmorgen heel vroeg) nog nooit zo braaf gevolgd als vandaag, moest hem aansporen om de focus van mij af te krijgen zodat hij ging piesen (schatje is het toch he)

ik ga idd even kijken aan wie ik hem allemaal kan uitbesteden , volgende week zouden we 's woensdags naar zijn logeeradres brengen tot de maandag er op, dat word nu misschien maandag al , en dan blijf ik gewoon thuis ipv festivallen. maar dan hoef ik alleen nog voor morgenmiddag even iemand te regelen, de na het eten rondjes + 's avonds laat en 's morgens vroeg dingetjes kan mijn vriend doen.
en dan kijk ik na die week "vakantie"wel even hoe het gaat , of dat ie misschien iets langer bij het logeeradres moet blijven(clubgenootjes idd)
vanmorgen was even stress "en hoe moet dat nou met etc. "

Duhelo, voor vanmorgen had ik idd gezegd "rolstoel, nee joh, dat word helemala niks" maar na vanmorgen denk ik dat dat nog een idee zou kunnen zijn ook :=
beestje lig nu onder mijn been te slapen en is zo voorzichtjes en op mij gefocussed, bizar voor deze stuiterbal :+
want idd, wat chocobroodje zegt, als ik er de boel stukloop, dan zijn we verder van huis...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:02

Oei wat is er precies kapot? Neem hoge dosis vitamine C (die lekkere zure :))) zo help je het genees proces iig. Beterschap en hopelijk ben je er gauw vanaf!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 12:24

ben even de naam kwijt van het botje, maar het is het middenvoetsbeentje wat aan de hiel vast zit vanuit je kleine teen zeg maar (wat een geweldige omschrijving weer :+ ) mt5 oid?
daar zit dus ook de hef pees aan vast en daar zit dus gruwelijk veel beweging op want alles wat je met je voet doet kwa lopen en bewegen, daar mee trekt die pees ook aan dat botje.
ik kijk net in ieder geval op de afspraak print out...12 september...das dus meer dan 4 weken -O- extra lang omdta ie dwars door is ipv mooi schuin zodat je een groot hechtingsoppervlak hebt...
bummer

edit: en bizar trouwens wat een pijn je kan hebben van zo een klein trut botje...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:35

Je bent wel hip met roze hihi. Maar wat zie zeg, zeker ook met de warmte

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 12:40

lol, de huisarts had een rose polo aan, toen de gipsmeester vroeg of ik een kleurtje wilde dacht ik
"doe mij die maar dan" :+
zit nu braaf binnen in de schaduw met het pootje omhoog :P

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:45

De metatarsale 5 is dat :j
Ben je wel mooi klaar mee, zeker met dit weer

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:46

He bah, wat naar TS! Vooral om met zn tweeën tegelijkertijd in de lappenmand te zitten.
Hopelijk kan er een oplossing voor jullie hond gevonden worden.

Beterschap!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:08

jeuj, goed onthouden :D
thanks voor de reacties, hondje komt goed, morgen komt schoonzusje weer voor het middagrondje en met het weer wat ze aangeven word dat geen lang rondje :+
en zelf, op de bank, pootje omhoog en gaan

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:04

Dat klinkt allemaal een stuk verstandiger :+ Maar wel vervelend dat je meteen 4+ weken kwijt bent... Beterschap en 1 (klein) voordeel heb je dan weer wel: Je mag lekker rustig aan doen met dit belachelijk hete weer :))

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:10

Maar heb je loopgips of moet je rond huppelen op krukken?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 16:53

Loop, maar de eerste twee weken ook krukken... Daarna naar 1 opbouwen... komt door welk botje het is en hoe die gebroken is... Diagonaal heeft een mooi hechtingsoppervlak, maar ik moest natuurlijk weer dwars doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 08:25

En van krukken krijg je spierpijn.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:26

Sonja_vR schreef:
En van krukken krijg je spierpijn.

En blaren. :(:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 09:21

Ik hrb gelukkig krukken met goeie handvaten. Dat scheelt een stuk :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 14:53

en als je op krukken loopt, niet achterom kijken om iets tegen iemand te zeggen tijdens het lopen :n
dan sta je gegarandeerd verkeerd op je gips pootje := auw