Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
itsmi schreef:Dat ligt eraan. Ben ik erg ziek aan het eind en zit ik echt te "wachten" op de dood, ja dan zou ik het zeker wel willen weten. Net als de docu over de nachtvlinder. Zij was ook erg ziek. Besloot dan wel over te gaan op euthanasie, maar alsnog wist zij van te voren wanneer ze zou overlijden. De dag van te voren nog een feestje om afscheid te nemen van iedereen, en de dag erna heerlijk kunnen uitrusten en verlost zijn van de pijnen. Ja dat lijkt me op zich een fijne gedachte als je zo ziek bent, te weten wanneer je zal overlijden.
Als ik gezond zou blijven is het misschien toch een ander verhaal. Dan zijn er nog teveel dingen die je wil doen en snap je niet dat je al moet gaan..
Mijn moeder, nu 53, heeft niet dat ze nog een hele lijst van dingen af moet werken voor ze dood gaat, ze heeft een prima leven gehad. Ze heeft geweldig leuk werk gehad, gelukkig getrouwd, 2 kinderen waar ze heel trots op is, die volwassen zijn en waar het wel goed mee komt (in vergelijking toen ze de eerste keer kanker had, toen waren we 11 en 12). Dus ze heeft er 'vrede' mee. Maartje1990 schreef:Ik denk dat je beter kunt zeggen, dat het fijn is dat je weet wanneer de pijn ophoudt. Mijn moeder wilt waarschijnlijk ook euthenasie gaan doen, tegen die tijd. Maar om de pijn te laten ophouden, om de lijdensweg te voorkomen.

.