Ik ben er sinds een weekje achter dat ik lactose intolerant ben.
Net als jou ben ik naar het ziekenhuis geweest en heb ik een H2ademtest gedaan. De uitslag was 50/50. Omdat ik die morgen niet naar de toilet ben geweest en de uitslag niet 100% was gingen ze er van uit dat ik het niet heb. Ze waren daar zeker van. Maar de dag na het onderzoek verging ik van de pijn en was mijn buik een balon. Ik kon amper lopen en heb een week krom geleeft door de pijn. Het was een hel! Maar de dokters waren er zeker van dat ik het niet had. Bovendien heb ik last van verstopping.
Ongeveer 3,5 maand terug ben ik zelf gaan testen. Ik ben gluten en lactose vrij gaan eten. Vorige week had ik perongeluk lactose in genomen. Het zat in een drankje voor de darmen. Was helemaal vergeten het etiket te lezen omdat dit een medicijn is. Ik had hem al een half jaar niet ingenomen. Kreeg er enorm buikpijn van en een mega dikke buik. Ik had eerst niet door dat het van het drankje kwam. 3 dagen later nam ik het drankje weer en was het weer mis. Toen het etiket gelezen. Er stond op dat er lactose in zat en dat als je lactose intolerant bent dit niet in mag nemen. Later die week koekjes gehad waar mogelijk melk bestanden in zat. En weer was het mis. Weer een heftige reactie erop. Voor mij is het duidelijk! De gluten moet ik ook nog testen maar mijn buik moet eerst weer wat normaal zijn.
Ben ook van plan de HA te bellen en naar een dietist te gaan.