Hondenbeet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paardjuh

Hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 22:34

Hay,

Ik ben bijna 2 weken geleden gebeten door onze eigen hond nadat hij bij zijn buurvrouw op visite wou die loops was.

Ik ben toen gelijk naar de huisarts geweest die had me gehecht, tetanusspuit gegeven en antibiotica 3x daags.
De volgende dag werd de pijn erger, bleek er een onstekening in te zitten, hebben ze de hechtingen er weer uitgehaald en de wond weer open gemaakt en de dosis antibiotica verhoogd, helaas werd ik toen alleen maar zieker en van vrijdag op zaterdag zo erg dat mijn man de huisartsenpost heeft gebeld.
Ik was/ben allergisch voor de antibiotica.

Maandags na de huisarts geweest en zag er allemaal goed uit, maar ik heb nog steeds weinig tot geen gevoel in me wijsvinger/middelvinger.
Ze zitten nog steeds vol met vocht. en me litteken/wond begint hard te worden.
Nu weet ik niet wat normaal is,
vooral me middelvinger doet zeer als je hem buigt of onverwachts moet strekken om iets te pakken, trekt door de hele arm/hand.
Hier kreeg ik vorige week niet echt duidelijk antwoord op.

Weet iemand hoelang vocht in de vingers mag/kan blijven?
Kunnen ze als ze fotos maken meer te weten komen over eventueel schade?

Ik heb van me vingers meer last als de wond.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:44

Ik ben ook al een aantal keren gebeten door verschillende beesten (weet het steek je vingers niet tussen vechtende dieren, maar ik heb dikke oren wat dat betreft).
Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat alle keren toch na een week vaak de zwelling geslonken was en het gevoel al grotendeels terug was.
Na 2 weken nog zwelling ... met een dikke ontsteking ... ik weet het niet lijkt me niet helemaal goed.
Zou zeker er nog eens er achteraan bellen.

Door middel van foto's kunnen ze breuken ed vinden.
In theorie is het zo dat als je de ledematen alles gewoon kan buigen/gebruiken zouden er geen breuken in moeten zitten, al wijst de praktijk vaak anders uit.

Als jij niet zeker bent en er geen goed gevoel bij hebt en jij geen antwoorden op jou vragen krijgt zou ik zeker een second opinion vragen.

paardjuh

Re: Hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 23:05

Heb geen onsteking, maar echt last van de vocht in me vingers, zal morgen is bellen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:09

Is het het vocht waar je last van hebt of zijn het je spieren?
Ik zou nog eens naar de huisarts gaan en evt een doorverwijzing vragen als hij je geen duidelijk antwoord kan geven.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:31

In de op staat dat je er een ontsteking in had/hebt toch ??
Ik bedoelde meer dat een ontsteking of die nu over is of niet invloed heeft op de genezing.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:52

Ik zou hier niet mee wachten TS! Inderdaad morgen gelijk bellen!

Ik ben 6 jaar geleden gebeten door een hond en heb hier blijvend letsel aan overgehouden! Je niet laten afschepen bij de dokter hoor! Net zolang "zeuren" totdat er duidelijkheid is! Dat is namelijk mijn fout geweest. Constant afgescheept. "Gaat wel weer over", "Kijk nog maar een tijdje aan"... En nu zit ik er m'n leven lang mee!

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 07:04

Ja, dat was toen het gehecht was, maar zag het weekend er al stuk beter uit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:15

Wat natasja ook zegt; je kunt er best blijvend letsel aan over houden.
Zou ik ook bang voor zijn als ik je hoor over een infectie en 2 weken later nog pijn die door je arm trekt...?
Ik vind het griezelig, zou me niet weg laten sturen maar gewoon een verwijsbrief eisen, je moet je hele leven nog met die handen werken.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 09:38

Klopt, ben bij de huisarts geweest.
Krijg nu litteken zalf, hij heeft verschillende testen gedaan met de hand en de vraag is of het gevoel weer komt in de middelvinger. de wijsvinger kwam wel weer.
Maar het verdovende gevoel kon nog wel ff blijven (net als je verdoofd bent bij de tandarts) half jaar/jaar.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:53

Ik ben een aantal jaar terug behoorlijk gebeten door een hond, het herstel heeft bij mij ook heel lang geduurd. Het litteken was bij mij ook dik en pijnlijk, maar veel masseren en insmeren bevorderd de doorbloeding, mits het natuurlijk al dicht is. Nu een aantal jaar later mis ik nog steeds gevoel in een stukje been..
Het lastige is met dit soort wonden dat je pas na een lange tijd kan zien hoe het geneest.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:57

je zenuwen zijn vermoedelijk beschadigd,dat herstelt wel maar kan welk 6 maanden duren.
Niet verstandig om het te hechten,of ze hadden er een drain in moeten doen.Bijtwonden worden als het even kan liever niet gehecht.Maar soms moet je natuurlijk wel.
Wat voor AB heb je geslikt?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:50

Er zijn fysiotherapeuten die zich compleet toeleggen op handen (hand.therapeuten).

Die hebben weet van allerlei middelen (van cure tape tot coban tot ultra kort geluid tot - ja heus - bewegen in de macaroni tot inpakken in neopreen) en daarmee kun je vaak het herstel bespoedigen.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:56

Ik ben al zo vaak gebeten door honden. Vaak mijn eigen omdat ik natuurlijk er tussen spring bij vechten. Dommer kan je niet wezen. XD
Een tetanus spuit moet je sowieso dat is goed gegaan. Maar waarom hebben ze je wonden helemaal dicht gemaakt? Dat is toch logisch dat de troep er dan toch niet uit kan, gaat ontsteken, en pijn gaat doen.. Ik kies er altijd voor het niet te laten hechten, tenzij het zo extreem is dat ik anders een misvorming op mijn huid krijg. Een litteken is mij vaak een snars. Haha.
Vocht blijft bij mij vaak een week zitten. Daarna is het echt weg.
De laatste keer ben ik gebeten in mijn hand en pols en daarbij heb ik ook een week geen gevoel gehad in enkele van mijn vingers. Daar zat ook vocht in en de vingers tintelde. Die vingers waren ook veel dikker. Ik beweeg mijn vingers toch het liefst altijd zoveel mogelijk. Zo blijven je spieren en pezen toch iest soepeler en kan je lichaam het vocht wat sneller afvoeren als dat het na mijn idee altijd stil blijft zitten. Op de wondjes heb ik altijd van dat gaas achtige tape om het toch iets bij elkaar te houden maar toch open.
Zolang het niet blauw of zwart word laat ik het vaak geworden.