Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ulyse schreef:Ik denk als je ouders spreekt die geboren zijn in 1950/1960 dat ze niets begrijpen van de twijfel die je als ouder kunt hebben. In die tijd kregen kinderen Polio, gingen dood aan kinkhoest of kregen difterie. Dat moet toch afschuwelijk geweest zijn, die machteloosheid.
Wiesje schreef:Ik snap ouders die niet enten nooit zo heel goed.
Ik denk dat juist door WEL te enten er veel ziekten naar de achtergrond zijn verdwenen en dat het hierdoor lijkt dat enten overbodig zou zijn.
Ik zie mijn kinderen liever niet of zo min mogelijk ziek (als je baby een nacht in het ziekenhuis heeft doorgebracht omdat het doodziek is weet je waarover je het hebt) en dus kies ik ervoor om het risico hierop te beperken. Door wel te enten dus.
En de momenten dat je baby zo'n enting krijgt, tja dat vind ik ook rot zo'n spuit in dat beentje. Maar dat overleefd hij wel
Citaat:waarom zou ik in een gezond lijfje, die voldoende antistoffen via borstvoeding binnenkrijgt "troep" in gaan spuiten tegen een aantal redelijk ziektes die al lange tijd niet voorkomen of die eigenlijk heel onschuldig zijn.
benangelique schreef:Ook mijn kind heeft doodziek in het ziekenhuis gelegen. . Met het rs virus. En daar wordt niet tegen geënt terwijl er wel veel kinderen erg ziek van worden en er zelfs aan overlijden.