Spieren op slot zetten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sponygek

Spieren op slot zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 10:08

Had geen idee hoe ik dit topic moest noemen, maar zoiets lijkt me oke. :j

Ik heb altijd al een beetje last gehad van (ik denk) mijn spieren, vroeger als ik trampoline ging springen kreeg ik soms na een tijdje een helse pijn in mijn voet. Na een tijdje zulke lasten niet meer gehad, maar nu is het volledig terug. Op vakantie gingen in mijn zwembad mijn tenen over elkaar, tenminste zo voelde het, maar zo zag het er niet uit. Als ik mijn tenen bewoog deed het pijn, even later was het over. Ik ben gewoon weer verder gaan zwemmen, maar toen (1min later) had ik het weer. Toen ben ik wel het zwembad uit gegaan. In de zee de volgende dag was dit ook.

Nu ben ik inmiddels weer een paar weekjes thuis, en stopte dit gedoe-tje ondertussen, maar gister begon het weer, en dit keer nog erger. Ik kreeg het eerst in mijn bovenrug daarna in mijn bovenbeen en weer daarna mijn tenen. Dit gebeurde toen ik gewoon rustig zat/lag

Ik denk zelf dat het iets met mijn spieren is, maar ik ben geen dokter en heb daar weinig verstand van, dus trek niet zomaar conclusie's. Misschien iemand anders die weet wat dit is of zelf ook dit probleem heeft (gehad)? Ga ook niet zomaar naar de huisarts ivm het dadelijk iets gewoons is.

setteke

Re: Spieren op slot zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:10

Is het niet gewoon kramp? Dan kan je het beste een stukje lopen tot je spieren weer ontspannen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:12

Ik zou hiervoor zeker wel naar de dokter gaan! Dat met je tenen klinkt als kramp (heb ik ook wel eens gehad) maar dat je het zo regelmatig hebt, en op verschillende plekken, ja, daar zou ik zeker even met een dokter over praten. Je kunt beter 10 keer te vaak gaan dan 1 keer te weinig. En een dokter (als het een goede is) zal je rustig kunnen uitleggen en eventueel naar een oorzaak zoeken. Misschien heeft het wel met je dieet te maken en is het zo opgelost.

Niet mee doorlopen. Hup, naar de dokter!

Sponygek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 10:15

Oke, is goed, ik overleg even met mijn moeder voor een datum en dan maken we een afspraak.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:19

Dat is wel het meest verstandige. Als het dan niets blijkt, dan weet je dat ook weer en voel je je wat geruster.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:30

Ik heb ook altijd kramp in m'n tenen als ik ga zwemmen. Soms ook als ik gewoon rustig in bed lig. Dan voelt het inderdaad alsof m'n tenen over elkaar gaan, terwijl dit niet zo is. Het schijnt dat bananen eten helpt (vanwege het magnesium). Het proberen waard?

Sponygek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 10:40

Heb helaas geen bananen in huis, maar dat kan ik nog wel een keer proberen ja.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:09

Ik ddenk ook aan magnesium. Trampolinespringen en zwemmen doen de meeste mensen niet elke dag - en dan raken de magnesium reserves in je spieren op.

Voor andere mensen geldt, dat ze aan het einde van de dag stijve schouderspieren hebben, of hoofdpijn van het type "strak petje op".

In noten zit veel magnesium, gewoon een voedingssupplement bijslikken kan ook.
Helpt dat niet, kun je altijd nog naar de huisarts (die controleert zelden op magnesium).