Droomduiding, wie helpt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Droomduiding, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 08:58

Wie zou mij even willen helpen met het analyseren van mijn droom? Voor jezelf zie je het toch minder scherp.

Hier komt ie:
Citaat:
Ik was met mijn zoontje, die geen baby was maar een jongen van een jaar of tien, in een gang naast een glijbaan. De gang was niet 'aangekleed', gewoon bakstenen en een soort rubbermatten oid op de grond, dus primitief en een beetje grauwig. De glijbaan naast ons was zo'n brede glijbaan als je bij zwembaden wel eens ziet, breed en steil waar veel mensen elkaar naar beneden kunnen roetsjen, maar de glijbaan was felgeel ipv blauw zoals in het zwembad. Mijn zoontje zeurde om eraf te mogen en ik gaf toe.
Hij rende al weg en ik liep rustig verder om de hoek van de glijbaan.
Daar was gras, een soort recreatiedomein.
Toen zag ik dat bovenaan de glijbaan allemaal bijen vlogen, ik was bang dat hij gestoken zou worden maar hij was er al bijna. Ineens was mijn vriend er (dus de papa) en die trok een sprint naar daar. Ineens waren de glijbaan en mijn zoontje verdwenen (het gele van de glijbaan was plat) en was mijn vriend bezig om een zwartleren reiskoffer van me te redden van de bijen. De bijen vielen aan en mijn vriend sloeg ze weg. De reiskoffer barste open en er vlogen allemaal felroze onderbroeken met een rode taillebandje uit ( :') ) en door de wind waaiden die overal. Ik rende ernaar toe om de onderbroeken te gaan vangen ( 8)7 ) en er kwam ook een bij naar mij. Ik wapperde die weg maar bedacht me dat ze door de wapperbeweging alleen maar aangetrokken werden om aan te vallen. Met enkele onderbroeken in mijn hand rende ik terug naar het grasveld waar de bijen niet zouden volgen. Mijn vriend kwam ook terug gerend maar zat wel onder de bijensteken.

Geryon

Re: Droomduiding, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:59

En waar is het zoontje gebleven? _O- _O-

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:03

Ik vroeg me hetzelfde af als Geryon :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 16:43

Zoals het in dromen gaat, in het niks opgelost en vroeg het me ook totaal niet af in mijn droom :+

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:51

Glijbaan
Ga je in je droom van de glijbaan af, dan staat dit voor instabiliteit in je leven. Je bent je grip op een situatie of relatie kwijt.

Bij
Een fijne droom over een bij betekent dat je goed georganiseerd bent en dat je succes zult hebben in een project.
Droom je dat je gestoken wordt door een bij, dan heb je last van een groep mensen in je echte leven.

Koffer
Een koffer staat in je droom voor een reis.

Raakte je een koffer kwijt in je droom, dan staat dit voor het kwijtraken van je avontuurlijke kant.

Als je koffer beschadigd raakt in je droom, dan geeft dit aan dat het niet erg is als je af en toe tegenvallers of vervelende dingen meemaakt. Je maakt tenminste dingen mee en ook vervelende dingen vormen je tot wie je bent.

Ondergoed
Droom je dat je in je ondergoed staat, vooral in een publieke ruimte, dan voel je je kwetsbaar tegenover anderen. Je kunt ontdekt zijn in een genante situatie.

Als iemand anders in je droom alleen maar ondergoed droeg, dan ontdek je een vriend of familielid in een genante situatie die moeilijk weg te redeneren is.

Wanneer je als vrouw droomt dat je mannenondergoed draagt, dan maak je je zorgen of je wel bij je partner past.

Bron: www.grotebeer.net

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:00

Die verklaringen van objecten/thema's zeggen mij helemaal niets. Kan je het zelf niet herleiden? Bij mij is 75% duidelijk te herleiden. Iets wat ik op tv heb gezien, wat ik heb gelezen, waar ik over na heb gedacht, wat ik heb gedaan of graag wil doen, etc. Ik merk dat tv bij mij een grote rol speelt. Blijkbaar hebben beelden veel impact op mij en moet ik daar 's nachts veel van verwerken. Slechts een enkele keer kan ik er niets van maken.

Gaan jullie op vakantie? Maak je je zorgen om iets? De bijen hoeven niet direct voor bijen of een groep mensen te staan, maar kunnen ook gewoon een willekeurig vorm van dreiging zijn, waar je dus zelf bijen voor hebt 'gekozen'. En het wegvliegende ondergoed (willen pakken, maar bijna niet mogelijk en tevens dreiging van bijenaanval) zou kunnen staan voor een dilemma of angst. Maar dat hoeft ook weer niet per se zo te zijn. Zo ben ik vaak op de vlucht in mijn droom. Ik word nooit gepakt of gevonden, maar het geeft me wel een enorm angstig, opgejaagd en rusteloos gevoel, terwijl ik daar geen verklaring voor heb en ik dat bij bewustzijn niet voel. :P Ik ben ook veel praktischer en vindingrijker in mijn droom dan in het echt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 17:12

Nou ja, wat ik er zelf van bakte:
de gang staat voor een overgangsfase in je leven. In mijn geval is de gang niet afgewerkt, dus ik heb blijkbaar het gevoel dat ik niet klaar ben voor die overgang, de overgang stoort me.
De glijbaan zou ik idd denken aan een snelle overgang ook. Ik ben er een beetje bang voor, maar ik laat mijn zoon wel gaan. (ik kan er even niet aan uit welke rol mijn zoon inneemt, dat is nu nl. nog een baby en in de droom een grote jongen richting puberteit.) Hij neemt de korte weg naar de glijbaan, wil dus snel naar die overgang, ik pak zelf de lange weg.
Om de bocht ontdek ik dat recreatieterrein met gras > een veilige rustplaats waar ik me kan ontspannen.
Maar dan moet ik mijn zoon gaan redden van de bijen (dat die voor dreiging van iets staan neem ik even van jullie over). De papa rent naar daar om hem te redden maar dan is hij ineens verdwenen (weet ik even niet). Hij moet dan mijn reiskoffer redden. Ik kan me wel vinden in die verklaring om bang te zijn om mijn avontuurlijke, wilde kant kwijt te raken; maar aangezien mijn vriend irl veel behoudender is dan ik vraag ik me af waarom hij mijn koffer gaat redden :P Hij wordt dan echt aangevallen door de bijen. (Angst dat de dreiging reeel is?) In mijn droom maak ik me finaal niet druk om mijn vriend maar ga ik die koffer halen.
Dan vallen er onderbroeken uit, in een opvallende kleur :+ > bang dat er intieme spraakmakende aangelegenheden in de openbaarheid komen die ik tot dusver heb kunnen verbergen voor de buitenwereld? Ik probeer die te pakken (terug te verbergen?) maar het is tevergeefs. Het heeft als effect dat de bijen mij ook gaan aanvallen (dreiging die reeel wordt, of misschien ben ik bang voor roddel oid?)
Ik kom terug gerend naar het grasland en mijn vriend ook, maar hij is meer gehavend dan ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:19

LZP -> MW

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:19

Is je zoontje je eerste kindje? Dat is natuurlijk een grote verandering in je leven. Je zoontje gaat zich in snel tempo ontwikkelen en misschien dat jij daar onbewust graag wat langer over wil doen, genieten van de babytijd. Stukje met de bijen en je vriend, geen idee

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 19:19

Mijn zoon is mijn derde, wel mijn laatste, dus ik zie hem niet graag snel groot worden :o :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:01

Daar zat ik ook meteen aan te denken, dat het gewoon een droom is over de angst van het opgroeien van je laatste. Dat blijft natuurlijk altijd je baby :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 20:04

Eerst dacht ik daar ook aan maar ik heb zelf het gevoel dat het wellicht meer relatiegericht is. Ik vond het zo opvallend dat mijn vriend en ik in mijn droom volkomen langs elkaar heen dingen aan het doen waren, dat ik in mijn droom ook helemaal niet hem van de bijen af ging helpen maar voor die stomme reiskoffer met onderbroeken ging :+ en zelfs veilig terug op het gras was er geen enkele interactie. Ik heb het idee dat mijn zoon in mijn droom een meer symbolische functie heeft (maar krijg het niet geduid).
Volgens de traditionele droomduiding is een kind het kind in jezelf of een verlangen naar vrij zijn van verantwoordelijkheden, conventies, doen zoals het hoort. Maar waarom dan tien jaar ouder en van een glijbaan af?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:09

misschien heb je het gevoel dat je relatie aan het opgroeien is? Pubers laten hun ouders los, misschien laten jullie elkaar/de relatie los?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:28

Urielle schreef:
Ik was met mijn zoontje, die geen baby was maar een jongen van een jaar of tien, in een gang naast een glijbaan. De gang was niet 'aangekleed', gewoon bakstenen en een soort rubbermatten oid op de grond, dus primitief en een beetje grauwig. De glijbaan naast ons was zo'n brede glijbaan als je bij zwembaden wel eens ziet, breed en steil waar veel mensen elkaar naar beneden kunnen roetsjen, maar de glijbaan was felgeel ipv blauw zoals in het zwembad. Mijn zoontje zeurde om eraf te mogen en ik gaf toe.
Hij rende al weg en ik liep rustig verder om de hoek van de glijbaan.
Daar was gras, een soort recreatiedomein.
Toen zag ik dat bovenaan de glijbaan allemaal bijen vlogen, ik was bang dat hij gestoken zou worden maar hij was er al bijna. Ineens was mijn vriend er (dus de papa) en die trok een sprint naar daar. Ineens waren de glijbaan en mijn zoontje verdwenen (het gele van de glijbaan was plat) en was mijn vriend bezig om een zwartleren reiskoffer van me te redden van de bijen. De bijen vielen aan en mijn vriend sloeg ze weg. De reiskoffer barste open en er vlogen allemaal felroze onderbroeken met een rode taillebandje uit ( :') ) en door de wind waaiden die overal. Ik rende ernaar toe om de onderbroeken te gaan vangen ( 8)7 ) en er kwam ook een bij naar mij. Ik wapperde die weg maar bedacht me dat ze door de wapperbeweging alleen maar aangetrokken werden om aan te vallen. Met enkele onderbroeken in mijn hand rende ik terug naar het grasveld waar de bijen niet zouden volgen. Mijn vriend kwam ook terug gerend maar zat wel onder de bijensteken.

Ja, heerlijk, die bokkesprongen van je dromen... Al is het in je droom niet altijd even feestelijk.

Ooit las ik het boek "het spel van onze dromen" van Ann Faraday.
Zij pleit voor 3 achtereenvolgende manieren van kijken.
Begin met "dagresten". Zijn hier elementen van dat je naar de speeltuin was, dat er een koffer openviel, heb je een reclame voor onderbroeken gezien, en: hoe is het feitelijk gesteld met je eigen gang...? etc.etc.

Ga daarna associeren. Zoals bijen: wat zijn dat voor jou...? Vliegende engerds of toch vooral honinglevenciers..?
Wat voel je bij kleuren zoals zwart en geel...? (De glijbaan, de reiskoffer - en de bijen...?)
Hoe is dat 'patroon' voor jou: dat je weet, dat op het grasveld geen bijen zullen komen, zodat je beter naar dat grasveld kunt gaan dan kunt wapperen...? Voelt dat somehow bekend...?
Idem, dat jij bezorgd bent voor jullie zoontje, dat pappa aan komt rennen, maar dat pappa 'onder de steken' komt te zitten...?

En als 3e optie kun je je voorstellen, dat jij bijv. je zoontje bent, die heel graag van die brede glijbaan af wil. Hoe voelt dat...?
of stel je voor, dat (... :j ...) jij de grauwe gang bent naast die glijbaan. Die glijbaan krijgt alle aandacht - de grauwe gang niet...
of leef je in in de rol van pappa: opeens kom je in actie om je zoontje te beschermen, hindernissen (zoals de openvallende koffer) neem je voor lief en jij krijgt de steken,
etc.