rugklachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

evita13

rugklachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 18:36

heey,

ik heb sinds een maand of 3 al ondertussen flinke rugpijn voor mijn gevoel zijn het me spieren in me rug , maar ik durf niet naar de huisarts.....
ik heb het iedee dat ik constand me rug corrigeer waardoor ik heel moe word en savonds verga van de rug pijn (ik word ook niet ongesteld miss heeft het daar mee te maken )

ik hoop dat iemand weet wat ik kan doen zonder naar de huisarts te gaan ..

xx

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:38

Je hebt 2 opties: 1, niet naar de huisarts gaan en blijven verhippen van de pijn en met een beetje pech er iets chronisch aan overhouden. Daar ben je wat jong voor.
optie 2: niet miepen en gewoon naar de huisarts. Die is daar voor. En opeten mag-ie je niet ;)

evita13

Re: rugklachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 18:39

maar het rare is ik heb geen iedee waardoor het komt als ik de oorzaak weet weet ik wat ik moet doen .
het voelt als spieren die ik aan span zonder dat ik het door heb

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:19

Als het in je onderrug is, dan is er doorgaans sprake van spanning en dat is niet ernstig maar wel heel vervelend. Zaak is dan om de spanning weg te nemen (stress, verkeerde houding, etc.). Tussen de schouderbladen en de nek heeft het vaak ook te maken met spanning (stress). Meestal is dit in combinatie met hoofdpijn. Het lijkt me hoe dan ook verstandig om naar de huisarts te gaan, want vanaf een beeldscherm kan men weinig. Bovendien geeft Google vaak de engste mogelijkheden op en dat is in veel gevallen helemaal niet van toepassing. Over het algemeen zijn rugklachten een teken van stress/spanning.
Je zegt dat je ook niet ongesteld wordt. Een zwangerschapstest zou ook nog tot de mogelijkheden kunnen behoren (je weet tenslotte maar nooit), daar een enkeling dan ook last van haar rug kan hebben. ;)

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 20:21

haha nou zwanger kan ik niet zijn haha nog nooit gedaan dus dat lukt niet . stress zou wel goed kunnen het is me onder rug ..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:27

Kijk, dan is dat in ieder geval al uitgesloten! :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:30

Naar de fysio?

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 20:35

naar de fysio moet je toch meestal doorverwijzingen hebben van huisarts ? meestal namelijk wel .

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:48

Fysio is direct toegankelijk wat inhoudt dat je geen verwijzing nodig hebt van de huisarts
Dus dat zou je ook kunnen doen.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 22:27

zou masseur ook helpen haha ?

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 00:51

kun je ook proberen, maar de kans op succes is bij een fysio aanzienlijk groter

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:23

naar de fysio ermee, die kan een eerlijk oordeel fellen en als die het niet vertrouwt een foto laten maken, want je kan er immers niet inkijken, stress maakt de pijn misschien erger, maar de oorzaak is meestal toch wat anders, dat kan een fysio je goed uitleggen

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:25

Wat heb je tegen de huisarts? Daarvoor zit die beste man/vrouw daar.

Doorlopen met pijn is handig.... >;)

Fysio of masseur kan je zo heen zonder verwijzing.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:49

bontebonte schreef:
heey,

ik heb sinds een maand of 3 al ondertussen flinke rugpijn voor mijn gevoel zijn het me spieren in me rug , maar ik durf niet naar de huisarts.....

Hey Bontebonte,
bedenk, dat je spieren zich altijd spannen, als je pijn hebt. Dat is een reflex.
Dus ik geloof grif, dat je rugspieren inmiddels erg gespannen zijn...!

Rot, dat je niet naar de huisarts durft! In principe: je hoort met je arts een vertrouwens relatie te hebben.

Maar aan de andere kant: mijn ervaring is, dat de meeste westers opgeleide artsen vooral leren denken "als internisten" en zoiets "mechanisch" als een rug, daar hebben ze weinig kaas van gegeten.

Gelukkig zijn er ook deskundigen, die daar wel verstand van hebben.
Je kunt naar bijv. een orthomanuele arts: die kijkt, of al je wervels nog netjes op hun plek staan en alle onderlinge gewrichtjes goed kunnen bewegen.
Een chiropractor doet ongeveer hetzelfde en kan ook je spieren beoordelen en oefeningen geven.
En een fysio kan soms ook manuele therapie geven (wervels recht zetten - en alle gewrichtjes weer goed laten functioneren) en kan masseren en oefeningen geven.
Alle 3 deze hulpverleners zijn zonder toestemming van de huisarts toegankelijk.

bontebonte schreef:
ik heb het iedee dat ik constand me rug corrigeer waardoor ik heel moe word en savonds verga van de rug pijn (ik word ook niet ongesteld miss heeft het daar mee te maken )

Dat kan. Je hebt in je lichaam "houdingsspieren" en "bewegingsspieren".
Je houdingsspieren kunne je meestal moeiteloos uren en urenlang overeind houden - daar zijn ze voor, zonder moe te worden of pijn te doen.
En soms is een houdingsspier uitgeschakeld (om wat voor reden dan ook).
Dan nemen je bewegingsspieren het over - maar die zijn daar niet voor gebouwd, en gaan zeer doen na verloop van tijd. En dan ga je het proberen via een andere bewegingsspier (die na een poosje ook zeer gaat doen) - enzovoorts.

En idd: onder invloed van "stress" en dus: onder invloed van pijn kan je menstruatie uitblijven.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:54

Naar de huisarts gaan..

Ik loop al 2,5 jaar met enorme rugklachten, dat het zich uit in het uitvallen van mijn onderbenen..
Heb al zoveel onderzoeken, fysio gehad..

Ga nu met een revalidatiearts aan de slag, en tot die tijd fysio (wat niet het helpt, maar goed we willen toch blijven proberen).

Bij mij zit het niet in de spieren, maar in de ruggewervel zelf..

Kijk er wel voor uit, loop je er te lang mee door, kan het wel anders uitpakken hoor