Bloedblaar door stiktof

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Bloedblaar door stiktof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 14:56

Gisteren is mijn kleine teen behandeld met stikstof. Ongeveer een uur later ontstond er een grote bloedblaar. Hij is echt donkerblauw, zo'n 2 cm lang en 1 cm hoog. Mijn teen is helemaal bedekt := Het is ook erg pijnlijk, heb vannacht bijna niet kunnen slapen (zit natuurlijk op een vervelende plek) en kan er ook niet goed op lopen (steun nu op mijn hiel). Heb al meerdere keren gekoeld, maar dat helpt alleen even voor de pijn (ik zit nu al de hele middag in een emmer water haha). Paracetamol en asperine helpen ook niet.
Heb daarom ook vanochtend naar de HAP gebeld om te vragen wat te doen (dit soort dingen heb je natuurlijk altijd in het weekend...).
Ze gaven aan dat ik de blaar zelf door mag prikken, maar dat de kans op infectie dan wel groot is. Dusja... dilemma! Ben ook niet zo'n held met dat soort dingen :+ Zijn er mensen die een soortgelijke ervaring hebben? Wat raden jullie aan? Doorprikken? Afwachten?
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 27-07-13 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

femkepien

Re: Bloedblaar door stiktof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:02

Ja! Ik heb het gehad, tussen mn pink en ringvinger 2 kleine wratjes wat een bloedaar werd. Ik kon niks meer. Ik heb het open laten prikken bij de ha ( 2 x ) er zat zoveel druk op dat het bloed er uit spoot. Maar je voelt er niks van! Ik heb er fotos van maar ben op vakantie dus iver een week sal ik ze posten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:04

Ik had ook een bloedblaar toen ik een wratje weg wilde branden met stikstof. Heb dat gewoon laten zitten, ondanks de pijn (ik weet het nog goed, gigantische steken erin). Na een tijdje gaat de pijn weg.
Bij mij bleef de blaar helemaal dicht, dus na een weekje (of 2) heb ik 'm zelf opengeknipt. Tot die tijd kon de huid eronder vast iets genezen. Heb er trouwens geen litteken aan overgehouden :)

Daarbij is mij altijd geleerd: bloedblaren ALTIJD dicht laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:04

Weet niet of je iets steriels hebt? Dan gewoon doen! Een bloedblaar kan heel pijn doen, als je het doorprikt,is het eruit en dan een pleister met ontsmetting zoals jodiun erop.

Xx

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:14

Gewoon een naald of pincet in een bak met water laten koken, afkoelen en open prikken.
Niet leuk maar even doorbijten, dan valt alles mee. ;)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:17

Naald warm laten worden en doorprikken ;)

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:19

Ik kon dat niet laten zitten, was erg groot. Dus bij dokter latrn doen, ik heb er nu eem andwr soort vel zitten

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 09:09

Bedankt allemaal ;) Ik ga het vanmiddag ook bij de HAP laten doen. Het ziet er nu zo raar uit, mijn moeder en zus die verpleegkundigen zijn durven het ook niet aan om het hier thuis te doen. Heb een hele nacht niet kunnen slapen en was misselijk van de pijn, dus ben het nu echt zat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:26

Ingrid_92 schreef:
Bedankt allemaal ;) Ik ga het vanmiddag ook bij de HAP laten doen. Het ziet er nu zo raar uit, mijn moeder en zus die verpleegkundigen zijn durven het ook niet aan om het hier thuis te doen. Heb een hele nacht niet kunnen slapen en was misselijk van de pijn, dus ben het nu echt zat...

Goede keus ts!
Succes :))

Xx

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 13:42

Dankje ;) Inmiddels weer terug. De bloedblaar is leeggezogen, zat toch nog ruim 1 cc vocht in. Verder ook het kapje en het vel eromheen weggeknipt en morgen moet ik weer terug.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 11:48

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die ook wel eens een bloedblaar weg hebben laten halen, want bij mij gaat het nog niet echt de goede kant op. Ik vraag me af of dat normaal is?

Zondag is de bloedblaar leeggezogen bij de HAP, de HA had ook het kapje eraf gehaald (normaal laten ze het zitten, maar in dit geval was het beter om het weg te halen volgens haar) en wat vel eromheen weggehaald. De volgende dag moest ik terugkomen bij mijn eigen huisarts. Nu is mijn eigen huisarts op vakantie, dus kreeg ik een vervanger. Helaas wel iemand die het nooit zo nauw neemt. Hij heeft het verband eraf gehaald, snel een blik op geworpen (nergens naar gevraagd) en opnieuw verbonden. Volgens hem zou 3 dagen verband eromheen wel voldoende moeten zijn en daarna desnoods nog een pleister.
Goed.. vandaag het verband eraf gehaald, maar het bloedt nog steeds als een rund en er zit gewoon een gat :? Pleister ging niet werken. Dusja... opnieuw verbonden en het bloed komt weer door het verband heen.
Gelijk maar weer gebeld naar de huisarts en kan vanmiddag weer langskomen. Wel bij dezelfde (meer vervangers zijn er niet). Was dit bij jullie ook zo (dat het lang duurde voor het dicht was)?
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 01-08-13 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:50

Gewoon doorprikken. Dan ben je er maar vanaf. Ik heb van de dierenarts gewoon naalden nog in de verpakking, gewoon een dunne naald. En daar prik ik ze mee door. Werkt prima.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:51

Oh grapje!

Idd vanmiddag teruggaan en gewoon eisen dat hij er goed naar kijkt en gewoon vragen stellen!
:(:)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:14

Ik zou opnieuw naar de huisarts gaan. :j En ook gewoon eerlijk zeggen dat je de gang van zaken de vorige keer niet fijn vond.