Beenspieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SienenIvo

Beenspieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 21:32

Haay Bokkers,

Ik heb zo'n last van mijn beenspieren!
Ik moet 5 kg afvallen en nou ben ik dus aan het lopen en doe ik beenspierenoefeningen,buikspieroefeningen en let ik natuurlijk op mijn eten! (ook al val ik af,na een tijdje als ik niets vettig heb gegeten weeg ik toch weer meer. Nog zo'n probleem.. Wat zou ik daar ook aan kunnen doen?
Mijn probleem is dat mijn beenspieren zo verschrikkelijk ''pijn'' doen. Net of mijn spier tekort is en als ik loop iedere keer een schok krijg. Wel ben ik vandaag 5 km gelopen en daar hebben we 40 minuten over gedaan. Om 21.00 uur ben ik ook nog een rondje gaan lopen (nog geen km),maar dat had ik misschien beter niet moeten doen.. Nou zit ik dus met het probleem dat ze echt verschrikkelijk pijn doen.. Morgen ga ik weer lopen en zondag ook. Ik kan dat niet afzeggen want dat is gewoon training. Wat zou ik daar aan kunnen doen? Zalf aansmeren ofzo? :)

Respect als je dit hebt kunnen lezen! :D

Alvast bedankt!

Groetjes Sien

zonnebloem18

Re: Beenspieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:43

Het is heel onverstandig zoveel van je lichaam te vragen.
Ik zou sowieso niet gaan lopen morgen om je spieren te laten herstellen, vaker als om de dag is zeer af te raden.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:46

spierpijn? misschien eerst een warming up voordat je gaat sporten :j

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 21:46

Hannapony schreef:
spierpijn? misschien eerst een warming up voordat je gaat sporten :j

Dat heb ik zeker gedaan!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 21:47

zonnebloem18 schreef:
Het is heel onverstandig zoveel van je lichaam te vragen.
Ik zou sowieso niet gaan lopen morgen om je spieren te laten herstellen, vaker als om de dag is zeer af te raden.

Maar als ik daar voor ook al eens zoveel heb gelopen moet mijn lichaam daar toch aan wennen na een tijdje?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:49

Pas maar op, als je een spier of peesblessure hebt mag je echt niet verder lopen. Afspraak of geen afspraak.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 21:50

sallandval schreef:
Pas maar op, als je een spier of peesblessure hebt mag je echt niet verder lopen. Afspraak of geen afspraak.

En hoe weet je dat precies? ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:52

waar heb je precies pijn en wat voor pijn? Door je hele spier heen of op één plek waar de spier aan het bot hecht (pees)?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 21:53

sallandval schreef:
waar heb je precies pijn en wat voor pijn? Door je hele spier heen of op één plek waar de spier aan het bot hecht (pees)?

Zo ver ik kan voelen alleen mijn spier. Ik weet het niet precies,maar ik denk eerlijk gezegd alleen mijn spier!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:55

Voel morgen maar even of het gaat. Als het echt niet gaat moet je gewoon afzeggen, als het niet gaat gaat het niet. Je hebt maar één lichaam!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 21:56

sallandval schreef:
Voel morgen maar even of het gaat. Als het echt niet gaat moet je gewoon afzeggen, als het niet gaat gaat het niet. Je hebt maar één lichaam!

Ik zal wel voelen ja! Als het dan echt niet gaat dan ga ik niet.. Het trekt zeg maar zo aan mijn spier! Iets warm er op leggen of juist niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:58

Moderatoropmerking:
Ik wil bij deze vragen op te letten bij dit topic dat het echt om de spierproblemen gaat van TS, en dat er niet onbewust richting het afvallen gegaan wordt. Dit omdat afval/dieettopics voor minderjarigen niet toegestaan zijn op Bokt, en het topic dan een slotje krijgt.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:08

SienenIvo schreef:
sallandval schreef:

Ik zal wel voelen ja! Als het dan echt niet gaat dan ga ik niet.. Het trekt zeg maar zo aan mijn spier! Iets warm er op leggen of juist niet?

Een hete douche zal wel helpen. En train je echt iedere dag? Ik zou, net als eerder geopperd, een dag (loop)rust nemen. Ik weet niet of je je trainingen opbouwt via een bepaald schema of zelf verzonnen hebt. Ga voor jezelf na of je niet te snel wil. Je lichaam moet ook aan de nieuwe situatie wennen.
Met wat voor een schoeisel loop je?

Spierpijn mag 1 a 2 dagen duren, max 3 dagen als de training heel intensief was.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 22:11

Bedankt voor je reactie!

Ik probeer wel iedere dag te lopen ja! Buikspieren etc. doe ik dan wel niet ieder dag! We hebben niet een bepaald schema gekregen. Gewoon dat we moeten afvallen en moeten lopen en etc. Ik loop met gewone schoenen. Ik denk dat we in de loop van de week toch voor echte loopschoenen ga kijken want ik heb ik last van mijn knieën. Spierpijn daar lijkt het niet op,maar misschien is het dat gewoon! Wat noem jij intensief?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:17

Iedere dag trainen is helemaal niet goed voor je, je hebt hersteltijd nodig.
Verder moet je netjes opbouwen, en niet zomaar ineens fanatiek gaan trainen.

Neem signalen van je lichaam serieus...!

JobR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:19

Als ik de manier van afvallen lees huiver ik meestal al, met vettig eten is niks mis zolang het maar goede vetten zijn. Deze zijn juist onmisbaar voor het lichaam het ligt alleen aan de inname (tijd /hoeveelheid)

Daarnaast waarom alleen buik/been oefeningen en veel cardio? Wist je dat hoe meer spierweefsel je hebt hoe meer vet je verbrand, en plaatselijk vet verbranden is en blijft onmogelijk. Bij een vrouw verdwijnt het vet op de buik/benen het laatst dus gewoon alles trainen!

Neem na een training iets met veel suiker: een banaan of appel, van die hartsnoepjes. Dit dient als energie voor je spieren en dit verbranden ze direct. Doe je dit niet dan verbranden ze de eiwitten die de spieren nodig hebben om te herstellen ( zo ontstaat een tekort aan eiwit/herstel = spierpijn)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 22:19

TurdusMerula schreef:
Iedere dag trainen is helemaal niet goed voor je, je hebt hersteltijd nodig.
Verder moet je netjes opbouwen, en niet zomaar ineens fanatiek gaan trainen.

Neem signalen van je lichaam serieus...!

Bedankt voor je reactie!

Wat bedoel je met netjes opbouwen?
Als ik 2 maanden aan een stuk 2 keer in de week 1 km loop?

Het 5 km lopen is nou echt voor 1 keer hoor! Verder begin ik nou met thuis lopen omdat ik echt moet afvallen en ik denk dat het daar ook door moet lukken!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:21

TS: spierpijn is niet erg. Maar zodra de spieren echt overbelast voelen of echt zeer pijnlijk zijn geef je lichaam dan rust.

Rust betekend niet dat je lichaam en conditie ineens flink achteruit zal gaan. Rust betekend in dit geval dat jouw lichaam de tijd krijgt om weer even te relaxen en te herstellen waardoor je daarna weer pijnvrij verder kunt waar je gebleven was.

Eet je genoeg koolhydraten? Het eten van koolhydraten na het sporten geeft je lichaam de energie die het nodig heeft om te herstellen van het sporten.
Bij een zeer koolhydraat arm dieet komt zeer lange en bijna ondraagelijke spierpijn namelijk vaak voor.

Luister naar je lichaam. Loop elke dag even een half uurtje in een relaxt tempo en eet gezond.
Dan ben je binnen no time weer pijnvrij aan het sporten.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 22:23

JobR schreef:
Als ik de manier van afvallen lees huiver ik meestal al, met vettig eten is niks mis zolang het maar goede vetten zijn. Deze zijn juist onmisbaar voor het lichaam het ligt alleen aan de inname (tijd /hoeveelheid)

Daarnaast waarom alleen buik/been oefeningen en veel cardio? Wist je dat hoe meer spierweefsel je hebt hoe meer vet je verbrand, en plaatselijk vet verbranden is en blijft onmogelijk. Bij een vrouw verdwijnt het vet op de buik/benen het laatst dus gewoon alles trainen!

Neem na een training iets met veel suiker: een banaan of appel, van die hartsnoepjes. Dit dient als energie voor je spieren en dit verbranden ze direct. Doe je dit niet dan verbranden ze de eiwitten die de spieren nodig hebben om te herstellen ( zo ontstaat een tekort aan eiwit/herstel = spierpijn)

Bedankt voor je reactie!

Met vettig bedoel ik friet enz natuurlijk! Ik let er wel op dat ik genoeg calorieën binnen heb op de dag hoor!

Ik doe touwtrekken en daar hebben we buik en been spieren voor nodig.
Wat bedoel je met alles trainen?

Bedankt voor je tip!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 22:28

Raponsje schreef:
TS: spierpijn is niet erg. Maar zodra de spieren echt overbelast voelen of echt zeer pijnlijk zijn geef je lichaam dan rust.

Rust betekend niet dat je lichaam en conditie ineens flink achteruit zal gaan. Rust betekend in dit geval dat jouw lichaam de tijd krijgt om weer even te relaxen en te herstellen waardoor je daarna weer pijnvrij verder kunt waar je gebleven was.

Eet je genoeg koolhydraten? Het eten van koolhydraten na het sporten geeft je lichaam de energie die het nodig heeft om te herstellen van het sporten.
Bij een zeer koolhydraat arm dieet komt zeer lange en bijna ondraagelijke spierpijn namelijk vaak voor.

Luister naar je lichaam. Loop elke dag even een half uurtje in een relaxt tempo en eet gezond.
Dan ben je binnen no time weer pijnvrij aan het sporten.

Bedankt voor je reactie! :)

Ik let er wel op dat ik genoeg van alles binnen krijg ja! Niet dat ik nou niks meer eet! Gewoon opletten wat ik wel en niet moet eten van koekjes en snoepjes. Ik eet soms wel eens een koekje omdat ik dan denk van dit mag wel en dat train ik er wel vanaf!

Een halfuurtje doe ik niet eens over het rondje dus dat is al goed,ik ga soms te snel maar dan denk ik;ik kan best wel trager ik kom er vast wel!

JobR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:15

SienenIvo schreef:
Bedankt voor je reactie!

Met vettig bedoel ik friet enz natuurlijk! Ik let er wel op dat ik genoeg calorieën binnen heb op de dag hoor!

Bedankt voor je tip!

Met alles trainen bedoel ik alle spiergroepen: rug, schouders, buik, benen en armen. Zoals ik al zei verbrand spierweefsel meer vet. Een beetje spierweefsel opbouwen kan dus geen kwaad. Daarbij duurt het voor ons vrouwen ook nog eeuwen om enigszins gespierd te worden ;)

Nu kan er wel een mod reageren met geen voedingadvies maar spier(pijn) en voeding zijn onafscheidelijk.. een koekje of een snoepje meer of minder maakt niet zoveel uit het gaat erom wat erin zit. Zo lijkt een sultana of een ander liga koekje erg goed maar hier zitten veel suikers in. Het gaat om de verhouding eiwit/koolhydraten/vet en wat voor koolhydraten (vlugge of slome) en wat voor vetten. Zoals raponsje schreef niet alleen koolhydraten zijn belangrijk maar ook eiwitten :)

Als je te weinig gaat eten ( te weinig kcal) zal het lichaam het verkeerde vet of slome koolhydraten wat je binnenkrijgt juist opslaan als een soort survival mode. Je kan beter iets meer kcal dan je behoefte eten aan goede voedingstoffen dan heel wat te weinig!

Verder vind ik dat je goed bezig bent! Goed dat je hier bewust mee bezig bent en 5 kg afvallen is al een hele prestatie. Mocht het de komende weken nou niet zo willen vlotten ga er dan niet over inzitten. In het begin verlies je het meeste gewicht (over het algemeen veel water) Blijf veel drinken om dit tekort aan te vullen (en dus niet weer aan te komen) en je stofwisseling etc goed op gang te houden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 05:22

TS, als je voor nieuwe hardloopschoenen gaat kijken, vraag dan meteen om een loopschema. Voor goede hardloopschoenen zul je echt naar een winkel als Runnersworld moeten gaan. Die hebben er echt verstand van en kunnen jouw ook aan een goed schema helpen. Op hun site staat er ook 1 trouwens, deze heb ik laatst gevolgd: http://shop.runnersworld.nl/tools/train ... nners.html
En iedere dag hardlopen betekent voor de meeste mensen, hallo blessures. Het is echt belangrijk om, zeker in 't begin, een dag rust te houden tussen 2 keer hardlopen. Dus bv maandag, woensdag en vrijdag gaan hardlopen. De andere dagen zou je dan kunnen wandelen/fitnessen. Mocht je dat per se willen.
Wees ook alsjeblieft voorzichtig met al af willen vallen op zo'n jonge leeftijd.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 10:01

JobR schreef:
SienenIvo schreef:
Bedankt voor je reactie!

Bedankt voor je tip!

Met alles trainen bedoel ik alle spiergroepen: rug, schouders, buik, benen en armen. Zoals ik al zei verbrand spierweefsel meer vet. Een beetje spierweefsel opbouwen kan dus geen kwaad. Daarbij duurt het voor ons vrouwen ook nog eeuwen om enigszins gespierd te worden ;)

Nu kan er wel een mod reageren met geen voedingadvies maar spier(pijn) en voeding zijn onafscheidelijk.. een koekje of een snoepje meer of minder maakt niet zoveel uit het gaat erom wat erin zit. Zo lijkt een sultana of een ander liga koekje erg goed maar hier zitten veel suikers in. Het gaat om de verhouding eiwit/koolhydraten/vet en wat voor koolhydraten (vlugge of slome) en wat voor vetten. Zoals raponsje schreef niet alleen koolhydraten zijn belangrijk maar ook eiwitten :)

Als je te weinig gaat eten ( te weinig kcal) zal het lichaam het verkeerde vet of slome koolhydraten wat je binnenkrijgt juist opslaan als een soort survival mode. Je kan beter iets meer kcal dan je behoefte eten aan goede voedingstoffen dan heel wat te weinig!

Verder vind ik dat je goed bezig bent! Goed dat je hier bewust mee bezig bent en 5 kg afvallen is al een hele prestatie. Mocht het de komende weken nou niet zo willen vlotten ga er dan niet over inzitten. In het begin verlies je het meeste gewicht (over het algemeen veel water) Blijf veel drinken om dit tekort aan te vullen (en dus niet weer aan te komen) en je stofwisseling etc goed op gang te houden.

Nogmaals bedankt voor je reactie! :)

Maar als je meer kcal eet dan kom je toch bij? Want het is niet om te zeggen dat ik al zoveel spierweefsel heb. Dus als die niet heb kan ik het ook niet verbranden met mijn spierweefsels?

Ik eet ook niet te weinig,gewoon minder en met mate.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 10:05

_Tara_ schreef:
TS, als je voor nieuwe hardloopschoenen gaat kijken, vraag dan meteen om een loopschema. Voor goede hardloopschoenen zul je echt naar een winkel als Runnersworld moeten gaan. Die hebben er echt verstand van en kunnen jouw ook aan een goed schema helpen. Op hun site staat er ook 1 trouwens, deze heb ik laatst gevolgd: http://shop.runnersworld.nl/tools/train ... nners.html
En iedere dag hardlopen betekent voor de meeste mensen, hallo blessures. Het is echt belangrijk om, zeker in 't begin, een dag rust te houden tussen 2 keer hardlopen. Dus bv maandag, woensdag en vrijdag gaan hardlopen. De andere dagen zou je dan kunnen wandelen/fitnessen. Mocht je dat per se willen.
Wees ook alsjeblieft voorzichtig met al af willen vallen op zo'n jonge leeftijd.

Bedankt voor je reactie! :)

Ik zal aan mijn moeder vragen of we naar die winkel gaan! Je loop schema is ook heel handig! Dankjewel daarvoor!

Ik ga denk ik vandaag rust houden. Het gaat wel beter,maar anders denk ik dat ik het niet meer vol kan houden. D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-07-13 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst over afvallen verwijderd.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:12

bezoek eens een dietiste voor je eten, en een fysio voor je beweging. deze kan samen met jou opbouwen, of je oefeningen geven om het op te bouwen (of ga onder begeleiding naar sportschool)
in het wilde weg maar rennen,sporten en alle op het oog "vettige" te ontwijken is niet de beste aan pak ;)