Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 12:27

Naar aanleiding van dit topic
[MW] zwanger of niet?

Waarom zeggen mensen soms tegen iemand die ongewenst zwanger is: "Wees blij want sommige vrouwen kunnen niet eens zwanger worden"? Dat iemand anders niet kan, betekent niet dat een ander het verplicht is.

Als ik mijn haar kort wil knippen, word er dan ook gezegd: "Daar ben ik op tegen want sommige mensen hebben last van haaruitval"?

In hoeverre moet je je eigen (onvervulbare) wensen opdringen aan een ander? Ik ben benieuwd naar de discussie :)

Kermis

Re: Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:29

Pfff het is goed bedoeld toch? Niet op alle slakken zout leggen..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:29

Och, weet je, ik vind dat altijd van de discussies zonder einde. Iemand die zelf geen kinderen kan krijgen, mag het best moeilijk hebben met het feit dat een ander als zwanger wordt door er naar te kijken en andersom mag van mij iemand die makkelijk zwanger raakt het flauwekul vinden dat de ander het moeilijk vindt. Waarom moet alles een discussie zijn? Zeker over zo iets gevoeligs. Laat iedereen voelen wat ze voelt.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:30

De enige die er over beslist is degene, of zijn degenen, die het direct wat aangaat.

Dergelijke argumenten dienen naar mijn bescheiden mening dus achterwege te worden gelaten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:30

Ik denk dat het vaak een automatisme is om zoiets te zeggen, vaak is een zwangerschap een blij iets dus feliciteer je iemand daarmee. Ik kan bij condoleren soms de raarste dingen zeggen omdat ik het erg lastig vind, dan floep je er wel eens iets uit wat niet gepast is op dat moment. Bij mij is dat omdat ik op dat moment me even geen houding weet te geven, wie weet hebben meer mensen dat ook.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:31

Ben ik het helemaal mee eens! Dat anderen niet zwanger kunnen worden wil niet zeggen dat jij het moet houden. Je hoeft geen kind te nemen omdat anderen dat van je willen, of omdat je vindt dat je dat 'moet omdat anderen het niet kunnen'.

Weet ook niet of 'gefeliciteerd' in het bovenstaande topic van toepassing is. Mij lijkt het vrij klote als ik op dit moment een kind zou krijgen en ik kan me indenken dat de wereld van de TS flink op zijn kop staat. Laat haar eerst maar eens uitvogelen wat ze wil.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:33

Ik weet het niet hoor. Mensen die ongewenst zwanger raken kunnen hun kindje ook afstaan (adoptie) zodat de mensen die niet zwanger kunnen worden hun kinderwens in vervulling kunnen laten gaan.
Dat vind ik dan nog de mooiste oplossing (:

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:35

Ik vind discussies waarin wordt gezegd wat mensen die ongewild kinderloos zijn wel of niet mogen voelen vaak erg op het randje. Dit is niet iets simpels zoals je haar kort knippen of de keuze voor een bepaald hoofdstel. Dit is een kwestie waarmee mensen hun hele leven moeten dealen. En dat ze dan zeggen "een ander zou blij zijn", nou, big deal.

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:35

omdat ongewenst zwanger raken per definitie dom is!!!
dat je wel weet hoe je moet vrijen maar niet je eigen weet te beschermen!!
en dan heb je nog geluk dat je zwanger raak want je kan ook besmet raken met van alles!!
wees blij dat ze dan zeggen gefeliciteerd met je zwangerschap
ze kunnen ook zeggen gefeliciteerd dat je HIV heb!!!
deze discussies ga ik niet eens aan!!
ben zelf al 8 jaar bezig dus ja doet pijn dat iemand ongewenst zwanger raakt!!

maar ben wel bewust dat als iemand ongewenst zwanger raakt dat het zeer zeker goede moeders kunnen zijn en dat ze onvoorwaardelijk van hun kindje houden maar helaas zie ik ook genoeg ongewenste kinderen!!!!!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 12:36

Carolaaxxxx schreef:
Ik weet het niet hoor. Mensen die ongewenst zwanger raken kunnen hun kindje ook afstaan (adoptie) zodat de mensen die niet zwanger kunnen worden hun kinderwens in vervulling kunnen laten gaan.

Dat is een lief idee, maar ik heb geen zin om een hele zwangerschap + bevalling te doorstaan voor iemand anders.

Kermis schreef:
Pfff het is goed bedoeld toch? Niet op alle slakken zout leggen..

Ik wilde er nog ff op doorgaan, en bij voorkeur NIET in het andere topic waar TS helemaal niks aan zo'n discussie heeft.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:37

antje_vip: jij hoeft toch ook niets te doorstaan als jij dat niet wilt? Je hebt nog altijd vrije keuze hoor.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 12:37

makkie79 schreef:
!

Ze gebruikte anticonceptie....

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:38

Ik ben het helemaal met je eens!

Ik vind het erg kwetsend en onbeschoft als iemand zoiets zegt tegen iemand die ongewenst zwanger is. Grote onzin dat iemand zijn/haar kindje maar moet houden enz. omdat de vriendin van de buurvrouw toevallig geen kindje kan krijgen. De persoon die zwanger is zal het moeilijk genoeg hebben met keuzes die komen.

Helaas is het nu eenmaal niet eerlijk verdeelt op deze wereld.

Cioccolato

Tja dat kan een gedachte zijn, ik neem liever het leven niet af van een klein wezen.

Zo staat iedereen er toch anders in en dat zal altijd zo blijven. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en zijn er toch mensen die wel iets over hebben voor andere mensen. Om ook hun dromen in vervulling te laten komen (:

imd

Carolaaxxxx schreef:

Zijn er niet al genoeg adoptiekinderen? En wat als het kindje niet geadopteerd wordt, of het van pleeggezin naar pleeggezin gaat? Dan zou ik er alleen maar respect voor hebben dat iemand verantwoordelijkheid neemt en zelf de beslissing neemt het weg te laten halen. Ik denk dat je hier het adoptieproces behoorlijk romantiseert, om het zo te zeggen..

Neon

Nou makkie79 misschien kun je een toontje lager zingen...ik begrijp je frustratie maar zo praten volwassen mensen niet met elkaar

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:39

makkie79 schreef:
en dan heb je nog geluk dat je zwanger raak want je kan ook besmet raken met van alles!!

maar ben wel bewust dat als iemand ongewenst zwanger raakt dat het zeer zeker goede moeders kunnen zijn en dat ze onvoorwaardelijk van hun kindje houden maar helaas zie ik ook genoeg ongewenste kinderen!!!!!

In het topic gaat het om iemand die door de pil heen zwanger is geworden..

Carolaaxxxx schreef:

Ja maar dan zou je wel eerst 9 maanden alsnog door 'die ellende' moeten, terwijl je dat dus helemaal niet wilt, alleen maar voor een ander...

Geryon

Carolaaxxxx schreef:

Maar de zwangere mensen hebben dan ook niets met jou te maken. Kan me voorstellen dat je liever geen kind op de wereld wilt zetten, dan wel en je geen zekerheid hebt hoe het terecht komt. Leuk dat jij zo'n adoptiekind bent, maar ik zou dat dus nooit doen.

Vind het eigenlijk hetzelfde als je een kwetsbaar paard in de handel doet. Dan zou wel ineens heel bokt overal vallen :=

Cioccolato

imd schreef:
Carolaaxxxx schreef:

Zijn er niet al genoeg adoptiekinderen? En wat als het kindje niet geadopteerd wordt, of het van pleeggezin naar pleeggezin gaat? Dan zou ik er alleen maar respect voor hebben dat iemand verantwoordelijkheid neemt en zelf de beslissing neemt het weg te laten halen. Ik denk dat je hier het adoptieproces behoorlijk romantiseert, om het zo te zeggen..

Nou ik ben zelf adoptiekind en ik ga ook niet van gezin naar gezin. Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw benul hoeveel er op dit moment zijn, maar een leven afnemen van een wezentje vind ik ook niet eerlijk. Die kan er ook niks aan doen :Y)

pmarena

Als iets duidelijk ongewenst is en mensen daar over gaan mekkeren met "wees blij want een ander zou het graag willen..." dan is dat gewoon een kwestie van iemand die zurig zijn eigen gevoelens op een ander gaat lopen projecteren en een stukje respect en medeleven mist voor die ander....volgens mij :=

Hoewel het af en toe ook wel goed bedoeld zal zijn hoor, als in: een positief standpunt aandragen om iemand een beetje op te willen vrolijken.

Kan ook wel eens nuttig zijn, een beetje perspectief waardoor je je wat minder zielig voelt :P

Maar dat gemekker van zurige gefrustreerde dames waarbij het niet lukt...pfffft. Heel erg hoor, hartstikke rot, maar daarom hoef je je nog niet schofterig te gedragen naar een ander want ieder heeft gewoon zijn eigen problemen en moet die ook MOGEN ervaren.

Ook al zou de 1 ergens heel blij mee zijn, dan mag de ander er nog wel ontzettend van balen zonder daar door die eerste voor terechtgewezen te worden 8)7

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:40

makkie79 schreef:

ja dus? wat als je door de pil heen zwanger wordt?

Ik ben momenteel ook bezig samen met mijn vriend en ook geen flauw idee of het gaat lukken of niet.
Moet ik dan iedereen gaan verbieden om abortus te plegen want ik wil kinderen.
Blij dat je dat in ieder geval nog wel zelf mag weten in nederland!

imd

makkie79 schreef:

Er zijn veel mensen die hun verantwoordelijkheid wél nemen, maar niet een voorbehoedsmiddel is 100% betrouwbaar.

Erg vervelend dat het bij jullie niet lukt. Mag ik je vragen wat jij er dan aan hebt als iemand die ongewenst zwanger is het kind besluit te houden? Dat maakt jouw situatie toch niet anders, hoe is dat dan beter dan het weg te laten halen? (uit interesse, geen aanval :) )

__PSM__

Makkie79, er zijn genoeg vrouwen die wel sex hebben met condoom of de pil slikken. Ik snap dat als het je niet lukt je daar heel erg mee kunt zitten, maar vindt jou reactie erg kort door de bocht.

Overigens enorm vervelend voor je :(:)

Ach ik denk altijd maar bij dit soort dingen laat elkaar toch lekker :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:41

pmarena schreef:
Maar dat gemekker van zurige gefrustreerde dames waarbij het niet lukt...pfffft. Heel erg hoor, hartstikke rot, maar daarom hoef je je nog niet schofterig te gedragen naar een ander want ieder heeft gewoon zijn eigen problemen en moet die ook MOGEN ervaren.

Beetje rotopmerking, met name dat "schofterig".. Dit vind ik dan zelf dus weer veel erger dan iemand die zegt "wees blij dat je zwanger bent".

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:43

tja, ongewenst zwanger worden is wel iets wat voorkomen had kunnen worden.
(tenzij het gaat over misbruik natuurlijk)
Heb er geen goed woord voor over....
Kun je volgens mij wel verwachten dat niet iedereen je zielig vind, maar de gevoelens juist naar het ongeboren kind uit gaan.

Ander verhaal vind ik wanneer de zwangerschap niet geplant is, maar de baby wel welkom.