voel me echt knullig om zo'n topic te openen, maar zit een beetje met het weekend in mijn maag. Jullie kunnen via internet natuurlijk ook niet zien of er iets is, maar het gaat me er vooral om of ik hiervoor naar de HA zal gaan of niet.
Gisteravond na de les heeft het paard op mijn voet gestaan (had gewoon nog de laarzen aan). Deed goed zeer met lopen erna naar de trailer (les op locatie bij instructrice) maarja logisch het is net gebeurd. Gewoon ff doorbijten zal wel blauw worden. Eenmaal in de auto opweg naar huis van stal begon het steeds meer pijn te doen en eenmaal thuiset wat moeite de laars uit. Goed het is wat dikker.
Hop de bank op voet omhoog en zak aardappelpartjes uit de vriezer 3 kwartier op voet Mijn grote teen, vooral mijn nagel doet onwijs pijn en klopte en steken. Dit is vandaag over gelukkig. Wel wat blauw onder de nagel.. Daarnaast is het vooral het gebied bij mijn wreef. Die is wat dikker maar niet extreem. Iet wat blauwig maar ook niet opvallend. Maar onwijs pijnlijk! Ik kan er niet oplopen, de laatste 3 teentjes kan ik niet bewegen. Die botjes vanaf je tenen die naar je voet lopen doen zo onwijs zeer. En gekke is dat je dat niet zou zeggen als je mijn voet ziet. Heb wel vaker paard op mijn voet gehad maar dit is anders. Twee van die botjes waar ik het over had doen echt zo'n pijn. Zou het gped gekneusd zijn of zpu er een een scheurtje of breukje in kunnen zitten?
Ik ben niet zo van naar de dokter te gaan en zpals ik al zei valt me voet erg mee om te zien dus vindt het zo raar om te gaan. Gewoon rust houden dan komt het wel goed denk ik dan. Maarja die pijn.. en het oog op het weekend.. Dilemma.
Zijn er hier nog mensen met paard op voet ervaring die uit ervaring kunnen zeggen van waarschijnlijk lneizing en rustig aan doen of toch vpor de zelerheid laten checken?
lonneke_
Geplaatst: 26-07-13 10:21
Geen ervaring mee gelukkig, maar ik zou het toch maar even laten nakijken. Liever nu even langs gaan en dat het vals alarm is, dan dat je van het weekend het helemaal niet meer uithoudt en alsnog op zoek moet naar een HA. Sterkte met je voet!
Independant
Geplaatst: 26-07-13 10:27
Als je 3 tenen niet kan bewegen is er meestal sprake van een breukje, ik zou even de huisarts bellen voor een afspraak en desnoods doorverwijzing vragen voor het ziekenhuis voor het maken van een foto.
Ik zou ook voor de zekerheid langsgaan hoor, kan makkelijk gebroken zijn.
Dennis
Geplaatst: 26-07-13 10:33
Gewoon even de eigen huisarts bellen en die om raad vragen.
Bij twijfel ga ik vaak wel even langs, voor dit soort dingen hebben ze vaak wel een gaatje om te kijken of er een foto gemaakt moet worden of niet. Laatste keer had ik wel een teen gebroken (waarvoor ik ingetaped werd), maar op de foto was ook een breuk in een middenvoetsbeentje te zien (dus daarvoor hadden ze me eigenlijk toen tot m'n knie in het gips willen zetten). Maar dat bleek een oude breuk te zijn die ik toen nooit op de foto gehad heb.
Klinkt als middenvoetsbeentjes gekneusd, gescheurd of gebroken. Charlie heeft laatst op mijn voet gestaan waardoor ik 5 scheurtjes had in 3 middenvoetsbeentjes. Succes!
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal tochaar even bellen dan voor de zelerheid. Voel me altijd zo l**lig om voor zoiets naar de huisarts te gaan.. maar kan inderdaad beter zekere Voor onzekere nemen. Bedankt!
Gini
Geplaatst: 26-07-13 10:38
Ik zou toch ook even naar de huisarts gaan. Meestal als een paard op je voet gaat staan, doet het in het begin goed pijn, maar ebt het ook wel weer weg (de "normale" pijn van een grote blauwe plek). Dus omdat het zo pijn blijft doen en omdat je drie tenen niet kan bewegen, zou ik zeggen: even een bezoekje brengen.
BigOne
Geplaatst: 26-07-13 10:38
Ga naar de huisarts of naar een eerste hulp post als je in de buurt van een ziekenhuis woont, als de boel wel kapot is en er moet wat aan gebeuren dan ben je meteen op het goede adres. Ik heb na twintig jaar nog steeds een zere plek in mijn voet omdat ik niet gegaan ben. Toendertijd blijkbaar een klein botje helemaal aan gort en vervelend weer vastgegroeid.
Mo0wtjee
Geplaatst: 26-07-13 10:39
Als je er niet meer op kunt lopen, zou ik zeker de huisarts even opzoeken!
En je hoeft je niet vervelend te voelen hierover. Je wil niet weten waarvoor mensen naar de huisarts gaan
Ik heb gebeld. 14.20 kan ik terecht. Ben benieuwd. Ik heb voor zoiets omdat je het niet erg ziet altijd het idee dat je niet seroeus wordt genomen of dat ze dan denken dat je overdreven langs komt. Terwijl ik hele aardige dokter heb hoor.
Ik ben eerder 2x op SEH geweest voor paard op voet en gelukkig 2x niets gebroken. Wel veel ontkalking al te zien laatste keer. Maar dat is alweer jaar of 3 geleden.
Naja ik ben benieuwd vanmiddag. Bedankt voor het overtuigen bokkers. Wil inderdaad niet achteraf zoiets al jij Bigone.. dat is balen..
Zwitsal
Geplaatst: 26-07-13 11:23
Sowieso niet naar een eerstehulp van een ziekenhuis gaan. Daar zijn ze echt niet blij als je voor zoiets niet-spoedeisends daar aan komt kakken. Bezoekje aan de seh is echt duur namelijk en als er geen foto oid gemaakt moet worden maak je echt onnodig hoge kosten.
Maar als je veel pijn hebt en het je belemmerd in je functioneren en het na een dag ook niet minder is geworden zou ik gewoon even langs de ha gaan
Ha heeft me doorverwezen naar de poli voor een foto maar gelukkig niet gebroken!! Zit wel een haarscheurtje maar daar doen ze niets aan. Jeeejj want volgende week gaam we op vakantie en dat is natuurlijk minder met een gipspootje. Nu gewoon rust voet hoog en koelen en een paracetamolletje.