Hoe haar uit laten dunnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Hoe haar uit laten dunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 06:49

Hallo :)

Ik heb van mezelf enorm dik haar met een slag erin. Zelf vind ik het echt verschrikkelijk, ik kan mooi snel douche want mijn haren zijn niet zomaar droog, droog blazen/stijlen/krullen doe ik minimaal 3 kwartier over. Iedereen zegt dat het zo mooi is, en dat ik er blij mee moet zijn maar dat ben ik dus niet :=

Ik wil het heeeel graag laten uitdunnen. Ik wil zelf matten halen zodat me haren langer worden (nu tot bh bandje) maar als ik nu matten in doe heb ik nog meer haar!

Hoe kan ik mijn haren uit laten dunnen zonder dat het gaat pluizen? Snijden is dus geen optie.

meggiemeg

Re: Hoe haar uit laten dunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 06:52

Een goede kapper kan je daar toch wel advies ingeven?
Je beschadigd wel je haar als je voor langere tijd die matten neemt.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 06:54

Ja ik wil vanavond of morgen ook even langs kapperszaken hier in de buurt, maar op bokt kan je tegenwoordig alles vragen :D

Die matten zou ik niet dagelijks in doen alleen met een feestje of op stap :)

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 06:57

Naar een kapper gaan! Had ik vroeger ook, de kapper heeft het een paar keer uitgedunt, nu is het nogwel dik maar niet extreem dik :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 07:30

Uit laten dunnen?? Ik had vroeger (13-14) ook heel dik haar met slag erin. Ik ging er toen expres hard met de borstel doorheen om het maar dunner te krijgen. Allerlei smeerseltje erin om het platter te doen lijken etc etc.
Maar na mijn 20ste werd mijn haar ineens dunner.... en zo dun dat er nog maar een zielig dun staartje overbleef.
Inmiddels is het weer ietsje bijgetrokken maar ik ga nooit meer roepen dat ik het dunner wil hebben.

Je kan proberen om het in lagen te laten snijden, dan lijkt het dunner. En shampoo gebruiken waar je haar steil van wordt.
Maar ik zou vooral trots proberen te zijn op je dikke haar.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:31

Ik laat mijn haar ook nooit meer uitdunnen. Het was altijd de kapper die dat wou maar ik werd op een gegeven moment ook kaal op die plek waar het werd uitgedund. Dus wees alstublieft voorzichtig met uitdunnen. Ik heb ook dik haar met een slag en krullen ik ben er ook niet blij mee. Had liever stijl haar gehad.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:23

In lagen kan ik je afraden, daar lijkt het alleen nog maar voller van!

Ik heb hetzelfde soort haar en laat het zo'n 2x per jaar uitdunnen. Nu merk ik dat het een stuk langer duurt voor het weer op volle 'sterkte' terug is, dus ga ik terug naar 1x per jaar of helemaal niet meer. Vind het fijn dat ik het heb laten uitdunnen, want ik heb lang haar, wat -doordat het zo dik is- ook heel zwaar is.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:26

Loesje88 schreef:

Ik heb hetzelfde soort haar en laat het zo'n 2x per jaar uitdunnen. Nu merk ik dat het een stuk langer duurt voor het weer op volle 'sterkte' terug is, dus ga ik terug naar 1x per jaar of helemaal niet meer. Vind het fijn dat ik het heb laten uitdunnen, want ik heb lang haar, wat -doordat het zo dik is- ook heel zwaar is.

zonder lagen wordt het een driehoek :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 11:50

Ik wil inderdaad ook geen lagen meer hoor! Daardoor word me haar veel voller.

Loesje hoe laat jij je haar uitdunnen dan? Want van snijden gaat het weer pluizen :p

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:36

unihorses schreef:
Loesje88 schreef:

zonder lagen wordt het een driehoek :+

een driehoek? :') ik vind mijn haar niet erg drie-hoekig.. :')

@TS, bij mij wordt het gewoon gesneden, ik vind niet dat het er meer of minder pluizig van wordt eigenlijk :)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:00

Wacht maar, je haar wordt vanzelf dunner naarmate je ouder wordt. En dan krijg je spijt dat je destijds je mooie dikke haar heb laten uitdunnen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 13:18

Daenerys schreef:
Wacht maar, je haar wordt vanzelf dunner naarmate je ouder wordt. En dan krijg je spijt dat je destijds je mooie dikke haar heb laten uitdunnen.

Maar daar heb ik nu niks aan :D

Als ik oud ben ga ik niet meer zo vaak op stap enzo haha!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:26

Booooo schreef:
Daenerys schreef:

Maar daar heb ik nu niks aan :D

Als ik oud ben ga ik niet meer zo vaak op stap enzo haha!

Mijn idee! ;) En wie zegt dat het sowieso iet dun wordt later? (dus zelfs als je het nu niet uitdund)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:21

Het hoeft idd niet, maar het komt wel vaak voor (denk zwangerschap/medicijnen/veranderingen in de hormoonhuishuiding).

En hoezo weet je nu al dat je in de toekomst minder op stap gaat? :=

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:22

Bij de kapper hebben ze toch gewoon uitdunscharen.. daar gaat je haar toch niet van pluizen...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:23

Daenerys schreef:

Tegen die tijd is het nu uitgedunde haar echt wel bijgegroeid hoor ;)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:44

Daenerys schreef:
Het hoeft idd niet, maar het komt wel vaak voor (denk zwangerschap/medicijnen/veranderingen in de hormoonhuishuiding).

Je klinkt wel een beetje bitter hoor :=
Heb je zelf ooit lang dik haar gehad? Zo nee, weet je ook niet waar je over praat. Ik ben heel blij met lang haar. Zou het ook niet kort willen. Maar met de lengte die het nu heeft, en de dikte dat het van zichzelf is, is het gewoon niet fijn.
Niet alleen qua verzorging, maar ook hoe zwaar het is. Als ik het niet laat uitdunnen voel ik het gewoon trekken aan m'n hoofdhuid, wat zorgt voor flinke hoofdpijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:50

Vroeger had ik ook een enorme dikke bos lang haar, waar ik soms in de zomer jankend mee rondliep omdat het zo zwaar was. Op een gegeven moment afgeknipt, wat achteraf heel erg zonde was. Sinds een aantal jaren ben ik mijn haar weer lang aan het laten groeien om een pruik voor zieke kinderen te kunnen doneren (Stichting Haarwensen), maar het is lang niet zo vol meer als toen. Het is nog steeds wel veel, maar het "extreme" is duidelijk weg. Ik heb af en toe het idee of ik een deel mis, want het was vroeger vele malen meer. Uitdunnen zou mijn keuze dus niet zijn. Steek het lekker op of knip er een stukje af, maar uitdunnen... zonde hoor!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:59

Shenavallie schreef:
Vroeger had ik ook een enorme dikke bos lang haar, waar ik soms in de zomer jankend mee rondliep omdat het zo zwaar was. Op een gegeven moment afgeknipt, wat achteraf heel erg zonde was. Sinds een aantal jaren ben ik mijn haar weer lang aan het laten groeien om een pruik voor zieke kinderen te kunnen doneren (Stichting Haarwensen), maar het is lang niet zo vol meer als toen. Het is nog steeds wel veel, maar het "extreme" is duidelijk weg. Ik heb af en toe het idee of ik een deel mis, want het was vroeger vele malen meer. Uitdunnen zou mijn keuze dus niet zijn. Steek het lekker op of knip er een stukje af, maar uitdunnen... zonde hoor!

eerst zeg je, door het af te knippen is bij jou de dikte een stuk afgenomen.
Dús uitdunnen zou je niet doen :? (dat groeit gewoon weer terug nml).
Maar een stuk afknippen raad je wel weer aan..

Ik vind dit maar een gek stuk tekst.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:11

Ik heb ook dik haar. Ik stijl het altijd en dan valt het wel mee hoe dik het is maar ik wil mn haar ook gewoon niet hoeven te stijlen. Van mezelf heb ik krullen maar doordat mn haar zo dik is vind ik dat echt verschríkkelijk staan. Zit er ook over te denken om het te laten uitdunnen zodat ik mn haar gewoon kan laten krullen en dus kan laten groeien :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:25

Ik had ook heel dik en krullend haar. Vreselijk vond ik het altijd.

Mijn moeder had een kapsalon, dus zij heeft het regelmatig uitgedund voor me. Gewoon met een efileerschaar.Van uitdunnen kun je niet kaal worden etc. Je kan hooguit een dunne plek krijgen als het teveel wordt uitgedund op dezelfde plek in 1x.

Voordeel is dat het eventjes dunner is.

Nadeel is dat het bij aangroeien meer volume krijgt bij de aanzet.

Hoe korter je haar, hoe meer draagkrachyt en hoe voller het wordt. Laagjes versterken dat alleen maar.

Als het je lukt en je wi dan, zou ik het prberen te laten groeien. Haar wat langer wordt gaat ook wat meer hangen.
Ik zelf was mijn haar elke dag en dat geeft wel volume. Als het viezer wordt, gaat het ook wat fijner zitten eigenlijk, maar dat vind ik zelf niet prettig.
Daarom gebruik ik wel altijd vet. Ik was mijn haar en gebruik cremespoeling. Daarna een creme die je in kan laten zitten en een vette wax.

Ik stijl het nooit, fohnen geeft meer volume. Mijn haar is halflang en soms doe ik een vlecht, dan doorgt het ook wat minder vol op.

Uitdunnen met de schaar geeft ook wel dunne punten. Iemand met goede technieken, kan het ook met een gewone schaar. Mes is net anders, maar mag doorgaans geen kapotte punten geven.

Het is vaak zo dat je haar dunner wordt als je ouder wordt of kinderen krijgt. Ik heb ook dunnere tijden gehad, ook door ziekte en medicatie. Maar kan wel zeggen dat het nu (ben 39 ) toch wel redelijk dik is weer en behoorlijk vol. Heb ook vaak genoeg oudere klanten gehad met een dik bos haar.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:51

Loesje88 schreef:
Daenerys schreef:

Je klinkt wel een beetje bitter hoor :=
Heb je zelf ooit lang dik haar gehad? Zo nee, weet je ook niet waar je over praat. Ik ben heel blij met lang haar. Zou het ook niet kort willen. Maar met de lengte die het nu heeft, en de dikte dat het van zichzelf is, is het gewoon niet fijn.
Niet alleen qua verzorging, maar ook hoe zwaar het is. Als ik het niet laat uitdunnen voel ik het gewoon trekken aan m'n hoofdhuid, wat zorgt voor flinke hoofdpijn.

Bitter? Welnee joh :)

Ik heb zelf lang dik en krullend haar (als je in mijn berichten terugzoekt staat er ergens een foto) dus ik weet waar ik het over heb. Als de TS het wil laten uitdunnen moet ze dat natuurlijk gewoon doen, ik geef alleen mijn mening.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:53

Loesje88 schreef:
Shenavallie schreef:

eerst zeg je, door het af te knippen is bij jou de dikte een stuk afgenomen.
Dús uitdunnen zou je niet doen :? (dat groeit gewoon weer terug nml).
Maar een stuk afknippen raad je wel weer aan..

Ik vind dit maar een gek stuk tekst.

Nee, dat lees je verkeerd. Ik heb het indertijd afgeknipt omdat het te zwaar was, omdat het zoveel was. Toen ik na jaren besloot om het weer te laten groeien, is het nooit meer zo veel als dat het was. De lengte wel, maar de hoeveelheid niet. ;)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 20:17

Kort laten knippen wil ik niet hoor :D

Gaat echt om het uitdunnen. Ik was vandaag naar de kapper gegaan om kwart over 4, maar hij was 4 uur dicht :+

femmieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:23

Hebben jullie een foto van voor het uitdunnen en na??
Of zie je niet echt verschil :')
Ik heb ook best dik haar met grote slag/krullen en vind het echt vervelend.
Het pluist als de gek en hebben jullie ook altijd van die kleine krulletjes 'babyhaartjes' bij je voor en achterhoofd?? Zoja wat doen jullie eraan. Ik loop nu namelijk te prutsen met schuifjes.